Someone pov
Aku duduk di meja belajar ku. Sambil menyiapkan kerja sekolah, aku merenung di luar tingkap. Ya, aku rasa sunyi. Aku rasa sunyi kerana tiada lagi wajah yang bakal aku tatap melalui jendela ku. Aku rindu senyumannya, tawanya. Aku rindu. Telefon ku berdering. Aku mengangkatnya.
Hello..
Hye awak.. jom kita keluar? Kerja rumah dah siap kan?
Dah.. okay, nak pergi mana?
Tasik. Sayang tunggu tauu.. bye bye..
Bye sayang..
Aku menukar pakaian ku dan aku meminta izin abang untuk keluar.
"Oppa!! Rien keluar tauu"
"Okayy"
Aku melihat sekeliling, dia sudah menunggu ku di bangku yang tak jauh dari situ.
"Hye sayang.. how are you?" Dia menyapa ku ramah.
"I'm fine.."
"Awak rindukan taehyung ke?"
"Hmm"
"Ye sayang faham.. sayang pun rindukan taehyung.. dahlah rien, janganlah sedih lagi.. dah 3 tahun dia pergi kan?"
"Maafkan rien.. rien cuma rindu nak tengok senyuman dia.. kacau dia.."
"Takpe.. nanti chim bawa rien pergi kubur taehyung Ye?"
"Thanks sayang.."
Sejak jimin balik dari London, dia selalu melawat rumah taehyung dan rumah ku. Makin lama kitaorang makin rapat dan akhirnya kami menjadi pasangan tapi belum sah lagi. Kemungkinan selepas aku habis belajar, kami akan bersatu. Thanks taehyung sebab dah tunjukkan kebaikan jimin kepada aku. Tanpa kau, aku mungkin takde kawan.
Aku membuka aplikasi galeri di dalam telefon aku. Aku melihat gambarnya.
Gambar semasa kami pergi ke funfair bersama. Dia menyuruh ku mengambil gambarnya.
"Harien.. ambilkan gambar aku"
"Asal.. takde fon ke?"
"Ala.. aku lupa nak bawak duhh"
"Yelah yelah.."
Taehyung memuncungkan bibirnya
"Pikir comel ke muncung muncung?"
"Ala.. nanti kau rindu jugak muka aku nii"
"Eii tak hingin"
"Ye kau akan"
Ye Kim taehyung.. kau dah buktikan yang aku akan rindukan kau. Jujur, aku tak kuat tanpa kau. Aku sayang kau.
End pov
Harien tertidur sambil memeluk telefonnya.
'Aku rindukan kau juga'
Bayangan taehyung mula hilang dihembus angin.
-The end-
YOU ARE READING
Sacrifice Of Friendship《Vmin》
Fanfiction"Jimin. Aku sayang kau" "Aku pun.. asal kau ni?" "Lepak taman pukul 4 pagi nanti tau" "Okay" Cover: pinterest apps