4 ( Rindu )

40 8 1
                                    


Jam sudah menunjukkan pukul 11 malam, tetapi mata ku masih belum boleh terlelap. Bantal aku tekupkan ke muka. Arghh ! !

Tiba tiba telefon ku berdering menandakan ada panggilan yang masuk. Mambang mana pula telefon malam malam ni?. Telefon yang berada di samping aku capai dan simbol panggilan aku geserkan ke punat hijau.

" nenek gayunggggg !!!! Aku rindu kau dowhh.." suara Amira separuh menjerit di dalam talian. Telefon aku jauhkan sedikit dari telinga. Boleh bengkak gegendang telinga aku kalau macam ni. Babun punya kawan!

" woi setan! Kau menjerit kat telinga aku pasal? Kau nak aku pekak macam kau ke apa ?" sengaja aku kuat kan suara. Telefon aku dekatkan ke mulut.

"Babunnn ! !" Amira, sahabat baik ku merangkap si pemanggil membalas . Suara nya dikuatkan 2 kali ganda.

" monyetttt ! !" Aku tidak mengalah. Suara aku kuatkan lagi.

" Woiii jin ! ! Kau memekak tengah malam ni pehal ?! Aku sumpah kau jadi kodok kang padan muka !" Kini suara Angah menerjah gegendang telinga. Ciss !

" Jin kat Korea lah Angah, tengah makan ramen dengan jimin and da gang " aku dan Amira ketawa terbahak bahak. Padan muka !

" Sengal " Sempat dia mencarut sebelum menuju ke bilik tidurnya. Sekali lagi, aku dan Amira ketawa. Rasa lucu bila dapat mengenakan Angah .

" Angah kau ? Comel dowh suara dia. Hahaha " kali ini hanya Amira yang tergelak. Aku sekadar mencebik.

" comel lah sangat. Kau ni tak habis nak puji dia tu. Bukan nya hebat sangat pun . Menyampah macam sampah! " aku menekankan perkataan sampah. Amira hanya tergelak. Hek elleh.

" eish kau ni. Sanggup kau kata macam tu. Ni mesti kes kes jealous kan? " aku membuat gaya menyampah tanda protes. Tolong sikit ok !

"Kau tak payah nak reka sangat alasan kau yang penuh bunga bunga tahi ayam tu. Mengaku je kau syok kat Angah aku . Elleh " aku membalas. Macam lah aku tak tahu!

" Hanat ! " tuttt.

Panggilan dimatikan oleh Amira selepas mencarut dengan satu perkataan . Hanat. Hanat. Hanat. Hanat.

Lahnat kau Nur Amira binti Dato Mazlan !

Sekali lagi telefon ku berdering. Dengan pantas aku menjawab panggilan tersebut.

" Woi lahnat ! Kau matikan phone macam tu je? Dah lama hidup ke syaiton !" Ayat itu meluncur laju dari mulut ku. Ambik kau !

" eh monkey. Apa kau merepek ni "

Ehhhhhhhhhhh. Ni bukan Ami! Skrin telefon aku pandang dan nombor tidak diketahui terpapar di skrin.

" siapa ni ?"

" hantu "
Ehh hantu dah up ek! Siap boleh call lagi.
Dalam kubur ada wifi ke wak?

" lama dah hidup ke "

" tak lah. lama dah mati " pemanggil hantu itu menjawab. Hek elleh !

" hmm ok bye " niat ku untuk mematikan panggilan terbantut setelah dia bersuara.

" aku Ariana lah sengal " lah.. betina ni rupanya.

" ergg, yang kau call aku malam malam ni dah kenapa? Gossip baru ke? "

" tak lh, aku nak cakap something kat kau. Penting sangat ni !" Ariana mengecilkan suara seperti sedang berbisik. Gila.

" apa? " sebelah kening aku jongketkan dan kata Tanya aku hulurkan. Cehh! Sastera sangaaattt. #akutakprobm [sob] [sob] [sob]

" save nombor aku. Ok bye " panggilan dimatikan oleh ariana selepas sahaja mengarahkan aku untuk save nombor dia. Nenek kau !

Inilah saya. Saya seorang yang suka ditinggalkan. Saya sedih. Saya tak suka. Saya saya saya saya sajat. Maaf, typo lah~

Nampak nya aku semakin mengarut. Maaf gais~~

Sekarang, aku tidur dulu. Esok aku ketuk kepala ariana. Kau tunggu lah Ari. Esok shyton aku nak datang nak cekik kau. Just wait bebeh! Muahahahahah !

Selamat malam :')

__________________________

Lama tak update. Huhaii.. Maaf lah, sa bizi dan sa baperang sama itu idea bah. Jadi otak sa pun blank.
Huhuhu
Btw, happy chinese new year gais !

____________________________

Vote, comment. ><

__________________

Candy crush,
To be
Continue...

___________________

CANDY CRUSHWhere stories live. Discover now