6 ( memory P.1)

44 9 0
                                    


Pandangan ku lebih fokus kepada individu yang sedang duduk dihadapanku pada saat ini. Macam tak percaya tapi aku tetap kena percaya juga. Aiman Faliq, gerangan yang aku nanti nantikan selama ni. Baru sekarang aku dapat jumpa dia lepas 4 tahun menghilang. Lepas dua tahun dia tinggalkan aku tanpa berita langsung. Tak sangka kau kat sini selama ni Aiman.

[Throwback]

Aku berjalan tanpa semangat yang hilang melancong ke Hokkaido, jepun.
Tak habis dengan masalah di rumah, sekarang aku nak kena hadap masalah kat sekolah pula. Masalah matematik aku pun belum selesai lagi. Yeap problem around the corner. Huh !

Ria Aryana. Betina yang tak habis habis nak cari masalah dengan aku. Haters! Disebabkan dia lah,masalah aku bertambah . Sesedap mangga dia je cakap aku meniru masa peperiksaan. Aku pun hairan bila ada sehelai kertas yang penuh dengan fakta dan jawapan soalan kat dalam kotak pensil aku. Dan aku yakin semua ni angkara Ria Aryana ! Nama aje cantik tapi perangai serupa setan !

Kertas Sains dah kena koyak. So , markah tak perlu cakap lah. Bulat bulat telur ayam. Aku tak sangka markah sains aku yang selama ni tak pernah kurang dari 80 markah jatuh merundum ke 0 markah. Dan yang paling teruk, aku tak dibenarkan untuk ambil exam ulangan oleh cikgu Darni. Merangkap uncle Ria. Cikgu yang paling aku tak suka. Jangan tanya kenapa. Malang nasib Ria dapat pak cik yang selalu sokong kesalahan dia. Guru disiplin yang langsung tiada ciri ciri guru disiplin.

Dan disebabkan hal ni lah, ibu bertambah marah kat aku. Well, lebih tepat lepaskan marah kat aku . Huh!

Aku kena jumpa Aiman. Aku nak curhat dengan dia. Dia je yang selalu support aku. Dia je yang faham aku. Asal kau cuti lama sangat. Aku rindu kau ! Balik kampung langsung tak cakap kat aku. Siaplah kau bila aku jumpa kau nanti. Aku nak ketuk kepala kau sebab cuti lebih awal dari aku. Mood setan aku dah Nak keluar ni Aiman. Baik kau datang cepat . Tak, gurau je.

Aku harap sangat aku dapat lepak kat rumah Aiman macam selalu. Aku malas nak balik rumah bila keadaan kat rumah huru hara. Biasanya aku akan lepak kat rumah Aiman. Tapi kali ni, aku tak boleh sebab Aiman takde, so, terpaksa lepak kat library lah jawabnya. Aku bukan nak baca buku pun. Aku nak tidur. Aku dah hilang mood nak study. I need Aiman Faliq right now. Aku rindu dia.

*****

Langkah ku berhenti seketika di hadapan pagar rumah. Nak masuk ke tak? Aku bukan apa. Rumah aku sekarang dah macam neraka je. Ibu asyik nak marah, ayah pula dah nak seminggu tak balik rumah. Asal balik je, tak sah kalau tak bertengkar dengan ibu. Dan sekarang ibu dan ayah dalam proses penceraian. Along pula selalu badmood je. Mana taknya, rancangan pertunangan nya dengan kak Anira terpaksa ditangguhkan disebabkan hal ni. Angah pula tak balik cuti sem sebab taknak hadap semua situasi ni. I hate this !

Akhirnya aku memilih untuk masuk ke dalam 'neraka dunia' tu daripada jadi patung mannequin kat luar ni. It's okay Mer, abaikan semua benda yang boleh buat kau jadi setan kat rumah ni. Bertahan untuk malam ni je. Just for tonight. Yeah, tonight.

*****

Panggilan telefon mengejutkan aku dari lena. Jam dinding menunjukkan pukul 11 malam. Aduh! Sapa pula call lewat malam macam ni. Telefon aku capai dan nama ' Aiman.F' tertera. Senyuman ku melebar. Baru sekarang nak call ! Tak guna !

" Aimaaannnnnnn ! ! ! ! Kau pergi mana ha?! Asal kau tak datang sekolah. Dahlah tak ambil exam. Aku tau lah exam pertengahan tahun je. Kau ni memang nak kena lah. Kau tau tak aku rindu dengan kau. Aku ada banyak benda nak cerita dengan kau. Dah lah jalan tak bagitau aku pun. Kau ni terok lah ! Siap kau bila kau balik nanti ! " air mataku mengalir dengan sendiri. Maigadd mer, asal kau feeling sangat ni. Malu lah dowh !

" hahaha. Leklah. Aku minta maaf ye dear mer. Kesian princess aku ni. Aku ada hal, that's why lah aku lambat contact kau. Aku pun rindu kau juga huhu~" Aiman tergelak. Cilake kau Aiman Faliq. Aku tumbuk kau kang.

" tak kelakar lah seton! Malang aku dapat bestfreind tak guna macam kau ni tau. Kau tau tak aku banyak sangat problem kat sini. Ibu ngan Ayah aku dalam proses penceraian tau tak. Along dahlah badmood je terus. Ibu pun nak marah je tau. Dengan masalah kat sekolah lagi. Si Ria tu selalu nak cari hal dengan aku aje. Dahlah kau takde. 2 minggu kau tak datang sekolah. Aku sedih tau tak. Rasa macam nak mati pun ada. " esakan ku semakin jelas. Aku tengah curhat ni gais. Taknak sedih juga ke.

"Sorry Mer. Aku tak tahu . Aku minta maaf sangat sangat sebab takde dengan kau sekarang ni. Takpe, malam ni kau cerita semua kat aku kay? Kau nak marah aku , aku tak kisah. Tapi aku taknak kau nangis lah. Kau ni cengeng sangat. Aku takde nak pujuk kau ni. Nak belikan kau aiskrim. Nak teman kau nonton kartun unicorn bila kau sedih. Nak buatkan kau cake. Nak belikan kau burger. Nak belikan kau belon ngan candy colour pink untuk kau. nak main hujan dengan kau. Nak luku kepala kau bila kau nangis. Dahlah tu. Jangan nangis aje. Tambah buruk muka kau tu. Macam babun tau tak"

Huhuhu our memory. Huwaargghh aku rindu !

"Tak guna ! "

Perbualan kami berterusan sehingga lah pukul 2 malam. 2 minggu kut aku tak jumpa Aiman. Rindu tau tak. Dari A sampai Z aku cerita kat dia pasal semua yang jadi masa dia takde. Lawak bodoh dia, ayat deep dia, ayat sweet dia dan ayat yang nak minta penampar dia. Aku rindu semua tu. Akhirnya rindu aku kat dia dah terubat even belum sembuh sepenuhnya.Tak sabar nak jumpa monkey aku ni.





____________________________

Sorry for any mistake
Teruskan membaca gais.
I will do my best . InsyaAllah.
*last update untuk sebelum exam. Lepas exam baru update lagi. Huhu~

_____________________________

*vote*comment*

_____________________

Candy crush,
To be
Continue...

_____________________


You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 19, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

CANDY CRUSHWhere stories live. Discover now