Taehyung menguap. Semua rakan2nya dan managernya hanya memandangnya.
"Penat lah!!! Bila nak jumpa ni? Bosan dah aku dibuatnya. Tak kan sorang pun tak ada yang layak. Kita ambil je lah sesiapa yang mampu jaga baby tu." Keluh Taehyung.
"Mana boleh main ambil je. Buatnya orang tu ada niat jahat, kan susah nanti. Kita ni dah lah ramai orang kenal." Balas Jungkook.
"Haah betul tu. Kau tengok semua orang yang datang interview kita tadi, majoriti semua minat kita tapi tak ada pengalaman jaga budak." Balas Jin pula.
"Kita kena fikir pasal Irin juga. Jangan fikir nak senang je. Dah lah Jimin tu tak jaga dia langsung. Kesian lah kat budak tu." Nasihat Namjoon.
Taehyung mengeluh kecil lalu memuncungkan bibirnya.
"Hyung, ada berapa orang lagi?" Tanya Hoseok kepada manager mereka.
Sejin membelek2 kertas senarai nama itu. "ermmm dah tak ada lagi." Balas Sejin.
"Mwo?!" Mereka ternganga.
"Ok tak apa. Nanti hyung buka lagi lah kerja kosong ni." Balas Sejin.
"Erghhh... Dah lah, Tae nak keluar kejap. Penat lah duduk daripada tadi." Taehyung bangun lalu berlalu keluar dari bilik itu.
Jungkook mengikut Taehyung.
"Maaf ye, kerja kosong dah tak ada lah. Semalam baru je pekerja baru masuk." Kata wanita yang menjaga kaunter tersebut.
Aera ternganga "Mwo?! Erkkk tak kan tak ada kerja kosong lagi? Basuh pinggan ke? Masak ke? Cuci tandas ke? Tak kan tak ada? Saya tak kisah kerja apa2 pun. Janji saya ada kerja. Saya perlukan kerja sangat2." Rayu Aera.
"Maaf, tapi tak ada." Balas wanita tersebut lalu berlalu pergi meninggalkan Aera di situ.
Aera mengetuk meja kaunter tersebut. "Arghhh nak cari kerja kat mana lagi ni? Puas dah cari, tak ada juga." Aera mula meraut rambut panjangnya itu.
"herghh Cari je lah, Aera. Kalau kau asyik mengeluh je, sampai bila2 kau tak kerja." Kata Aera sendirian. Dia memulakan langkahnya.
Tiba2 tangannya di tarik seseorang ke tempat yang sedikit tersembunyi di dalam restoran tersebut. "Arghh" Aera terjerit akibat terkejut.
"Shhh Shhhh jangan jerit lah!!!" Dua orang lelaki itu meletakkan jari telunjuk mereka di bibir mereka menandakan suruh Aera diam.
Aera sedikit terkedu apabila melihat dua orang lelaki yang dikenalinya berada dihadapannya. Aera cuba untuk cover reaksi terkejutnya itu.
"Ehh lepaslah." Aera melepaskan tangannya daripada pegangan salah seorang daripada lelaki itu.
"ohhh Mianhae." Ucap lelaki itu apabila sedar akan kesilapannya.
Aera hanya balas dengan anggukkan. "Korang nak apa? Kalau nak duit, aku tak ada. Sekarang ni pun aku tengah cari kerja. Kalau korang nak juga duit daripada aku, kau tunggu sampai aku dah ada kerja. Lepas 3 bulan aku kerja, aku bagi duit kat korang." Aera bersuara.
Lelaki itu berbalas pandangan antara mereka sebelum kembali pandang Aera. "Jap, Kau tak kenal kitorang ke?" Tanya salah seorang daripada lelaki itu.
"Kenal. Kau Kim Taehyung aka V, kau pula Jeon Jungkook aka Jungkook." Balas Aera.
"Kau kenal pula. Tapi cara kau cakap tadi macam tak kenal je." Kata Jungkook.
"Memang lah aku kenal korang, tapi aku tak kenal diri korang yang sebenar. Mana tahu korang ni baik depan fans korang je, tapi sebenarnya suka paw duit orang." Balas Aera.
YOU ARE READING
True Love || Park Jimin FF
Fanfiction"Awak cari kerja ke?" Tanya Kim Taehyung yang merupakan sahabat baik kepada Park Jimin. "Haah." Balas Park Ah Ra. "Apa kata awak kerja dengan kitorang. Jadi pengasuh kepada anak kawan kitorang, Jimin. Nak tak?" Tawar Jung Hoseok. "Ehh seriouslah ni...