"Hubungan kau dengan Jihoon macam mana? Ok? Lama aku tak dengar cerita pasal korang." Tanya Eunbi.
Aera menjungkitkan bahunya. "Molla. Aku pun tak tahu lah. Dia tu busy je memanjang. Aku cuba juga untuk faham dia, tapi dalam fikiran aku ni asyik fikir bukan-bukan je." Katanya.
"Aera, aku tak ada niat tau nak meretakkan hubungan korang. Tapi aku rasa better kau lupakan dia. Aku tak rasa dia adalah yang terbaik untuk kau." Nasihat Eunbi.
"Mana kau tahu dia bukan yang terbaik untuk aku? Eunbi, aku dengan dia dah hampir 6 tahun tau. Aku percaya kan dia." Balas Aera.
"Aera, orang yang bercinta 10 tahun pun boleh putus tau. Manusia boleh berubah, Aera. Aku tengok Jihoon tu buat kau ni macam spare dia tau. Bila perlu dia cari kau, bila tak perlu ada ke dia cari kau?" Eunbi. Aera tidak membalas kata-kata Eunbi itu.
Jimin duduk di studionya membuat kerja. Pintu studionya diketuk seseorang.
"Masuk!" Balasnya. Matanya masih fokus pada kerjanya.
Jin dan Jungkook melangkah masuk. Mereka terus duduk di sofa yang terletak berhampiran dengan pintu. "Lambat lagi ke kerja kau nak habis?" Tanya Jin.
"Sikit lagi je." Balasnya tanpa pandang.
"Jimin, aku tengok kau ni keluar awal tapi balik lambat. Waktu cuti pun kau kerja. Kau memang tak nak luangkan masa kau dengan Irin ke? Kau tak kesian ke dekat Irin?" Tanya Jin.
Tangan Jimin terhenti daripada menulis. "Hyung, tak baik tau hyung buat Irin macam ni. Hyung tak kesian ke dekat Irin. Dia tu baru 1 bulan tau hyung. Dia masih kecil lagi untuk hadap semua ni." Jungkook pula bersura.
"Korang masuk sini untuk cakap pasal benda ni je ke? Soalan korang tu dah lama terjawab. Aku malas nak ulang." Jimin.
"Kau nak masa? Sampai bila Jimin? Sampai bila? Dah 1 bulan Jimin. Please move on. Tak ada guna lah kau buat benda ni semua. Buka mata kau Jimin. Fikirkan pasal Irin. Jangan fikir pasal diri kau je." Jin.
Jimin diam seketika. "Ermmm aku ada hal sikit lah. Aku gerak dulu. Jumpa kat dorm nanti. Bye." Jimin terus bangun dan berlalu dari situ.
Jin mengeluh kecil. Kenal sangat dengan perangai sahabatnya itu. "Dah lah Hyung. Kita tak boleh nak paksa dia untuk move on. Ni tentang perasaan. Perasaan ni mana boleh dipaksa. Kita tunggu je lah. Masa tu mesti akan datang juga satu hari nanti. Yang penting sekarang, kita kena banyak bagi dia semangat dan sokongan. Sebab dia perlukan semangat dan sokongan daripada kita." Kata Jungkook. Jin diam.
"Thanks Aera." Ucap Taehyung.
"Ehhh thanks apa kau ni? Ni memang kerja aku kan." Balas Aera.
Taehyung menunjukkan barisan giginya. "Ermmm V, aku nak tanya sikit boleh tak?" Tanya Aera.
"Tanya? Ermmm asal muka kau macam serious je? Kau nak tanya apa?" Tanya Taehyung semula.
"Ermmm duduk kejap." Ajak Aera lalu menarik kerusi dan duduk, begitu juga Taehyung.
"Ermmm Irin tu sebenarnya anak siapa?" Tanya Aera.
Taehyung terdiam seketika. "Jap, asal kau tanya soalan macam ni? Dah sah-sah kitorang cakap Irin tu anak Jimin. Kau hilang ingatan ke, Aera?" taehyung ketawa.
"Ishhh aku betul-betul ni. Bukan main-main lah." Aera pukul lengan Taehyung.
"Aduh. Ye ye Irin anak jimin. Kenapa?" Taehyung menggosok lengannya.
"Betul ke Irin tu anak Jimin? Ok kalau betullah Irin tu anak Jimin, aku nak tanya kau. Dalam sehari berapa jam Jimin luang masa dengan Irin? Ehh jap, bukan dalam sehari tapi dalam sebulan?" Tanya Aera. Taehyung terdiam seketika.
YOU ARE READING
True Love || Park Jimin FF
Fanfiction"Awak cari kerja ke?" Tanya Kim Taehyung yang merupakan sahabat baik kepada Park Jimin. "Haah." Balas Park Ah Ra. "Apa kata awak kerja dengan kitorang. Jadi pengasuh kepada anak kawan kitorang, Jimin. Nak tak?" Tawar Jung Hoseok. "Ehh seriouslah ni...