Bunica și nepotu'- Unde e mătura

297 4 4
                                    

"Dragă Jurnal,

Stii ca imi pasa foartee mult de tine si nu am sa te parasesc.. doar daca o sa prefer lumea virtuala mai mult decat cartiile  ca orice alta fiinta ,nu iti varsa cerneala :D Nu te supara dar s-ar putea sa revin in urmatorii 3 ani.Pana atunci...By3 "  Da,asta a fost "ultima" insemnare a lui Dan pe jurnalul lui ,mai exact "Dorel" nu ca nu putea sa-i dea numele "Dorela" dar nu ii plac numele femine. Dan era mai degraba un pici care se considera a fi smecher in orice situatie...numai ca avea o bunica,ceea ce il cobora la nivelul 0 in fata scolii.E adevarat,bunica-sa ii pasa asa de mult de "pucisul" ei de Danisor incat statea ca un animal de companie in camera lui,exact ca in povestile din 70'.Desigur,aici vorbim de mileniul 3 si faptul ca baba aceea era mai degraba un fel de bona-buruiana-perie modificata in fotoshop,va da-ti seama ca pe fotoshop arata mai bine de 2 ori decat in lumea reala.Pana si la varsta asta  de 57 di ani tot viseaza sa aiba peste 300 de like-uri pe facebook :| .Drept dovada ce poate face tehnologia din batrani...creeaza dependenta.Iar acum,dragi cititori,revenim la momentul in care ne aflam.Dan isi lua "la revedere" pentru 3 ani de la "Dorel" si se pregatea de Craciun.E clar ce face acum :

-Ma...Me....Mi...Mo...Mu...Mi...Mi...

Brusc, vocalizele lui Dan se opresc si intra bunica pe usa

-Mai,Dane,mai.Daca nu te trazneste Dumnizau tu nu te astamperi,bre ! De cate ori ti-am zis eu,mai, sa nu dai cu multa glazura peste cozonac,mai ! Oleu,niciodata nu o sa ai parte de liniste atata timp cat sunt eu aci,bai ! Asta sa o stii de la mine,bai ! Priceput???

-Da,batrana mea...ma duc s-o repar?

-Cum s-o repari,mai ! Ca doara nu-i masina,bre ! O vezi tu cu roti,mai, atunci inseamna ca oi picat de pe planeta aia a mea imaginara Berepiter,mai! Du-te de adu' o matura,bre ca de nu iti crap oasele!

-Cum porunciti, cretinitatea voastra! =]]]

Si Dan se duce spre bucatarie...Opa! Uite ca nu-i matura langa aragaz! Dan se gandeste,se gandeste,se gandeste pana cand socoteste cat e 1+1.Mda,nu poate ghici unde era matura.Si stai pe ganduri 1 minut,unde poti ascunde o matura.Poate ca Harry Potter exista si nu stia Dan? Logic ca nu=]].Apare bunica din camera apropiata si striga tare:

-Ce faci acolo,Dane? Clocesti,visezi sau holbezi ocii aia la TV? A? N-o inceput Falsez pentru tine, si tu deja crapi de curiozitate! Adu' matura incoace,mai! N-o gasisesi,bre? Vrei s-o aduc pe-a mea? =]]

-Nu,bunico,am gasit-o... stai linistita ;)

Din cauza raspunsului ironic,Dan scotocea peste tot unde se putea afla matura aia ghinionista.Nu putea s-o caute el linistit pana cand se aud alte strigate:

-Ai gasit-o,Dane?!? Vai,tu,destept mai esti,mai! Era sub patu' tau,mai! Ca daca nu te uiti de N ori in camera ta aia dezordonata,nu mai iti gasesti nici capu' t,bai! Daram-ite o matura?!? strigase bunica ,acum, din camera lui.

-Ei,asa sunt eu! Trebuie sa matur in camera mea?

-Nu,bre! Sa maturi in fata holului ca un presedinte,taica!

-Bine,bine...,raspunse Dan cu o juma' de gura.

-Auzi? Ia sa te lasi de Cola aia o data! Face rau ficatului,ba! Daca nu, o sa fiu boss-ul tau si iti rup mainile si picioarele,mai! fu ultimul cuvant al bunicii in seara aceea.

Dan matura dintr-un colt intr-altul cu un zambet molesit.Se gandea ca mai sunt doar 4 zile pana la Craciun si el nu isi doreste inca... nimic.Nu este clar?!? E blestemat pe vecie cu bunica cea pasatoare de orice lucru imperfect din casa.Dale-n colo de probleme.Daca asta-i viata n-ai cum s-o schimbi :|  Dan aprinde laptopu' si deschide messu'. Nimeni! OMG,nu-i nimenea prin zona.Se vedea ca toti erau ocupatii cu sarbatoriile.Ce neplacut pentru el ! >:( Se aud pasi venind spre camera lui...bunica! Repede,Dan matura nitel pretinzand ca isi ia treaba in serios ;)

-Ia adu matura incoace! porunceste baba,o examineaza si intr-un final exclama ..Ahaa...asta se cheama la tine maturat prin camera,breee! Abia acum am inteles...nu ai adunat nici prafu' pe matura asta!

-Ce?!? Are! Are....,dar cand se uita nu vede nimic doar o matura nou-nouta. A ramas surprins. :O

-Lenesule,tocma' de Craciun de pomenesti ca nu vrei sa fi darnic si s-a imi oferi ajutor,bai!

-Dar nici macar n-a venit Craciunul ... :)

-Ia gura!

-... si Dan tacea

-Ce stii tu sa faci inafara sa comentezi toata ziua? Faci tu caciula din bani? Oi vrea tu asta,dar nici macar nu valorezi 10 centi pentru mine! Esti un nimic! Nici holul nu e curat! raspunse bunica mai enervata.Ea stia ce are sa se intample de acum incolo cu puciosul ei de Dan.La inceput tinea la el ca perechea de chiloti dar pana astazi nu mai da,asa cum a zis ea,nici 10 centi pe el.

Dan se duce cuminte spre bucatarie...matura era la locul ei..la locul ei? nu era la bunica adineauri? Repede,se duse s-o caute pe bunica....

-Ce mai e,mai? Vrei matura? Vrei sa maturi intreg Pamantul cu prostia ta? Asta vrei?

-Nu,boss,eu vreau sa-ti spun ca ..avem 2 maturi gemene in casa!

-2 maturi gemene? Visezi,ai balit ochii prea mult la PC?!? Avem decat o matura in casa asta,mai! Ia adu-o tu pe "aia" care zici ca-i geamana!

Dan merge dupa "geamana" maturii,inspre bucatarie. Nu mai era! Era definitiv ca matura asta disparea si aparea unde-i placea ei.

-Ai gasit-o? se aude glasul bunicii din hol.

-Nu,bunico...sunt asa un nebun! suspina Dan.

-Vezi? Prea multa lumina calculatoristica afecteaza  creieru' si iti da viziuni de lucruri duble.Ce ar fi daca m-ai vedea si pe mine dubla? A? Ar mai fi asa de amuzant? Este amuzant,daca incerci sa-ti bati joc de mine?!? zbiera bunica la el.

-Nu...imi cer scuze...Sunt foarte penibil.Sunt ciudatul clasei.Sunt un prost care vede viata ca pe un drum fara sfarsit- -

-Ho! Gata cu pozia ta de impresionat batranele ca mine!

-Nici nu era poezie!

-Taci! Vreau sa te vad in camera ta! Acum! ordona bunica cu o voce aspra.

Dan se duse in camera lui fara sa mai scoata vreun sunet.Ce  sa faca si el la 11? Doar sa se certe cu baba asta despre o matura care,in minte lui,se transforma dubla.Mare scofala! Acum,se gandeste la momentele de fericire care le-a trait cu bunica lui,care adineauri era o dulce si acum s-a facut o zgripturoaica.Acum 3 ani il lasa sa mearga afara,sa sparga,sa strige,sa urle cat vroia el de tare! Oare timpul i a terminat de a mai fi fericit? Oare si bunica a constatat ca ia oferit prea mult si ca acum e randul lui sa ofere? Dar ce sa ofere? Viziuni despre maturi? =]] Vocea bunicii inca se mai auzea dinspre camera lui Dan : "Ce prefacut Tocma' de Craciun imi face chestii de genu' asta! Ia uite la el,bre! Sa se mai astepte el cu un cadou de la Mosu'.Ce Mosu'? Cadou e la Baba, mai bine zis!!!" Dupa asta,Dan adormise...

Bunica și nepotu'Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum