Hubungan Hyojin dan Taehyung semakin hari semakin erat.Ini membuatkan Hyojin menyukai Taehyung dalam diam.
"Kenapa setiap kali aku jumpa dengan dia mesti ada perasaan yang lain macam.Contohnya,aku selesa dengan dia.Dia cukup sempurna untuk aku.Yes,aku dah sukakan dia.Tapi,kalau nak bagitau dia takut ii kena tolak atau kena cop pompuan gedik.Eii x naklah,biar Joy sorang yang gedik sudah!!.Biarlah Taehyung menjadi crush aku yang paling aku cintai.Acewah.."monolog aku seorang diri.
"Tapi,aku tak boleh diam dan pendam macam tu jer.Aku mesti buat se__"
"Hai Hyojin.Tengah fikirkan ape tu?"tanya Taehyung.
Automatically aku rasa badan aku macam kena renjatan elektrik mengalahkan belut elektrik disebabkan teguran Taehyung.
"Err...err aku tengah fikir cara nak selesaikan latihan mate yang cikgu Jaesuk bagi ni."aku memegang buku latihan mate dengan penuh dingin di dahi.
"Ouh,meh sini aku tolong kau".Taehyung menarik kerusi yang berada bersebelahan aku.Dia duduk dan mula mengajar aku.
^Aku rasa semacam,SERAM.Aku dapat rasakan muka aku dah merah dan panas macam buah strawberry yang tengah ranum.Aku memegang pipi aku.
"Setakat ni kau faham tak apa yang aku ajar kau?"tanya taehyung.
"Ye,ye aku faham.Tqsm sebab ajar aku."
" Ha yela dah aku masuk kelas aku dulu."
^Sebenarnya aku tahu jer jawapan latihan mate tu sebab aku budak pandai mate.Taehyung je baik nak tolong aku.
Buat pengetahuan korang,Hyojin ditempatkan di kelas no.2 disebabkan dia gagal dalam subjek sejarah dan sains walaupun pandai mate.
××××
"Hyo dah balik".aku menggunakan highnote aku untuk menyebut perkataan Hyo.Dah.Balik dengan suara yang cukup kuat mengalahkan cipsmore aka Jimin kawan baik aku.
"Noona,harini kita mesti pergi arcade kalau tak Haneul beritahu hyung."tiba ii Haneul muncul dengan berpakaian kostum annabelle yang dia dapat daripada anak jiran sebelah yang jugak fanatik dengan movie horror walaupun umur baru 5 tahun.😑
Pakaian tak senonoh yang Haneul pakai membuatkan aku terjatuh terlentang dan terkejut mengalahkan beruk yang terkejut.
"Yang kau gi pakai kostum natang ni dah napa?Takde kostum lain dah ke nak pakai?Noona beli kostum cartoon kat kau tapi tak nak pakai pon.Dahlah kau tu lelaki cam sajat aku tengok kau....bahahaaha
(Maaf kepada fans sajat.Harap jangan kecam author)."Noona,Haneul pakai jarang ii jer bukan selalu pon."
"Ye la ... kalau kau pakai selalu memang kau dah takda noona yang baik lagi kiot ni sebab meninggal, terkejut!".
"Noona janji tau petang ni kita sesama pergi arcade.Janji?!".
"Ye noona janji!!."
"Yeah!!!!!"Haneul menanggalkan dan melempar kostum annabelle itu dan membuatkan aku menjerit.
* Bersambung*
YOU ARE READING
Winter+KTH
Fantasi"Oppa janji yang oppa akan bersama chagi walauapapon terjadi.Janji?" "Ye oppa janji." ++ "Mana janji oppa yang dulu,hah?!." "Aku tak pernah berjanji dengan perempuan macam kau ni!." Start:30/12/2017 End:00/00/0000