Selepas beberapa minit tae yeon mengemas kaunter, dia menuju ke meja kosong di sudut belakang kafe yang berdekatan dengan gitar-gitar yg banyak tersusun rapi.Dia mengambil salah satu gitar tersebut dan memetiknya.Tiba -tiba mulutnya bergerak seiringan dengan bunyi yang terhasil daripada petikan gitar tersebut..
'' jjijjeojin jongitjongage
damanaen naye jinsjhime
seonmyeonghaejyeo somethin' bout youyeah nareul manhi dalmaeun deut dareun
neon hoksi nawa gateulkka jigeum
gwaenhan gidaereul hae
haru han dal il nyeonjeum doemyeon
seoro dareun ilsangeul saragananeun aniya
swibji aneul geot gata yeojeonhagedo neon nae haruharureul chaeugo
ajigeun aniya
babocheorom doenoeneun na
ipgae maemdoneun mareul samkil su eopseo
it's not fine
Ah ah ah ah it's not fine~ ''Lama tae yeon merenung ke luar tingkap dan melayan perasaannya.Tiba-tiba...
BUMM!!! Bunyi hentakan yang kuat dari luar tingkap membuatkan dia terperanjat dengan sekelip mata sahaja bayangan di matanya hilang.
Dia meletakkan gitar di tanganya dan cepat-cepat menjenguk ke luar tingkap.Dia melihat pak cik Kim yang menjual buah di sebelah kedainya terlentang dengan buah-buahan yang bertaburan di atas lantai.
Habis semua buah yang diangkut oleh pak cik Kim jatuh berselerak dia atas jalan.Tae yeon tanpa berfikir panjang cepat-cepat keluar dari kedai dan menolong pak cik tersebut.
"Pak cik..pak cik Park..pak cik okey tak?"
"Ya...pak cik okey.Jangan risaulah..pak cik kuat lagi ni."
Tenang aje jawapannya walaupun rasa sakit itu membuatkan badannya rasa sangat sengal satu badan.Menyengat aje sakit tu.Bukannya perlahan budak tu bawa tapi laju macam kilat.Nasib aje nyawanya masih panjang.
"Marilah pak cik saya ubatkan pakcik ya."
Timbul rasa simpati dalam diri tae yeon melihat kesan calar pada lengan pak cik Park.
Ramai pulak penduduk di kawasan tersebut datang membantu.Pak cik Park diusung masuk ke dalam Mey Sparkle Cafe.Tae yeon terus berlari ke dalam kafe dan mencari kotak first aid.
Mei yang dari tadi berperang dengan bahan-bahan untuk membuat kek dan pencuci mulut yang lain untuk dijual menerjah keluar dari dapurnya untuk mengetahui dari mana datangnya bunyi yang kuat itu.Bukan perlahan ajer bunyi pertembungan aksi free itu.Dah macam bunyi mercun yang budak ii selalu main pon adadaMei terus meluru ke arah meja yang dikerumun oleh ramai orang itu.Hatinya tiba-tiba ajer menafsir rasa yang kurang enak.
"Apa yang berlaku ni?" "Ada apa-apa masalah ke?" soalnya dengan nada yang takut dan gelisah.
"Pak cik Park kena langgar nga budak laki tu hahh" jawab Sunwoo budak kedai susyi itu sambil menunjuk ke arah lelaki yang berada tidak jauh dari meja yang dikerumun itu.
Mei memandangnya sekilas.'Budak mana ni? Asal macam tak pernah nampak pon sebelum ni?'monolongnya.
"Pak cik tak nak pergi klinik ke?" tanya tae yeon risau.
"Ya! Takde apalah..sikit ajer ni" jawabnya dengan nada memujuk anak gadis itu supaya tidak terlalu risaukanya.
Macamlah semua orang kat kawasan ni tak tahu yang Pak cik Park ni hidup sebatang kara.Hidupnya hanya bergantung dengan kekuatan yang dia ada sahaja untuk makan dan minum.
YOU ARE READING
TELL ME....
FanfictionSebuah fanfic yg giler remaja utk org yg berminat shj dn kaki novel!! Kaki novellah sgt!! ヽ(^。^)丿 Buku sekolah pun xhabis baca habis ponn!!! (*≧▽≦) Apa ii pun enjoy aje apa yg aku tulis tu ehh kalau ada tersekat mn ii tu kor ang punya hal!! Korang b...