Dengan gaya yang serba mewah sebuah kereta ternama memasuki area bangunan yang tersergam megah.
Kawasan bangunan yg serba mewah, siap dengan suasana yang menyamankan..tambah lagi dengan pekerja-pekerja yang blh cuci mata ajer kalau datang sini.'Fuyooooo...!!!' tu jelahh yg blh dikomen oleh hati ni.Otak ni dh berjuta pujian dah terpampam satu..satu dalam otak ni.Siap blh buat tayangan slide lagi...hahaha
Kereta tersebut berhenti betul..betul depan pintu utama. Pintu kereta dibuka dari luar oleh seorang pekerja disitu.
Akhirnya, keluarlah jejaka tampan siap semua pekerja kat situ beratur dan tunduk hormat lagi. Korang tahu tak sape tu?
hehehe!!!Di dalam pejabat!.
Tuk tuk tuk!!!
Pintu diketuk dari luar.
"Masok!",arahnya.
" Selamat datang Tuan Kim",ucap seorang wanita yang merangkap PA Tuan Kim Jun Myeong ni.
"Hmmm" dingin betul bunyi hmm dia.
" Hari ni..tuan ada perjumpaan dengan semua pekerja-pekerja di pejabat ni.Jadi..tuan dah bersedia!?",tanya nya.
Huhhh..keluhnya kecil.
"Hermm..pukul berapa!?"
"Kejap lagi..lagi sepuluh minit"
"Hermm..ok lah. Awk panggil saya kejap lagi,ya?"
"Ne!", tanpa apa-apa soalan terus ajer dia keluar.
^°^°^°^°^°^°
" Eunha yahh! Ottae!?",tanya kawan sepejabatnya SinB
"Ok! Dia baik..lembut..tak kuat melatah.hehehe.."
"Jinja ya!", tanya pekerja lain yang turut pasang telinga kat situ.
" Iya! Betullah! Apa!? Muka aku ni nampak macam orang baru lepas buat citer ke?"
Sekali dia sound,semua senyap. Tulahh sibuk lagi pasal hal orang kan dah kena.
Eunha memang jenis yang tegas dan garang walaupon muda sikit dari pekerja-pekerja yang lagi tua kat situ...tapi dia masih hormat orang.
30 minit selepas mesyuarat.
Dalam mesyuarat tersebut..habis semua puji Anak Dato Kim. Mana tak nya...muda-muda lagi dah sibuk ambil alih syarikat papanya.Nak-nak lagi dia pelajar dari kelulusan oversea.
Tiba-tiba tuu keluar satu ayat ni..
"Jun Myeong! Kamu dah ade peneman hidup ke?", tanya kawan rapat papanya.
'Apa punya soalan ni?', omel Suho.
" Ermm..knp ya?",tanya suho teragak-agak
"Takde lhh mn tahu..uncle blh jodoh kan kamu dengan ank uncle."
'Amboi! agak-agak ahh ajussi! nk main jodoh-jodoh lhh pulak! Apa!? Ingat aku ni takde GF ke?' marah nya.
Dia hanya tanyang gigi ajer.. malas nk layan pak cik tu.
.........
''huhhh..penatnya."omelnya.
"Aik! Encik kim. baru ajerr setengah jam meeting dah penat!?", selamba ajer ayat tu keluar dari mulut PA nya.
" Hermm..awk apa tahu!? tahu tgk ajer ada lahh.lpstu gelakkan saya plk! apa punya PA lahh ni."marah suho.
Terus ajerr Eunha senyap.
"Daripada awk dok berdiri kat sini..baik awk pergi keluar buat air..lpstu bawak sikit makanan..sy lapar", katanya
" Lerr! tak makan lagi!?", tanya nya!
"Awk nk buat soal jawab dengan saya macam polis ke..nk buat kerja", balasnya geram.
Lepas kena sound tu terus ajer dia keluar dr bilik tersebut.Duk lama-lama kat situ tak lama aku plk yg jd makanan dia.Erggg! seram!!
~~~~~~~~
Sehari suntuk Suho hanya terperap dalam bilik ajer kalau takde metting yg dia kena attend.
Bila waktu kerja dah habis terus ajer kereta dia meluncur laju masuk ke halaman rumahnya.
Kat depan pintu tu dah ada yang setia menunggu..tak lain tak bukan parents dia lah.
'Dua orang inspektor tu dah masok ship kerja dah' rungut suho.Tak lain tak bukan benda wajib ditanya tu..
" Macam mn suho,dah tengok-tengok mn yg kamu berkenan?" ,tanya Puan Kim laju.
'Hahh..kan! tgk tu lhh ayat pertama dia tembak kat aku!' Puan Kim dengan mata yang bersinar menunggu jawapan drp anak dia tanpa berkelip.Meh tengok sampai mn dia boleh bertahan dari berkelip tu.hahaha.//ketawa senyap- senyap//
Suho tanpa berlengah terus ajer manaiki anak tangga tanpa sepatah kata.
"Ehh..suho! Jawab lah mummy tanya ni!" marah Puan Kim dengan anak hati batu dia.
Malangnya,takde sikit pon reaksi yang ditunjukkan oleh suho.Puan Kim dah mengeluh..
"Ehhh lah anak bertuah ni! Tak habis-habis dengan perangai beku kalah ais dia."
Dato' Kim dah berlalu ke ruang tamu.Melepaskan diri dari melayan perangai isteri tersayang dia naik minyak.Kalau makin dilayan boleh hangus dia nnt.
Kepada korang yang baca fanfic ni...sy minta maaf sgt ii yer sbb lambat giler nk updated citer ni!
Itupon sy dah bg tahu sebab ii yang berlaku..jd harap korang faham.Citer ni akn diupdated lg..inshaalalah malam ni..(∩_∩)
Dan tak semena-mena blh plk sambungan kali ni jadi lain bentuk tak seperti sebelum ni plk.harap korang suka.。^‿^。
°NYjinrin🐇
YOU ARE READING
TELL ME....
FanfictionSebuah fanfic yg giler remaja utk org yg berminat shj dn kaki novel!! Kaki novellah sgt!! ヽ(^。^)丿 Buku sekolah pun xhabis baca habis ponn!!! (*≧▽≦) Apa ii pun enjoy aje apa yg aku tulis tu ehh kalau ada tersekat mn ii tu kor ang punya hal!! Korang b...