// bunyi orang bernafas tercungap-cungap//"Tak guna! Woi jangan lari lahh!!!! Bagi bagi beg aq!",terjerit-jerit taeyeon sambil dia mengejar peragut tu dari tadi.
Tangkas juga dia mengelak banyak halangan.
Peragut tu berlari ke kawasan publik.Dan melintasi jalan yang sesak.Taeyeon masih lagi mengejarnya dari belakang.
Bukkk!!!
Teayeon sudah jatuh terguling ke atas jalan tar yang penuh sesak itu. Tak semena-mena jalan tiba-tiba makin sesak.
"Mati aq", kata pemandu yang melanggar taeyeon itu.
Pemilik kereta tersebut segera keluar dari kereta untuk melihat keadaan taeyeon.
"Saya rasa awak patut membawanya ke hospital segera.Nampak gaya macam dia tak sedarkan diri dah ni."kata pemandu wanita yang berada di situasi tersebut.
"Tolong saya pimpin dia masuk ke dalam kereta saya. Saya akan bagi dia rawatan." kata nya tanpa banyak soal.
"Awak seorang doktor ke? " tanya wanita tu ingin kepastian.
"Ya saya",katanya.
10 minit kemudian.
Taeyeon dibaring kan ke atas katil dan di berikan rawatan kecemasan oleh lelaki tadi.
Selesai membuat rawatan kecemasan, teayeon dipindahkan di wad biasa dan ditinggalkan di sana sehingga dia sedar.
Nurse di situ juga sentiasa memantau nya.Itupon atas suruhan doktor tadi. Takut dia terjaga.
"Kalau ada apa-apa terjadi awak terus call saya yer." katanya kepada jururawat tersebut.
"Baiklah Dr. Hyun",akur nya.
Hyunwoo terus berlalu dari situ. Dia mula membuat kerja nya.
Dia sibuk keluar masuk bilik ICU hari ni.
"Ramai pulak pesakit yang emergency hari ni. Pelik sungguh. Dah macam wabak pulak aq rasa", kata Dr.Ken. Teman baik Dr. Hyun di hospital.
"Dah sememangnya kerja kita kan? Jadi, tak payah lah nk merungut",selamba badak dia bagi kat Ken.
"Ish kau ni! Aq bukan merungut lah. Cuma bagi tau jer. Tu pon nak salah faham. Apa punya kawan lah kau ni. ", marah Ken.
"Eh eh..terasa pulak! Aq bukan nak menyakat kau pon. Sajer nak mengusik. Tak leh ke?", hyunwoo memandang sekilas ke muka Ken dan menyambung pembedahanya.
"Kalau kau merajuk pon ada yang sebelah datang pujuk. Tak ke gitu?",Hyunwoo mengusik orang sebelah Ken plk. Sape lagi kalau bukan buah hati Ken tu, Nancy.
Nancy dah blushing . Habis semua staff kat situ ketawa diam-diam dalam mask. Perasan orang tak nampak ke hah?
Nancy dah berdehem tanda suruh diam. Sesekali dia menjeling ke arah hyunwoo yang buat muka selamba badak nya. Ikut kan hati nak jer dia jahit mulut hyunwoo tu dengan benang dan jarum kat tangan dia tu. Tapi sabar jelahh.
"Cut", kata hyun. Kemudian jururawat di sebelah nya memotong benang jahitan yang telah disimpulkan sebentar tadi tanda jahitan nya telah pon selesai.
"Congrate gais! Terima kasih semua".kata hyun sambil tersenyum.
Semua tersenyum dengan gembira. Akhirnya nyawa orang yang entah ke berapa mereka telah berjaya selamatkan.
Hyunwoo memang selalu macam tu. Tiap kali pembedahan yang dia buat mesti setiap akhir kerja nya dia akan kata 'congrate' dan 'terima kasih'. Dua ayat tu dah macam gam kat mulut dia.
YOU ARE READING
TELL ME....
FanfictionSebuah fanfic yg giler remaja utk org yg berminat shj dn kaki novel!! Kaki novellah sgt!! ヽ(^。^)丿 Buku sekolah pun xhabis baca habis ponn!!! (*≧▽≦) Apa ii pun enjoy aje apa yg aku tulis tu ehh kalau ada tersekat mn ii tu kor ang punya hal!! Korang b...