3

25 0 0
                                    

Måndag 17 oktober år 2016

Wiktorias perspektiv

20.03

Jag satte mig i soffan, jag hade precis duschat, mitt hår var blött, jag tog en halstablett som låg på bordet och stoppade in i munnen och tog upp mobilen, Martin hade skrivit.

M: Hej hur mår du?

W: Jag mår sådär har blivit förkyld, min hals är svullen så jag måste ta det lugnt och inte prata så mycket.

M: Nej vad jobbigt, krya på dig 😊

W: Tack, hur mår du?

M: Jag mår bra har nyss varit och tränat så har precis duschat, vad har du gjort idag?

W: Inte så mycket varit inne i studion och jobbat sen har jag duschat.

M: Ny musik 😏

W: Maybe

M: Taggaaa haha

W: Haha asså du är så rolig ☺️

M: Tackar tackar du med 😊

W: Haha jag kanske kan skriva lite senare ska fixa mitt hår nu.

Jag la undan mobilen och gick in i badrummet och hade i en olja i håret och smorde in kroppen. Min mobil plingade till ute i vardagsrummet. Jag släckte lampan och gick ut till soffan och tog mobilen och la mig i sängen. Det var mamma (Anki) som hade skrivit ett sms.

A: Hej gumman, jag och pappa kommer upp nu på onsdag kväll det minns du väll hoppas jag. Vi bor hos Malin och Mikael men vi kommer över till dig på onsdag kväll. Kram mamma❤️

W: Hej, jag hade helt glömt bort det jag ska ut med en vän på onsdag kväll kan vi ses på torsdag istället?

A: Nja jag vet inte vi åker hem efter min konferens.

W: Okej ska kolla om jag kan träffa min kompis en annan dag.

A: Vem är det?

W: Bara en kompis du vet inte vem det är

A: Okej

Jag gick ur chatten med mamma och gick in på sms till Martin.

W: Förlåt jag hade helt glömt bort att mina föräldrar kommer upp till Stockholm på Onsdag dom bor ju i Borås så vi får träffas en annan dag du och jag går det bra?

M: Ja absolut går det bra, hoppas du blir frisk innan dom kommer 😊

W: Ja tack, jag ska kolla min kalender så hör jag av mig imorgon ☺️

M: Yes gör det 😁

Jag gick ur chatten med Martin och skrev till mamma.

W: Jag har flyttat på träffen så ni kan komma hit när ni vill på onsdag.

A: Vad bra.

Jag la undan mobilen och försökte sova.

SmsetWhere stories live. Discover now