4

25 0 0
                                    

Tisdag 18 oktober år 2016

Wiktorias perspektiv

05.53

Jag vaknade och började hosta direkt, jag kände hur en slemklump i halsen ville komma upp så jag gick bort till badrummet och hostade upp den i handfatet och spolade bort den. Jag gick in till köket och tog en alvedon mot min huvudvärk och gick och la mig i sängen. Jag tog upp mobilen och kollade Instagram.

En stund senare....

M: Godmorgon, hur mår du idag?

W: Jag mår sämre, har fått slemhosta och ont i huvudet så jag ska försöka ta mig till apoteket och köpa alvedon och halstabletter.

M: Nej vad jobbigt men jag kan köpa det till dig och komma med det för jag är ledig idag, vill du det?

W: Nej jag vill inte smitta dig.

M: Men det är lugnt det smittar inte så lätt 😊

W: Okej du vet min adress?

M: Ja är det något annat du vill ha?😊

W: Nej det är lugnt. Tack ☺️

M: Kommer lite senare da så ses vi 😊

W: Ja ☺️

Jag gick ur chatten och skrev till Frida.

W: Guess whos coming today?

F: Va vem?

W: Martin, han var ledig så han sa jag köper medicin till dig och kommer.

F: Neej vad gulligt 😍

W: Jag vet han är såååå snäll.

F: Och du är såååå kär 🙈

W: Ja haha 😂

F: Jag ska upp och jobba nu men ha så kul idag  lycka till ❤️.

W: Tack du med haha.

Jag la undan mobilen och gick upp ur sängen och tog på mig ett par svarta mjukisbyxor och en grå hoodie och satte mig i soffan med en filt och kollade på tv.

Martins perspektiv

10.03

Jag gick in på Ica maxi och köpte en Marabou choklad och gick in på det lilla apoteket bredvid och köpte alvedon, Ipren och halstabletter. Jag gick ut och tog tunnelbanan hem till Wiktoria.
Jag gick in genom porten och knackade på hennes dörr.

Hej, sa hon och öppnade dörren.

Hej, sa jag och gick in, hon stängde dörren och låste.

Du kan komma in om du vill, sa hon.

Ja tack, här, sa jag och gav henne påsen.

Åh tack jag swishar dig pengar, sa hon och tog påsen och gick in till köket.

Jag tog av mig skorna och jackan och gick in till köket.

Du behöver inte swisha pengar det är lugnt, sa jag och strök min hand mot hennes rygg försiktigt.

Nej såklart jag swishar, sa hon och skrattade lite.

Hon tog en alvedon och svalde den med ett glas vatten.

Kom vi kan sätta oss i soffan, sa hon och tog min hand och vi gick in till soffan och satte oss ner, hon tog en filt och la över sina ben.

Ska det bli kul imorgon, sa jag.

Nej jag kommer ju vara sjuk, sa hon och skrattade lite.

Du kanske blir bättre, sa jag.

Ja hoppas det min mamma, pappa och syster och hennes kille kommer hem hit så ska vi käka allihopa och pappa ska sätta upp en hylla på väggen, sa hon och skrattade lite.

Men då är ni ju här det är ju skönt om du fortfarande är sjuk, sa jag.

Ja det är smart, sa hon och hostade.

Asså förlåt du får gå om du vill, sa hon och drack lite vatten som stod på bordet.

Nej det är lugnt, sa jag.

Vad ska du göra imorgon, sa hon.

Jobba vi repar dans inför mello, sa jag.

Kul, är det mellanakterna eller för artister, sa hon.

Bara mellanakter just nu artisterna får vi veta första november sen släpps dom officiellt 28november, sa jag.

Jag vet jag har gjort det där, sa hon och skrattade.

Vem vet du kanske glömt, sa jag och skrattade.

Nej faktist inte, sa hon och log.

En stund senare...

Hejdå vi ses en annan gång det var jättekul att ses även om du är sjuk, sa jag.

Ja jag hör av mig hejdå, sa hon och vinkade och stängde sin dörr.

Wiktorias perspektiv

Jag låste dörren och gick in och satte mig i soffan och smsade Frida.

W: Alltså jag är sååå kär

F: OMG hur gick det haha?

W: Vi satt och pratade han hade köpt choklad och medicin till mig så gulligt.

F: Naaaw 😍

W: Asså känns dock som det går lite fort kanske...

F: Jag fattar dig men om ni båda gillar varandra så är det inga problem antar jag.

W: Ja vi får se 🙈

SmsetWhere stories live. Discover now