B-2

4.5K 286 51
                                    

"Maaaaa ! Mana baju sekolah Yen ?!" aku menjerit memanggil mama .

Jap-jap . mesti korang confuse kan . ok lets flashback . *tengok atas*

[ Flashback ]

Kring ! Kring !

Aku menguap sambil mengerling jam loceng di sebelahku . .

Jam 6.20 a.m. "masih awal lagi . 5 minit " . aku menyambung lena ku . sehingga jam dah berganjak ke pukul 6.40 a.m .

"Yen ! Bangunn !" Ibu mengejutkan ku .
"5 minit " .

"5 minit apanya ? Bangun . ! Dah pukul 6.40 pagi dah ni . "

Aku buat-buat tak dengar . aku cuba mencerna apa yang dikatakan oleh mama .

Aku terduduk dan menyebabkan kepala aku berpinar-pinar .

"6.40 pagi ?! Arghhhhhh !" aku menjerit dan tak ingat rumah jiran-jiran yang berdekatan .

Aku masuk ke bilik mandi dan membersihkan diri . nasib baik aku masih sempat nak solat . fuhhh !

[ End Flashback ]

"Maaaaa ! Mana tudung Yen ?! " aku menjerit lagi buat ke - 23 kali .

"Ada tu dalam almari Yen ! Ish budak bertuah ni !"

Aku mencari dan terus mencari . dah lambat . lagi 12 minit sekolah dah mula .

Aku berjalan ke tingkat bawah dan menapak laju ke meja makan . Aku mengambil sandwich dan berlalu ke pintu rumah .

Aku pandang sekeliling .

"Paaaaaa ! Mana kasut Yen ?!" mana kasut aku ni .

"Alahh . kasut Yen , jiran sebelah guna " papa berloyar buruk .

Aku memandang papa dengan muka kosong .

"Okay ok . tu , dekat rak kasut tu " papa menunjuk ke arah rak kasut yang berada di belakang ku .

Aku memakai kasut sekolah aku dan , berjalan laju meninggalkan rumah . sempat aku bersalam dengan mama dan papa .

Aku terus berjalan dan berjalan tanpa melihat kiri , kanan , belakang , atas dan bawah . aku pandang depan ja . nasib baik tak perlu lintas jalan raya besar . kalau tak , dah jadi arwah aku . 😒 .

Aku menghentikan langkah aku di depan pagar besar sekolah . aku pandang tepi pagar tu , ada nama sekolah aku .

"LMLY Highschool ?" mesti pengetua dah kekurangan otak nak bagi nama kat sekolah ni .

"Let Me Love You Highschool . ? " aku terfikir nama penuh sekolah ni , walaupun aku tahu tekaan aku salah .
Dengan lafaz bismillahirahmanirahim , aku melintasi pagar sekolah dan tersenyum ke arah pakcik security .

Aku tengok ke sekliling sekolah . Besar dan padat . Aku memandang ke arah pelajar yang aku lintasi , dia orang tengok aku dari atas ke bawah .
'Apa salah aku ?' desisku dalam hati .

Kau?Vampire? Where stories live. Discover now