B-8

3.3K 247 23
                                    

"Dia orang datang cari kau semula" 

"Aku tahu ."

"Tapi .. Kau tau kan dia orang cari Ayen dulu ?"

"Ya aku tahu . tu lah fasal aku bagi dia gelang . aku boleh detect dia kat mana."

"Hish . aku risau keselamatan Ayen . aku bukan tak tahu yang dia kidnap Ayen masa kat sekolah hari tu."

"Kau ingat aku tak risau juga ? Risau tau tak . Haish . kenapa dia tak cari aku ja terus ? Nak juga libatkan Ayen ."

"Tapi ... Kenapa dia nak libatkan Ayen erk ? Ayen apa kena-mengena ?"

"Kau tahu kan aku ada perjanjian dulu ? Kalau aku terjatuh cinta dekat someone , someone tu akan ada kena-mengena dengan aku ." 'dia' berkata tanpa menyedari dia terlepas cakap tentang tu .

"What ? Maknanya kau suka dekat Ayen ?"

'dia' terkejut dan menepuk dahi sendiri .

"Er ... err .. lebih kurang lah . tapi .. jangan bagitahu Ayen "

"Ish kau ni . kenapa lah nak jatuh suka dekat Ayen? baru aku nak try . tapi tak apalah . untuk cousin kesayangan . aku rela "

"banyak lah rela kau "

"Ahahahahhaha" 'mereka' ketawa serentak .

🌸

Aku merenung keluar tingkap dan memandang dada langit yang ditaburi bintang .

Angin yang menyapa wajahku membuatkan aku mengigil kesejukan .

Tingkap bilik aku tutup . tak tahan sejuk malam macam ni . ditambahkan lagi dengan otak aku yang serabut sekarang .

Aku melabuhkan duduk di birai katil . mengingati kejadian masa kat sekolah tadi .

"Siapa kidnap aku tadi erk?"

"Jantan ? Aku langsung tak faham apa yang dia katakan dengan 'jantan'."

Mindaku ter'serabut' dengan pelbagai persoalan . aku tak faham dan tak kenal langsung dengan manusia tu .

Aku mengerling ke arah gelang di pergelangan tanganku . nice . sesuai dengan cita rasa aku .

Entah kenapa hati berbunga-bunga pula bila teringatkan Azril . walaupun mulut dia suka sakitkan hati aku , tapi kelakuan dia mampu buatkan aku jatuh hati dengan dia .

Azril ... Azril .. Kalau kau tahu perasaan aku dekat kau , mesti kau gelakkan aku tergolek-golek kan ?

Aku tersengih-sengih sendiri .

"Aip . Falling In Love with You ~~~" aku disentakkan dengan nyanyian yang tak berapa merdu dari seseorang .

Aku memandang ke muka pintu dan ternampak papa yang memandangku dengan sengihan kambing .

"Papa ."

"Ye anak papa ?" Papa menapak merapati aku .

Aku memberikan papa ruang untuk duduk disebelah ku .

"Kenapa gembira sangat Ayen hari ni ? Senyum sorang-sorang pula tu . " papa berkata kepadaku .

"Tak adalah . saja je . " aku mula blushing . malunya papa nampak tadi .

"Ewah . malu lah pula . siapa yang dapat curi hati anak papa ni ?" aku memandang papa apabila papa melontarkan soalan tu .

Kau?Vampire? Where stories live. Discover now