B21

3.6K 215 63
                                    

Aku melabuhkan duduk di dalam khemah selepas sahaja aktiviti camp fire habis .

Tak ada yang best . Menyanyi , cerita seram . Tu je , tapi yang aku teruja tadi bila Azril menyanyi wey .

Dia ... dia nyanyi sambil pandang aku . Aku terpaksa pandang lain . Tak nak mata kitorang bertaut sebab aku malu . Masa dia menyanyi tadi , muka aku pula yang blushing .

Tak guna ..

Memang tak dapat dinafikan yang suara dia sedap woi . Kalau masuk ujibakat kilauan emas confirm dapat .

Ahaks !

"Ayen . Jom tidur . Saya mengantuk lah ." Hani mendekati ku yang sedang termenung .

"Ayen ?" Hani memanggil namaku apabila aku tak bagi respon apa-apa .

"Ayen Qarmila !"

"Ap ...apa ? Janganlah jerit . Malulah orang pandang ." Aku berkata sambil mengurut dada . Terperanjat boboi .

"Hani panggil tiga kali tau . Asyik termenung je . Jom tidur ." Hani berkata sambil merungut kecil .

"Yelaa . Janganlah marah . " Aku berkata sambil melabuhkan kepala di atas bantal yang aku bawa . Warna pink . Huahuahua .

"Goodnight ." Hani memandang ke arahku .

"Okay . Goodnight to ." Aku berkata sambil memejamkan mata .

Mataku baru sahaja ingin terlelap dan menjengah ke alam mimpi ,  namun dengan tiba-tiba khemah kami , digoyangkan dengan kasar .

Aku dan Hani automatik terduduk secara drastik .

" Aduh , apa pula ni ? Orang nak tidur laaaaa ." Aku berkata dengan nada lantang agar orang yang mengoyangkan khemah kami tu , taubat sikit .

Namun , semakin aku marah malah khemah kami digoyangkan lebih kasar . Cari nahas ke apa manusia ni ?

Aku mencapai sesuatu yang berada di dalam beg ku lalu keluar dari khemah .

Memang nak maut orang nii . Habis kauu !

Kepala aku alihkan ke luar khemah dan tanganku secara automatik membaling 'benda' yang aku ambik tadi dalam beg ke arah orang yang mengoyangkan khemah kami .

" What the katak , busuk gilaaaa !" Orang itu berkata dengan nada kasar dan mengambil 'benda' yang aku baling ke mukanya .

Jap ! Siapa nii ?!

Aku cuba mengingati gerangan orang yang berada di hadapanku .

" Woi perempuan . Ambik stokin kau ni . Kalau wangi tak apelaa , niii . Busuk GILAAAAA ." Orang itu membaling kembali stokin tu ke arah aku . 

" Jap , kau ni bukan vampire tak guna tu ke ? " Aku bertanya sambil mengarahkan jari telunjukku kearahnya .

Hani yang mendengar perbualan kami , mula menjengukkan kepalanya keluar .

" Eh , vampire tak gunaaaaaa ." Hani berkata dengan nada teruja sambil memandang ke arah Joey yang membuat riak muka benggang .

" Yang tak guna je aku . Yang aku je tak beguna . Korang ingat , kawan korang yang vampire tu , beguna sangat ke ?" Joey bertanya ke arah aku dan Hani .

" Ye laaa . Tengok muka kau pun , dah boleh tahu yang kau ni sepatutnya kena campak dalam sungai biar kena baham buaya sebab asyik nak kacau orang je ." Aku berkata dengan nada tak puas hati .

" Dah hati aku ni tak tenteram tengok orang aman . Mestilah aku kacau . " Joey melabuhkan duduk di tanah .

Cahaya bulan yang menerangi sekelilingi kami membuatkan mata Joey bersinar pada waktu ni .

Kau?Vampire? Where stories live. Discover now