Att vara i Adrians famn var som att vara i himlen. Det var varmt och skönt. Lydia kände hans hjärta slå hela tiden. Hon svalde och tog sedan ett steg tillbaka. "Om jag berättar.. så kommer allt gå ner efter detta", mumlade Lydia och torkade tårarna runt ögonen. Adrian svalde och nickade. "Jag tror inte det, men berätta", sa han och tog ett steg närmre Lydia. "Eller nej, berätta inte", sa han sedan och fuktade sina läppar. "Ska vi åka iväg? Bara köra till bensinen tar slut?", sa han och la handen på hennes kind. "En roadtrip?", sa Lydia och skrattade svagt. Adrian nickade och såg henne rakt in i ögonen. "Det skulle passat", sa hon och tog ett djupt andetag. "Men, jag måste hem och byta om först", sa hon och log mot honom.
"Jag hämtar dig vid 14.00", sa han och gick sedan ut från skolan. Lydia stod kvar och log för sig själv. Han var bara underbar. Hon gick sedan ut och hem till sig själv. Hon tog sin seglarryggsäck och packade ned en tjocktröja och ett par jeans. Hon la sedan ned parfym, smink, borste osv. Hur länge skulle dem åka? 1 dag, två dagar? Hon svalde och la ned tandborste + några sexiga underkläder, ifall något skulle hända. Hon bytte sedan om till ett par höga, slitna jeansshorts och en svart croptop och gick precis till navelen. Hon tog sedan på sig en vit/beige stor cardigan över och la hennes hår på axlarna. Det var lockigt och passade perfekt. Hon tog sedan sina solglasögon och satte dem på huvudet. Denna dagen skulle bli perfekt. Hon, Adrian i en bil. Helt ensamma.
Hon sprang ned med sin ryggsäck och fick syn på sin marinblåa bandana. Solglasögonen hängde hon istället på tröjan och böjde sig över. Hon knöt sedan bandanan runt huvudet med en snygg "rosett" framme i pannan. Hon reste sig sedan upp och såg sig i spegeln. Helt okej, enligt henne. Inte för uppklädd, men inte för nedklädd heller. Hon satte sedan på sig sina vita korta Converse och hängde ryggsäcken på ryggen. Klockan var 13.56. Snart, alldeles snart. Hon tog sin mobil och gick sedan ut från huset och satte sig ned på asfalten utanför huset. 3 minuter kvar.
Hela hennes kropp pirrade. Men det var inte rätt att hon kände så. Adrian och Lydia var endast kompisar, med benefits, typ. Hon hörde hur bilen kom in på hennes gata och hon ställde sig upp. Adrians bil var extremt snygg. Den hade öppet tak och var lite trasig. Lacken var inte perfekt.. Båda lamporna funkade dock. Hon log mot Adrian, och han besvarade hennes leende. Adrian sträckte sig och öppnade dörren till henne. Lydia hoppade kvickt in i bilen och slängde bak hennes väska där bak. Det behövdes inte sägas något. Båda kände vibrationerna. Adrian körde ut från hennes gata och kollade först åt höger, sedan åt vänster. "Vart vill du åka?", sa han och vände blicken till henne. Lydia såg på Adrian och ryckte på axlarna. "Överraska mig", sa hon och Adrian svängde vänster. Han ökade sedan farten och satte gång musik i bilen. Lydia log brett. Nu var livet perfekt. Adrian var så himla underbar, sättet o utseendet. Hon kollade rakt fram och vinden i hennes ansikte.
1 timme senare
Adrian saktade ned farten och svängde höger. Han parkerade sedan bilen och såg på Lydia. "Stranden?", sa hon och flinade svagt. Adrian nickade och hoppade ut. "Hoppas du har med bikini", sa han och drog ut sina badbyxor från sin ryggsäck. Lydia log snett och drog ut sin bikini från hennes väska och log mot Adrian. "Såklart att jag har bikini med mig", sa hon och svalde. Hon började sedan gå mot tjejernas toaletter.
Stranden var extremt stor. Vågorna var lagom höga och det fanns bryggor på vissa ställen. Solen sken och inte ett moln syntes i himlen. Adrian drog fram taket och låste sedan bilen. I samma sekund kom Lydia och la väskan i baksätet. Hon hade på sig en svart BH/bikini överdel och en fint printed underdel med fina sommarfärger. Hon log mot honom snett och drog sedan på sin 'geek' tröja över, som var oversized. Hon sprang sedan ned till stranden och såg bakom sig. Adrian var precis bakom henne och drog av sin tröja. Han kastade sedan den på sanden och sprang förbi Lydia. Lydia gjorde desamma med sin tröja och ökade farten, så hon kom ikapp med Adrian. Dem tog varandras händer och sprang ut på bryggan. Farten bara ökade, och ökade. Sedan försvann byggan och båda hoppade ned i vattnet. Lydia höll andan och simmade sedan upp till ytan. Hon såg inte Adrian och dök under igen. Hon började sedan skratta under vattnet när Adrian kramade henne bakifrån under vattnet. Han drog sedan upp henne och Lydia vände sig mot honom.
"Fyfan va kallt", sa Lydia och la sina armar omkring hans nacke. Adrian skrattade och trampade vatten med fötterna. Adrian slutade sedan trampa och båda sjönk under vattnet. Adrian och Lydia höll andan och såg på varandra under vattnet. Adrian lät sin hand glida upp från Lydia's svank till hennes bikini kant. Lydia rös till och slog benen omkring Adrian. Automatiskt tyckte dem sig närmre varandra och Adrian la andra handen runt hennes midja. Lydia såg på Adrian och hon höll på att tappa andan. Inte nu, bara tio sekunder till. Men det gick inte. Hennes lugnor var extremt dåliga, pga hennes rökande. Hon simmade upp till Adrian och simmade sedan in till hon bottnade. Hon såg sedan på Adrian som simmade efter henne, men bottnade längre ut än henne. Adrian slog upp armarna och såg på Lydia. "Kom?", sa han och log mot henne. Lydia suckade djupt och simmade sedan mot honom. När hon kom fram gjorde hon desamma. Hon slog benen omkring honom och la sina armar omkring hans nacke. "Så.. vad är det vi har?", sa han och såg djupt in i Lydia's ögon. "Jag vet inte", fick Lydia fram. "Vad vill du att vi ska vara?", sa hon och bet sig i underläppen. Adrian höll om Lydia och smekte henne på ryggen. "Jag vet inte. Jag har aldrig haft ett förhållande, eller ett seriöst", sa han och svalde. "Jag har.. Men bara ett", sa hon och såg hur 'besviken' Adrian blev. "Eller jag vet inte. Det var med Nathaniel", sa hon och började pilla med Adrian's hår. "Jag vill ha dig", sa han och tryckte henne närmre sig. "Jag vill ha dig Lydia. Bara dig", sa han och svalde. Lydia log brett och nickade. "Ta mig då", viskade hon och deras läppar vara bara två cm ifrån varandra.
Adrian såg djupt in i hennes ögon, sedan på hennes läppar. Han fuktade sina läppar och snuddade till hennes läppar med sin tunga. Han såg sedan upp i hennes ögon igen och pressade sina läppar mot hennes läppar. Lydia besvarade kyssen och tog ett tajtare grepp om Adrians nacke. Adrian förde händerna ned till hennes rumpa och flyttade upp henne en bit. Lydia log mot hans läppar och avslutade sedan kyssen. "Är du min nu?", sa Adrian och log mot henne. Lydia skrattade svagt och nickade sedan. Adrian lutade sig mot henne och slöt ögonen. Lydia flinade snabbt och skvätte sedan vatten på honom. Hon simmade sedan kvickt bort, men Adrian var snabbare på allt. Lydia sprang sedan upp på land och tog tag i hennes tröja. Hon skrattade och kollade bak. Adrian var ungefär två meter bakom henne och skrattade minst lika mycket som henne. Lydia kom upp på parkeringen och sprang runt bilen. När hon var kär, blev hon barnslig. Eller, vem blev inte barnslig när man är kär?
"Klockan är rätt så mycket, så ska vi åka hem?", sa Adrian och såg på Lydia. Hon svarade bara med en enkel nick & hoppade in i bilen. Likaså gjorde Adrian och startade sedan bilen. "Tack, för att du tog mig hit", sa Lydia och kollade på Adrian. Han vände blicken kvickt till Lydia och log mot henne. "Allt för dig", sa han & pussade henne på näsan.
Han bakade ut & snabbt gick solen ned. Likaså med värmen. Det blev snabbt kallt och vinden blåste mer o mer. Adrian gäspade lågt & såg på Lydia. "Underhåll mig", sa han & kollade ut på vägen. Lydia skrattade svagt & funkade sina läppar. "Jag kan inte underhålla dig.. Du kommer ju tappa fokusen genom bara att kolla på mig?", sa Lydia och bet sig i kinden. Adrian skrattade svagt och nickade. "Ja, det stämmer", sa han och vände blicken snabbt till Lydia. Han vinglade sedan till med ratten med vilje & vände blicken till vägen. "Vafan?", sa Lydia och skrattade svagt. Adrian bara skrattade & försökte koppla in mobilen i radion. "Hjälp?", sa han och kände sedan hur Lydia hjälpte honom. Han log snabbt och satte igång en låt. "Wicked Games - The Weekend". Lydia log och gled ned i sätet. Hon såg på Adrian och hennes leende blev ännu större. Han var så jäkla perfekt. Hon rös till då vinden kom in i bilen och hon drog kvickt upp sina knän till brösten. Hon satte fötterna uppe i sätet och kollade rakt fram.
Adrian märkte direkt hennes rörelser & satte igång värmen i sätet. Han lutade sig sedan bak och tog sin tjocktröja som låg alltid vid baksätet under hans säte. Han la den i Lydias knä & hon började sedan veckla ut den runt hennes ben.
"Tack Adrian", sa hon och slöt sina ögon.
YOU ARE READING
Love is overrated. (Svensk)
Teen FictionLydias liv består av sprit, fester, skola, plugg o kompisar. Hon är duktig i skolan o har höga betyg. Hennes dagar är likadana varje vecka, tills en ny kille börjar i hennes klass. Adrian. Båda tycker att kärlek är kräk. Dem söker bara efter kärlek...