Aq bangun dari tidur sebab nk pergi sekolah. Mama aq dah kt bawah sebab masak sarapan untuk aq dan papaku. Mama aq panggil turun untuk makan. Aq pon menyahut panggilan mama aq.
Selepas selesai makan, aq meminta izin untuk keluar pergi ke sekolah. Aq pob menyalam tangan mama dan papaku sebelum keluar. Apabila keluar, aq mengeluarkan moto aq yng papa berikan kepada aq. Aq x minta pon tpi papa beri motor ni sebab aq dapat 5A dlm pt3. 5A je pun tpi dpt. Papa aq kata berusahalah lagi.
Dalam perjalanan aq ke sekolah. Tiba tiba ada sebuah moto hampir langgar aq dan aq ni terkejut lalu jatuh. Tangan aq luka dan kaki aq turut luka. Orng yng hmpir langgar aq pon turun dan membantu aq. Dia ni handsome juga. 'Adx x apa apa ke' kata orang yang hampir langgar aq tu. Aq pon balas ' saya x apa apa tpi tangan saya dan kaki saya luka sedikit'. Dia pon berkata, ' jom abg bawa ke klinik'. Aq hnya mengangguk. Selepas sahaja pergi ke klinik, dia menawarkan aq untuk pergi makan tengahari bersamanya. Aq pon mengangguk sahja.
Semasa di kedai makan, dia menanyakan namaku. Aq pon jawab' nma saya yusri tpi abg boleh panggil saya yus je'. Dia pon berkata ' nama abg iskandar tpi boleh panggil abg is je'. Dia pon menghulurkan tangan untuk bersalam dengan aq. Aq pon menghulurkan tanganku untuk bersalaman dengannya.
Selepas itu, dia meminta nombor telefonku untuk memudahkan dia berkomunikasi denganku. Aq pon memberikan nombor aq.
Selepas aq pulang ke rumah, ibuku menyambut dengan wajah risau sebab aq tidak pergi kesekolah dan melihat tangan serta kakiku yang luka telah dibalut. Ibuku bertanya 'kenapa ni yus, kenapa boleh jadi mcm nie'. Aq pon menjawab, 'yus tadi hampir kena langgar'. Ibuku hampir pengsan tapi aq sempat menyambutnya. Aq pon memberitahu kedapanya ' tpi ibu jangan risau sebab orng yng hmpir langgar yus dh minta maaf, dia pon dh tolong bawa yus pergi klinik serta bayar yus untuk menghantar moto ke bengkel'. Ibuku pon berkata ' nasib baik dia menolong kamu yus, yus ada ucap terima kasih kepada dia itu'. Aq pon mengangguk tanda ya.
Malam itu aq memberitahu kepada kwanku di group whatsApp sebab aq tidak pergi ke sekolah. Mereka pon terkejut sebab aq kemalangan. Bukan kemalangan yang teruk pon.
Keesokkan hari, aq ingin ke sekolah, ibuku suruh berhati hati. Aq pon mengangguk.
Sampai sahaja di kelas, pujaan hatiku(siapa lagi kalau bukan haziq) datang ke arah aq dan bertanya, ' yus, bagaimana kamu boleh terjatuh dan kamu okey atau tidak' aq pon berkata ' aq okey je dan semalam masa aq nk ke sekolah tiba tiba ada sebuah moto yang hmpir langgar aq' terang aq kepada haziq. Nampak perasaan cemas di mukanya. Aq pon teruja didlm hati sebab haziq risaukan aq. Rasa teruja yang sangat sangat tak boleh dibayangkan. Terlalu indah.
Selepas itu, cikgu yati pon masuk ke dalm kelas kmi. Pelajaran berlaku seperti biasa tpi aq suka berangan disebabkan haziq risau tentang aq. Aq pin bertanya dlm hati' adakah haziq menyintai aq tpi adakah dia gay seprti aq'. Tiba tiba cikgu yati meminta aq menjawab soalan di papan putih. Aq pon berdiri dan diam. Aq x thu nk jawab ap sebab dari tdi aq berangan. Tibab tiba haziq mengangkat buku dihadapan mukqnya dan menulis jawapan. Aq pon tersemyum dan memberikan jawapan kepada cikgu yati. Cikgu yati senyum dan menyuruhku duduk.
Semasa waktu rehat, aq pergi ke haziq dan mengucapkan terima kasih sebab menolongku. Dia pon tersenyim dan mengangguk. Aq yng tengok dia senyum terus berangan. Dia pon mengoncangkan badanku sebab aq berkhayal. Aq pon malu dan menunduk kepalaku agar tidak melihatkan warna merah di pipiku. Aq pon berlari darinya. Dia hanya pelik dengan perangai aq dan tersenyum.
YOU ARE READING
Kisah Hidup Aku
RomanceAssalamualaikum. Nama aq yusri. Korang boleh panggil aq yus je. Aku nk cerita sikit tentang kisah aq yang sudah jatuh cinta pada seseorang ni. Namanya haziq. Dia satu kelas dengan aq. Aq jrang ckp dengan dia sebab aq malu. Aq harap kami dapat disatu...