Semua mereka masih lagi berlari tanpa mengetahui arah dan dimana mereka berada sekarang.
Hah hah hah. Kita... Kita kat mana sekarang ni? No, aku rasa soalan yang sesuai sekarang ni adalah zombie tu dah tak kejar kita lagikan? Ha hah hah. "Kata farah dengan nafas yang tersekat sekat". Aku rasa zombie tu..... Zombie!!!! "Pekik haiza apabila ternampak sekumpulan zombie berlari kearah mereka". Mana kita nak lari ni woi? 'Soal sheera gelabah". Korang nampak atas tu? Jom panjat! "Kata yoong, dan terus memanjat keatas. Yang lain pun ekot sama, yoong membantu mereka dgn menarik tangan mereka."
Huh okay semua ada kan? "Soal Aeen".
Wait! Qis mana? "Soal Farah". Oh shit! Mana pulak dia ni!! "Tempik Sheera, dgn segera yoong menutup mulut sheera menggunakan tangan nya". Kau kena.. Sheera. Zombie tu dah datang jangan buat bising. "Kata yoong". Woi korang kalau yepun aku ni takkan nak bergantung kat tiang ni jer? "Rengek syira yang tengah bergantung kat tali lampu tepi tiang".Mmmm hargh.. Hmm hargh!! "Bunyi zombie itu cuba memanjat tempat dimana mereka berada". Huargh!!! Mak kau hijau!! Kaki aku! Lepas lah sial! Hurggg ku semengat! "Teriak syira yang kaki nya ditarik zombie."
Woi takkan pandang jer! Kaki aku! Aku taknak mati dulu. Aku banyak buat dosa. Hurgh! Sebelum tu aku nak buat pengakuan kat kau Aeen. Masa kau tidur aku pernah ludah muka kau sebab aku sakit hati ngn kau. "Tangis Syira tanpa perasaan yang pengakuan nya itu membuatkan Aeen mengeluarkan samurai nya".Argh!!!!! "Teriak Aeen dan terus mencucuk kepala zombie itu akibat kegeraman". "Yang lain dah ternganga. Lagi lagi syira yang menangis tadi terus terdiam". Hmm kenapa? Huh tenang rasa nya. "Kata Aeen". "Syira terus menyambung aktiviti nya iaitu menangis dan menyepak kepala zombie zombie yang menarik kaki nya".
Macam mana ni? "Soal Farah". Aku.. "Belum sempat haiza ingin menghabiskan ayat nya..." Hiyarrghh!!! Mati lah kau!!!! "Jerit Qis yang datang dari mana entah dgn pistol ditangan nya". "Tutututututu
Bunyi tembakan yang dilepaskan Qis, badan nya bergegar akibat kekuatan pistol nya itu. Aaaaaaaaaa. Bunyi yang qis keluarkan"."Semua zombie dah tak bergerak dan terbaring diatas lantai. Baru sahaja Qis ingin membongkak tiba tiba semua zombie itu bangun kembali". Tak mampus lagi!! Hahahahaha rasakan tembakan dari Qis yang peloles ini hargh! "Sekali lagi Qis melepas kan tembakan dan kali ini dia lebih kelihatan selesa siap menari dan menyanyi lagu BTS fire". "Mereka yang lain ternganga melihat aksi Qis itu".
"Kali ni Zombie itu tidak bangun lagi". Woah!! Yihaaaa that's my friend! I love you muah! "Pekik Farah dari atas. Qis hanya tersenyum bangga. Yang lain dah buat muka menyampah." Dah jom kita perlu cari jalan keluar. Sebelum banyak lagi zombie yang datang. "Kata Sheera".
Woi! Aku ni! Kau jgn tinggal kan. "Pekik Syira yang masih lagi berpaut kat tali tadi". Korang tolong dia. Sbelum aku balas dendam aku kencing kat muka dia. "Kata Aeen, syira dah menelan air liur". Ingat woi kau tu pompuan. Tak malu. "Kata Haiza". "Aeen sekadar mencebik". "Segera yoong mengeluarkan samurai yg berada dibelakangnya dan memotong tali tempat Syira berpaut".
Aduh. Sakit buntut aku. "Aduh Syira". "Yang lain hanya membuat muka annoying". Dah jom kita cari jalan keluar. Sape yang gila sngt cadang kan kita pergi ke sini. "Kata sheera". Haiza! "Kata Farah, Qis dan syira serentak". Aku jugak? Huh korang pun nak jugak ekot pahal. "Kata haiza membela diri." Aku pelik lah macam mana ada zombie kat sini? "Kata Aeen sambil mencabut samurai nya yang terlekat dikepala zombie tadi".
Kat korea, kat jepun and kat america pun ada, tak mustahil kat negara kita ada jugak. "Kata yoong slumber sambil meludah keluar chewing gum nya". Kat jepun raksasa ngn hantu juon je lah. "Kata Qis". Kau diam bangang! "Tempik sheera". Dah jom gerak. Kita perlu keluar dari sini. Aku harap kita keluar sama sama. Kita masuk sama sama jadi kita perlu survive bersama sama. "Kata farah". "Mereka pun terus keluar dgn keadaan yang sangt berhati hati. Tanpa mereka sedari ada seseorang tengah memerhatikan mereka...."
Next part^
YOU ARE READING
"Zombie Fighter"
AdventureSekumpulan gadis telah pergi ke sebuah hospital yang terlarang. Setelah mereka berjaya masuk mereka menyedari ada sesuatu yang tak kena di hospital itu. Apakah yang berlaku selepas itu? sila lah baca short story ini💕🐇 Watak hanyalah rekaan semata...