Sekumpulan gadis remaja sedang berdiri dihadapan sebuah hospital yang sunyi sepi dan terbiar.
Hmm seram siot. Aku nak balik lah "Farah". Alah tenang lah. Kita masuk jer. Lagipun takde ape lah. "Kata haiza slumber". Betul tu lagipun kita ada senjata kan? Kalau ada apa apa kau tinggal tembak ngn cincang jer. Ape guna kita bawak samurai dan pistol ni. "Sokong Sheera". Hebat woah. Mana kau dapat pistol ni dan samurai ni sekali. "Soal syira sambil melihat kearah pistol yang ada ditangan nya".
Pistol ni aku ambik kat dalam bilik keselamatan ayah aku. Dan samurai ni pulak Aeen yang bawak. "Kata yoong yang mengunyah chewing gum". What tha? Ayah kau tau tak? "Soal Qis pulak yang gelabah sebab buat pertama kali dalam hidup nya dia memegang pistol real". Kau rasa kan kalau ayah si yoong ni dan bapa aku tau apa akan jadi? Of course lah kena marah! Mean diorang tak tahu. "Tempik aeen". Dah chill okay. Jom masuk. "Arah Haiza".
"Mereka pun berjalan di dalam hospital terbiar itu dgn slumber kecuali Farah dan Qis yang dah memaut tangan sesama sendiri". Hmm aku hairan lah kenapa hospital ni di tutup dan dibiarkan macam ni jer. Sedangkan hospital ni besar dan menurut kajian aku lah dulu hospital ni salah satu hospital yang terbesar di negara ni. "Kata Aeen panjang lebar."
"Pap!! Mereka semua berhenti berjalan dan berpandangan sesama sendiri". Korang dengar tak bunyi tu? "Kata Qis". Dengar. Alah mungkin salah seorang dari kita terpijak sesuatu tadi kot. "Kata syira slumber, dan baru sahaja syira ingin melangkah tiba tiba mereka terdgr bunyi kaca pecah." Woi korang jangan lah memain ada jugak yang aku tembak kat sini nanti. Tak ke sia sia kau hidup selama ni. "Kata Sheera sambil menjeling semua yang berdiri di depan nya."
Bukan kitorang lah! "Tempik mereka serentak kecuali Sheera dan Syira".
"Qis memusingkan kepala nya kearah tepi tempat haiza berdiri dan.." Korang a... Ap.. Apa tu? "Kata Qis gagap." Ape? "Kata Farah dan segera berpaling ketempat qis pandang dan seperti kena renjatan electric farah mengeras"."Semua mengerutkan dahi kecuali Farah dan Qis yang dah macam patung mengeras. Mereka pun berpaling kebelakang haiza begitu juga haiza." Oh my gosh!! "Teriak Sheera". Kau jangan lah teriak babun!!!! "Kata aeen." "Perlahan lahan benda itu bergerak kearah mereka." Aku kira sampai tiga kita la... Woi!!! "Belum sempat haiza menghabiskan ayat nya kesemua mereka kecuali haiza lari bertempiaran". Woi kau tunggu apa lagi lari lah!! "Teriak yoong yang dah jauh dihadapan".
"Mereka lari bertempiaran sambil menjerit....." Zombie!!!!!! "Teriak mereka." Woi cepat sikit. Jum kita guna jalan kat sebelah kanan ni. Cepat. "Kata yoong." "Dan mereka yang lain pun hanya menurut."
Next part ^
Sorry sebab boring! 💔
YOU ARE READING
"Zombie Fighter"
AdventureSekumpulan gadis telah pergi ke sebuah hospital yang terlarang. Setelah mereka berjaya masuk mereka menyedari ada sesuatu yang tak kena di hospital itu. Apakah yang berlaku selepas itu? sila lah baca short story ini💕🐇 Watak hanyalah rekaan semata...