1. Läxorna

192 3 4
                                    

Det var en kall Torsdags eftermiddag och du var i skolan. Du satt på din plats på svenska lektionen, du kunde inte koncentrera dig för att på platsen framför dig satt killen som du varit kär i, i snart 2 år. Thomas, ja Thomas Brodie-Sangster.

Ni var bra kompisar men inte mer än så du hade aldrig vågat att fråga honom på dejt.
- D/n (Ditt namn) Sa läraren och kollade på mig.
- Ja? Svarade jag förvirrad.
- Vad var det som din klasskamerat sa? Sa läraren som nog hade märkt att jag inte lyssnade.
- Jag vet inte... Svarade jag tyst.
- Då kan du ju läsa hela sidan om, själv? Frågade min lärare argt.
- Ja... Svarade jag irreterad.

• ~ Tids hopp ~ •

Nu var dagen äntligen slut men imorgon skulle vi lämna läxorna! Fan tänkte jag, jag hade helt glömt att göra mina läxor tills imorgon... och läxan var ett tjokt häfte. Jag började gå mot utgången så att jag kunde komma hem och göra mina läxor. Men medans jag gick kom det någon gående imot mig. Jag såg snabbt att det var Thomas.

- Hey D/n. Sa han när jag försökte att undvika honom.
- Hey. Svarade jag och kollade ner i golvet och försöka undvika ögonkontakt.
- Har du brottom? Frågade Thomas. Hans djupa röst fick mig nästan att svimma.
- Ja lite faktiskt. Svarade jag snabbt.
- Varför? Frågade han. Jag kollade upp och såg honom i ögonen, dem där choklad färgade ögonen kunde jag stirra på i timmar.
- Jag... jag glömde att göra våra svenska läxor tills imorgon. Så jag måste skynda mig hem nu och göra dem... Svarade jag, jag var rädd att han skulle börja skratta, men det gjorde han inte.
- Vill du ha hjälp? Frågade han. Mitt hjärta hoppade ett slag och jag ville skrika ja men det ville vara konstigt.
Det... det skulle vara skönt. Sa jag och försökte att inte låta för glad.

Den dagen var fantastisk jag och Thomas jobbade egentligen inte så mycket, vi skrattade och kollade på film istället. Jag lämnade mina läxor fast att jag inte hade gjort dem. Min lärare blev arg men jag brydde mig inte. Nu pratade jag och Thomas mycket mer och var bästa vänner.

( Förlåt om det var dåligt, detta är första boken jag skriver. Men hoppas du gillade den och vill läsa mer. Ha det så bra! ~ L )
Kommer mer!

| Thomas Brodie-Sangster imagine | Swedish |Where stories live. Discover now