2. Festen del 2

94 2 2
                                    

Jag rynkade ögonbrynen när jag hörde vad Dylan skrek. Jag visste inte ens om jag kunde dansa. Jag gick bara in i vardagsrummet och satte mig ner i en stol. Jag kollade på alla dem fulla människorna som dansade och hade sig.

Sen märkte jag någon peka mig på axeln, jag vände mig om och såg en nervös Thomas.
- Du skrämde mig. Sa jag medans att jag fnissade lite.
- Förlåt det var inte meningen. Sa Thomas och fnissade lite han också. Jag ställde mig upp så att jag kunde prata med honom bättre.
- D/n... Började Thomas att säga. Jag kunde se på honom att han var nervös.
- Vad är det Thomas? Frågade jag honom.
- Jag ville bara fråga dig... en sak... Fortsatte han.
- Vill du... Sa han tog ett stort andetag.
- Vill du dansa? Mitt hjärta skippade ett slag, hande Thomas precis frågat mig att dansa!? Mig? Det enda jag kunde säga var:
- Ja det vill jag. Ett stort leende kom fram på Thomas ansikte, det gjorde det också på mitt. Vi gick till dansgolvet medans att musiken var igång i bakgrunden. Jag gedde mig själv en shook, jag kunde dansa!

Vi dansade i lite tid, och som tiden gick kom jag och Thomas närmare och närmare varandra. Vi märkte det inte ens.
- D/n? Frågade Thomas med en svag röst.
- Ja? Svarade jag.
- Får jag prova något? Frågade han.
- Vad? Frågade jag ivrigt efter ett svar. Thomas lutade sig in. Jag kunde inte kontrollera mig själv. Och innan att jag kunde göra något annat rördes våra läppar.

Det kändes som om en blixt gick rakt igenom mig, det ögonblicket hade jag väntat på så länge. Efter ett par sekunder bet han mig i läppen och frågade om tillåtelse att komma in. Jag öppnade upp och hans tunga började att utforska min mun. Mina händer  vred sig långsamt rundt om hans nakke. Jag hörde Dylan snakka med någon annan, jag hörde inte vad dem sa men jag visste att Dylan såg mig och Thomas. Så jag släppte långsamt hans läppar, och slutade kyssen. Thomas kollade mig rakt i ögonen och jag kunde se att han var glad.
- Jag gillar dig D/n, jätte mycket. Så jag måste fråga dig om du vill med ut på stan på Tisdag? Frågade han mig. Han gillade också mig! Jag trodde att jag skulle dö.
- Som en dejt? Frågade jag Thomas.
- Ja, det kan man kalla det. Svarade han.
- Det vill jag gärna. Svarade jag. Dylan kom gående imot oss.
- Awww... ni är så söta! Sa Dylan för att vara irreterande, inte att det var något nytt. Men vi skrattade alla tre.

• ~ Tids hopp ~ •

Det hade gått en eller två timmar, jag och Thomas hade ställt varandra en massa frågor och svarat på dem, för att lära varandra bättre att känna.

Nu var det dags att köra hem. Jag satt i min bil och Thomas stod utanför, klar att säga hejdå.
- Så, jag hämtar dig på Tisdag klockan tre? Frågade han en gång till för att vara säker.
- Ja, vi ses på Tirsdag. Sa jag.
- Hejdå, då. Sa Thomas när jag började att backa ut på vägen. Jag vinkade till Thomas och han vinkade enda tills att jag inte kunde se honom i backspegeln mera.

Den här kvällen var den bästa i mitt liv!

Hoppas att du gillade del 2 av Festen! Det kommer en del 3 men den kommer heta Dejten istället för Festen, där kommer du se hur det går på dejten du ska på med Thomas. Hoppas att du mår toppen
~L ❤

Kommer mera

| Thomas Brodie-Sangster imagine | Swedish |Donde viven las historias. Descúbrelo ahora