Nihayet okulun kapısına geldik.Burası cok guzel bir okuldu.Saray gibiydi...Tayfun Amca ve ben okulun içerisine girdik.Once mudurun odasina ciktik.Mudur Bey bana okuyacagim sınıfı gösterdi.Gittim.Sınıfım 9-A 'ydı.Yeni bir hayatın baslangıcı olan 9-A sınıfı.Yeni asklar yeni kavgalar ve yeni bir hayat.Acaba beni neler bekliyordu bu sınıf? Once üstüme bir tedirginlik geldi .Sonra ise okumak fikri gelince aklıma hersey uctu gitti .Mudur bey, Tayfun Amca ve beni yeni sınıfıma goturmek uzere bize eslik etti. Cok heyecanlıydım.Sınıftan iceri girdik. Ders Biyolojiymis.Ogretmen beni sıcak karsıladı. Once kendimi tanittım.Sonra arka tarafta birisinin yanında bos bir yer vardı.Oraya gittim.Orada oturanın ismi Kerem'miş.Kerem... Çok yasıklıydı.Ama o beni farketmemis gibiydi.Hic selam vermedi.Tanısmadık bile... Ukala şey.Neyse dersi dinlemeye koyuldum.Nihayet teneffüs olmustu.Bir kız yanıma geldi.Kendini tanıttı.İsmi Alara'ymış.Cok iyi bir kızdı bu.Ben de kendini tanıttım.Beni aldı.Okulu gezdirdi.Zil calmisti.Sınıfa girdik.Diger arkadaslarla da tanıstık.Beni sevmisler miydi acaba ? En onemlisi Kerem sevmiş miydi ? Bilmiyorum...
Dersin sonuna geldik. Tayfun Amca soför yollamıstı beni aldırmaya. Eve geldik.Tayfun Amca daha gelmemisti.Odama cekildim.Uzandım.Annemi düsünüyordum.
Tayfun Amca' ya söyleyecektim.Bu hafta sonra gizliden de olsa annemi görecektim.Gizliden de olsa...
Kapı calındı. Aşagıya indim.Tayfun Amca gelmisti.Bugün günün nasıl gecti Nil dedi. İyiydi Tayfun Amca arkadaslarımla tanıştım.Sana birsey söyleyecektim.Annemi bu hafta sonu görmeye gidebilir miyiz? Onu cok özledim.Tayfun Amca"nın yüzü biraz degismisti. Sonra goruruz diye geçiştirdi. Bende fazla ısrar edemedim.Aksam olnustu yemeklerimizi yedik ve ben uyumaya gittim.
Sabah olmustu.Tayfun Amca' nın işi oldugundan şoför beni bıraktı.
Kapıda Kerem' i gördüm.Yanında Alara vardı.Yanlarına gittim.Birlikte sınıfa gittik.İlk ders Almanca'ymıs.Ben ders programını almayı unutmustum.
Neyse ki ogretmenimiz birsey söylemedi.Teneffuse girdik.Alara ile dısarı cıktık.O sirada kerem de bizimle gelmek istedigini soyledi.Davet ettik.Kerem ve ben.Bu bizim ilk konusmamizdi.Cok tatlı birisi . Birbirimizi daha yakindan tanımak adına sorular sorduk.Zil calmıstı .Tekrardan sınıfa girdik.Sınıfa geldigimizde Kerem benim yanımda oturmuyordu.Alara'nın yanına gitmisti.Galiba onunla birlikte oturacaktı.Yeniden bir hayal kırıklığı yaşadım.Kerem onu seviyordu beni değil.Yanımızda dolasmasının tek nedeni Alara' ya duyduğu ilgiymis.Ne acı ama ...
Hayat bana bir defa daha tekme attı.Her zaman ki gibi...
Zaten hayattan ne bekleyebilirdim ki? Benim yüzüme mi gülecekti ? Tabiii ki HAYIR ! Bunu beklemek büyük bir saçmalık olurdu. Boş hayallere kapılan yada kaptıran bendim . Artık kendimi derslere vermem gerekiyordu.Sınav haftası yaklaşmıştı.Tayfun amca' nın iyiliklerine bir karşılık vermem gerekiyordu.Onun yüzünü kara çıkarmamalıydım.Cıkışta soför gelmisti.Beni aldı eve göturdü.Evde beni büyük bir sürpriz bekliyordu.Tayfun Amca çok güzel bir sofra hazırlamıstı .Cok mutlu oldum.Ama cok fazla yemek yemedim.Bir an annem aklıma gelmisti.O evde aç bir sekilde otururken ben bu cok guzel sofrada bulunan yiyecekleri yiyemezdim.Tayfun Amcaya belli etmeden az az yiyordum ki adamin da kendini kotu
hissetmemesi için...Ondan izin isteyerek odama ciktim.Malum büyük gün,yarın sınav haftası baslıyordu.Calışmam çok çalışmam gerekiyordu.Karar vermiştim.Büyünce doktor olacaktım.Annemi yanıma alıp , ona bakıcaktım.Onu kimseye muhtaç ettirmeyecektim.Sabahlara kadar ders çalısmıstım.İnsallah yüksek alacaktım.Okula geldigimde Alara beni yanina cagirdi.Bana mutlu bir haber verecekmis.Kerem'le birliktelermis.Artık Kerem beni hic ilgilendirmiyordu.Ne de olsa ONU seçmişti.Kafamı bunlarla karıstırmamam gerekiyordu.Sınıfa girdikten bes dakika sonra ögretmen geldi ve biyoloji sınavına girdim.COK KOLAYDI.Ama sınıftakiler ağlıyordu.Onlara zor gelmis.Kerem de üzgündü.Off aman canım banane !!! Alara ile konusacagına calışsaymış.Diğer ders yazılılar acıklandı.90 aldım.Okuldaki en yüksek not ...
Teneffuste Kerem beklenmedik bir sekikde yanıma geldi.Onu calıştırmamı istedi.Ama nerde calıstıracaktım ya da onu calistirmam dogru muydu? Tayfun Amca' ya söliyip onu bizim eve davet edecektim.O beni kırmazdı.
Acaba Kerem icin bunlar değer miydi? O baskasını tercih etmisti.
Ama çalıştıracaktım.Kerem'i teneffüste gördügümde Tayfun Amca'dan izin aldığımı ve cumartesi günü gelebilecegini söyledim.Cok mutku olmustu. Nihayet cumartesi günü gelmisti.O gün en guzel kıyafetlerimi giyerek Kerem'i karsıladım.Kapıyı actığımda yuzunde bir tebessüm ve minnet duygusu hakimdi.İceriye aldım.Once biraz sohbet ettik.Daha sonra ders calısmaya odama gittik.Cok mutluydum... Ders calısırken ara sıra kendimi alamayıp dalıyordu gözlerim Kerem gözlerine dogru .Cok acayip bir duyguydu bu .Kerem'le aynı havayı solumak ve kendimi hic hissetmedigim kadar ona yakın hissetmek.Sanki şu an gelecek günlerin habercisi gibiydi ... Gelecekteki güzel günlerin habercisi ...
İlerde benim ona hissettigim duyguları hissedebilir miydi ? (En azından temennim öyleydi)
Uzun bir calısmanın ardından dinlenmeye koyulduk.Ben ona o da bana soru sordu.Bu sekilde konusmamız devam ederken Tayfun Amca kapıyı calıp iceri girdi.Bize selam verdikten sonra tekrar sessiz bir sekilde odadan ayrıldi.Tayfun Amca'ya cok buyuk innet borcluydum.O olmasaydi ben su an sokaklarda olabilirdim.
Nihayet Kerem ile olan calısmamızın sonuna geldik .RESMEN BİTMİŞTİK.O da ben de cok yorulduk.İzin isteyerek ve tesekkur ederek eve gitti.Hayatimda yasayacagım en guzel gunlerden birisiydi bugün.Ustumu cıkararak geceligimi giydim.Yatagıma giderek uykuya daldım.
......
Bugün dışarida elma agaclarinin uzerinde öten kusların cıvıltısı ile güne Merhaba dedim.Dünün ardından yasanacak güzel bir gün. GÜZEL VE BÜYÜK BİR GÜN
Bugün matematik sınavı var.İnsallah Kerem ve ben yüksek bir not alırız.
Okula gitmek uzere yola koyuldum.Galiba bugun okula biraz erken gelmistim.Sınav heyecanından olsa gerek :-)
Geldigimde okulda kimsecikler yoktu.Okul sessizken biraz daha calısmaya basladim.Tam dalmisken arkamdan birisi yavasca yaklastı.Ahmet'di bu.Sınifımıza yeni gelen calıskan ögrenci olan Ahmet...
Bana calısıp calısmadıgımı sordu.Bense "Tabiki calıstim .Dun Kerem geldi .Onunla birlikte calistim" dedim.Sanki yuzundeki gulumsenin yerine soguk bir tebessum almıstı.İste o an onun bana karsı birseyler hissettigi süphesini icimden alamadı.Boyle birsey olabilir miydi? Ahmet bana karsı birseyler hisssedebilir miydi? Neden olmasın diye dusunurken Kerem yanimıza geldi.Dün icin bana tesekkur etti.Ardından hic soluk kesilmeden Alara ...
Artık Alaraya karsı eski duydugum yakınlıgı duymuyordum.Son zamanlarda biraz soguktu bana.Belki de benim Kerem' e duydugum yakınlìgı hissetmis olabilir .Bilmiyorum ...
Zaten benim icin cok da önemli değil.Zil calmıstı.Hep birlikte sınıfa girdik.Alara Kerem'in koluna girmisti.Ne sinir bozucu bir kız boyle .Sırf beni kıskandırmak icin elindeki bütün kozları bana karsı oynuyordu. Ne oldugunu bile anlamadan ( o sinirde ) kendimi Ahmet'in kolunda buldum.Cok yanlıs davranmıstım.O sinirle Ahmet'in koluna girmemeliydim.Zaten kendime geldigimde coktan sınıfa gelmistik.Ani bir hareketle elimi onun kolundan cekerek yerime oturdum.Elim ayağım birbirine girmisti.Ahmet'in de yüzünde anlamını bilmediğim bir öfke oluşmustu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hayatla Yüzleşmek
Ficção CientíficaKendi geçmişinizi asla gizleyemezsiniz .Yalnızca başkalarına anlatamazsınız.Küçük bir kızın ve onun annesinin yaşadığı zorluklari anlatan bu kitap herkesin yüreğine işleyecek.