Liar

40 4 0
                                    

"Ehem!Amboi korang dua kalau nak buat cinta terlarang pun jangan lah depan depan." Sindir jackson dengan jelingan.

"Jangan memandai eh.Siapa yang buat cinta terlarang?Dengan siapa?Takda makna nya." Xian lee memandang jackson tajam.

'Uish macam nak makan aku je' 

Kata hati jackson.

"Oi takyah berangan!Meh lah jalan.Aku tak tahanlah duk dalam hutan ni.Nyamuk!"

"Alolo kesian nya muka merah merah peluh peluh.Panas?"

"Laparr"

"Tak dapat cendol?Esok kite repeat lagi k?"

"Bapak ah!Oi sajat sajat sekalian!Cepat ah!Kau buat pe?!" Marah yugyeom kearah jackson dan jb.

"Takda bro!Jom jalan nyamuk dah hisap darah aku sampai kering ni." Kata jackson selamba.Semua hanya mengangguk tanda mengiakan.

"Er xian lee.Kau ni adik bella ke?" Soalan tersebut keluar juga dari mulut mark selepas berjam jam ditemani cengkerik.

Xian lee hanya mengeleng tanda tidak!

"Adik bella bukan nya Abey ke?" Okay mark terdiam dan menunduk.

"Jadi siapa kau?" Tanya mark lagi bagi memastikan yang telinga nya betul betul berfungsi.

"Xian lee??" Mark mengeluh hampa.Bella?

'Aku rindu kau bella.Kenapa kau tipu aku?Kau kata kau sayang aku tapi kau tipu!' Dengus mark di dalam hati.

Nasib juga dia sudah menutup teleport nya.

Jinyoung diam sambil tersenyum bagai mempunyai penuh muslihat tersembunyi.

Banyak perkara yang muncul di fikiran nya. Satu persatu di pandang dengan senyuman manis.

Dehh berangan menda lah jinyoung ni.

"Aduh!" Suasana sunyi seketika dan terledak juga gelak tawa mereka semua.

"BAHAHAHAHAHAHAHHAAAAHAA!!"

"UISHH BAHAYA MENGELAMUN MACAM TU!BAHAHAHAHAHA KAN DAH TERCUCUK LUBANG HIDUNG!!HAHAHAHAHAHAHA" Jinyoung memandang mereka marah.

Malu mungkin.

"Wey wey!Dah sampai!Jom masuk!Aku lapar wey!Nak makan cendol!" Xian lee diam dan memandang kawasan tersebut.

"Dah jadi baru ke?" Kata nya sendirian.

"Apa yang jadi baru?" Xian lee diam sambil memerhati wajah disekeliling nya.

"Sarang werewolf dah jadi baru ke?" Tanya nya dengan wajah selamba.

"Okay diam guys jom jalan.Hahahhaha lucu wey lucu.." Entah apa yang lucu sedangkan xian lee tak buat lawak pun.

"Hai Tuan!"

"Selamat Petang Tuan!"

"Eh yeoja lah!"

"Siapa tu Tuan?"

Masing masing mempunyai banyak persoalan.

"Apakah yang berlaku?"
"Siapakah yeoja itu?"
"Kenapa dia disini?"
"Dari manakah dia datang?"
"Apa perkerjaan dia?"
"Kenapa dia pelik?"
"Apa bangsa dia?"
"Berapa umur dia?"
"Perempuan baru Tuan kah?"
"Bau dia lain macam wey"

"Hai saya Xian lee!" Senyum xian lee lebar.Teruja mungkin.

"Hai saya Kim jebon!" Balas seorang lelaki kecil disitu.

"Hai!Jebon!Gembira berjumpa awak!" Dengan ramahnya xian menjawab.Pandangan lain diendahkan yang penting hatinya teruja memandang sekeliling.

"Tempat ini tidak berubahlah!" Katanya persis budak2 jakun masuk kampung.

"So guys tolong jaga kelakuan korang semua bila bertembung dengan dia!" Xian masih teruja sampaikan dia tidak mendengar bebelan dari sesiapa.

'Bellaaa~Please come to meee~~I need you!' Berdesing telinga xian mendengar suara tersebut.

Matanya dipejam erat menahan sakit!Bukan sahaja telingannya yang berdesing malahan kepalanya!

Sakitnya hanya dia sahaja yang tahu!Dia menahan sskut sampaikan urat dan nafasnya berhenti.

Dia tercungap cungap menahan sakit!

"Xian lee?!!"

Xian lee tidak mendengar malah dia seperti orang yang tuli!

Timbul urat dileher xian lee saat itu kerana sukar bernafas dan kesakitan yang teramat.

Sudah sampai satu minit xian lee sedar lalu menyedut udara sebanyak yang mungkin sehingga paru parunya dapat berfungsi dengan baik.

"Xian lee kau okay?!" Soal mark risau.Mana tidaknya tiba tiba dikejutkan dengan erangannya.

Siapa yang tidak terkejut?!

"Im fine thank you. " Ucap xian lee lemah.

Suara tadi bagaikan satu racun. Yang hampir membunuh diri nya. Mengapa suara itu muncul?

Siapa yang menghantar telepathy tu? Siapa yang memerlukan nya? Bermacam-macam spekulasi memenuhi fikirannya.

"Ehem. Ah jom aku nak bawa kau berehat dulu dekat istana aku." Ujar mark dengan selamba.

"Boleh tak kite terus pergi dekat seok jin?" Bidas xian lee dengan wajah polos.

"Ar.. Dah malam ni. Esok kite pergi dekat dia. Lagi pula ianya mengambil masa yang agak lama untuk sampai kat sana." Jinyoung menerangkan dengan lebih lanjut.

Xian lee mencebik. Ciss orang dah tak sabar nak pergi jumpa seok jin tapi hari tak mengiizinkan.

"Okaylah. Btw istana???" Kepalanya yang pening dibiarkan begitu sahaja. Bukannya sakit sangat. Hanya menyengat sedikit.

"Ya istana. Mark ni pemimpin puak Vamfire."

Ouh vamfire.

Pft.

Tbc~~

Hellooo. Sorry pendek je untuk chapter ni. Sis promise after this sis sambung balik. Esok sis fikir then petang insyaallah sis update. Thank you sebab sudi tunggu next chap for this ff.Muahhh love you readerr.🌸

Vamfire!S2 (ONGOING)Where stories live. Discover now