01|BOYFREN✅

2.4K 74 0
                                    

Hayyan Rafael yang baru balik dari pejabat,terus berlalu masuk kedalam bilik dan mengunci pintu.Hayyan melonggarkan ikatan tali leher pada lehernya,lalu berbaring diatas katil.

Hayyan termenung seketika,apabila mengingati semula perbualan diantara dia dan mama pada minggu lepas.

"Mama nak satukan hayyan dengan anak kawan mama"kata mama tegas.

Hayyan tercengang apabila mama berkata sebegitu.

"Hah?mama nak satukan hayyan dengan anak kawan mama?Please la ma,hayyan taknak"

"No excuse Hayyan Rafael"kata mama lagi.

"Tapi ma,hayyan tak kenal sapa anak kawan mama tu..nama dia,umur dia..hayyan tak tahu pun"

"Nama dia Safira Umairah,16 tahun.Sekarang dah tahu kan?jangan bantah"jelas mama.

Tergangga mulut hayyan apabila dengar mama sebut umur perempuan itu.

"What ma!!16 years old.Agak-agaklah mama,nak hayyan kawin dengan budak sekolah"

"she is very young to be my wife"

"Tak kira la,muda ke apa ke.Yang penting mama suka dengan dia.Lagipun,kawan mama pun setuju"kata mama sambil bercekak pingang.

Hayyan mengeleng kepala.

"Aku nak kawin dengan budak sekolah?macam tak percaya la"kata aku seorang diri.

• • • • • •


Safira umairah yang tengah membuat kerja sekolah didalam bilik,terbantut apabila mendengar suara abang sulungnya memanggil dia.

"Adik!!Ohhh!!Adik!!"panggil abang dari luar bilik sambil mengetuk pintu.

Tangan yang sedang menulis terhenti,lalu meletakan pen.Safira berjalan menuju ke pintu bilik,lalu buka.

"Apa?"tanya safira dalam nada kemalasan.

"Ummi panggil"kata abang.

"Ummi nak apa?adik banyak kerja sekolah ni nak buat"ujar safira.

"Tak tahu.Nak bagi hadiah kot"kata abang.

Wajah safira yang muram tadi,terus berubah jadi ceria.

"Hah!!nak bagi hadiah?"teruja safira.

Dengan pantas,safira terus berlari menurun tangga dan menuju ke ruangtamu.

Safira dengan terujanya,terus pergi kearah ummi.

"Ummi"tegur safira lalu duduk berhadapan diantara ummi.

Safira memandang wajah umminya.

"Ada apa ummi panggil fira?"tanya safira.

"Ummi nak bincang dengan fira"kata ummi series.

Safira berasa hairan.

"Hah?bincang.Bincang apa?fira tak faham"tanya safira.

"Ummi nak satukan fira dengan anak kawan ummi"jelas ummi.

Safira yang mendengar pernyataan ummi,terus terkaku.Muka dia terus berkerut.

"Apa ummi cakap ni?satukan fira?kawan anak ummi?are you kidding?"tanya safira lalu ketawa pahit.

"Ummi series.Ummi tak main-main"kata ummi tegas.

MY HUBBY, IT'S YOU! ✓[HOLD]Where stories live. Discover now