03|SAYANG✅

1.1K 43 2
                                    

Waktu sebelum balik dari sekolah,safira terserempak dengan faris ditangga.

"Fira"panggil faris.

Safira berpusing kebelakang.

"Ehh,faris"kata safira.

"Fira dah nak balik ke?"tanya faris.

"Haah.Ni pun,fira nak pergi hantar buku sains dekat cikgu rodziah kejap"kata safira sambil menunjuk buku sains ditanganya.

"Ouhh..kerja sains dah siap ke?ariana cakap,fira tak siap kerja sains tadi waktu dekat makmal?betul ke"tanya faris.

'Ishh!!ariana ni,tak simpan rahsia betul.Habislah aku'bisik hati safira.

Safira tersengeh kecil.

"Haah hehe.."kata safira.

"Faris dah berapa kali pesan dekat fira,jangan malas buat kerja sains.Fira buat jugak.Fira tak bolehlah malas macamni.."kata faris lalu silang tangan.

Faris merupakan ketua pengawas sekolah,sebab tulah dia tegas.Safira always jadi mangsa dengar bebelan faris.Bukan bebelan tapi nasihat.

"Ala faris ni..faris tahu kan,fira tak suka subjek sains.Bosan.Bosan.Bosan"alasan safira.

"Faris taktahu lagi nak cakap macam mana dengan fira ni.Fira bukan nak dengar cakap pun"kata faris.

"Kalau faris dapat tahu fira malas lagi nak buat kerja sains,faris bagitahu ummi.Biar ummi pulak,nasihat fira"sambung faris.

"Faris tak habis-habis nak ugut fira"cebik fira.

"Kalau tak,faris cakap kat ummi untuk bagi fira belajar dengan faris"kata faris lagi.

"Taknaklah belajar dengan faris.Faris suka membebel dekat fira"kata safira.

"Faris bebel dekat fira sebab faris sayang fira,bukanya marah"kata faris.

"Yelah-yelah"balas safira.

"Fira nak balik.Bye"kata safira yang mahu menggelak,lalu berlalu pergi dari situ.

"Bye"kata faris.

'Fira-fira.Fira tahu tak faris sayang fira,sebab tu faris selalu tegur fira bila fira buat salah.Bukanya faris sesaja nak marah fira'kata hati faris.

Faris terus berlalu pergi ke bilik guru.

• • • • • •

Hayyan mengambil fail yang tersusun didalam almari,lalu letak diatas meja.Dia menyelak setiap helaian kertas.Tetiba seseorang mengetuk pintu biliknya.

"Masuk"arah hayyan.

Alya masuk kedalam bilik hayyan.Lalu pergi kearah hayyan yang sedang duduk dikerusi.

"Encik hayyan,ini fail yang encik hayyan minta tadi dekat saya"kata alya lalu menghulurkan fail.

Hayyan mengambil fail dari tangan alya,lalu membuka fail tersebut.

"Ouh okey,thankyou.Awak boleh keluar"kata hayyan.

Alya pun keluar dari bilik hayyan.

Hayyan membaca isi satu persatu dalam kertas tersebut,sebelum menurunkan tandatangan.

Sedang membaca isi kertas tersebut,handfone dia berbunyi.Hayyan mengangkat panggilan.

"Hello mama.Ada apa mama call hayyan ni?"

"Hayyan ingatkan,harini mama dengan papa nak bawak hayyan pergi rumah kawan mama tu"

MY HUBBY, IT'S YOU! ✓[HOLD]Where stories live. Discover now