Del 2 av I love you~
Klockan 07.00 på morgonen, Kanons perspektiv~
Jag går upp i trapphuset till Moui och Bou. Dessa trapporna är så jobbiga! Varför valde de att bo på högsta våningen?! Jag sa att de skulle bo på första våningen så man slapp gå uppför alla dessa trappor!
Jag grubblar för mig själv tills jag står utanför Mouis och Bous dörr. Jag knackar på och väntar snällt utanför. Ingen öppnar. Jag knackar igen. Ingen öppnar. Jag öppnar själv den olåsta dörren och går in.
-Moui! Bou! ropar jag.
Inget svar.
Jag går in i lägenheten.
Moui! Bo..... Men asså....
Jag hittar de sovande på soffan. De lutar sina söta ansikten mot varandras och sover sött. Hela deras bord är fullt med sushi.
-....DAGS ATT VAKNA!!!!!!!!!! skriker jag.
Bou flyger upp ur soffan.
-Wow Kanon! Inte skrämma Moui.....,han tittar bak på Moui,...som fortfarande sover.....
Vi börjar skratta.
-Det är bra att hon fortfarande sover, jag vill prata med dig, säger jag.
-Mig? Bara? Okej....
Bou går fram till balkongdörren och går ut genom den, jag följer efter.
Deras trapphus är så högt att man kan se hela Tokyo.
-Det var hemskt att gå upp för alla trappor..., säger jag.
Bou suckar.
-Har du hört talas om hiss? frågar han.
-Finns det hiss?!
-Tror du att jag och Moui går upp för alla trapporna jämt?
*Pinsam tystnad*
-Nä, det gör ni inte.......
Vi börjar skratta igen.
-Vad var det du ville? frågar Bou när vi skrattat klart.
-Jag vill att du kommer och hälsar på.
-Var det allt???!!! Du väcker mig klockan 07.00 på morgonen för att säga att du vill att jag ska hälsa på dig! Du kunde har ringt! Suck.... Du är galen Kanon....
-Yolo.....
-Yolo ja.... Moui drömde mardröm inatt, så vi stannade uppe och lagade sushi...
-Vad gulligt! Jag önskar att jag hade ett kärleksförhållande också... Det är så ensamt... Fast jag hittar aldrig någon att dela det med...., säger jag.
-En dag kommer du också hitta någon att dela det med, säger Bou.
Vi står tysta en lång stund tills Moui kommer ut. Hon kramar om Bou bakifrån innan hon ser mig.
-Åh, hej Kanon!
Hon kommer fram till mig och ger mig en kram.
-Hej Moui! säger jag.
-Älskling...., säger Moui och viskar något till Bou. Han nickar.
-Jag ska kanske gå..., säger jag.
-Det är okej! Du kan stanna om du vill! säger Bou.
-Det är okej för mig med! Jag har andra saker att göra också! säger jag och börjar gå mot dörren.
-Hejdå!
Mouis perspektiv~
-Hejdå! säger Kanon.
-Hejdå Kanon! Ha det bra!
Så fort vi hör att dörren smälld igen kysser jag Bou länge.
-Vad sa jag om hela ansiktet...? frågar Bou.
Jag himlar med ögonen.
-Knäppis... Men jag älskar dig ändå.
-Hehe, säger Bou och vi kysser varandra igen...
Fortsättning följer....
YOU ARE READING
Moui och Bou~ i love you
FanfictionThe cutest couple on the Earth! They can't live without each other and they ate doing everything together:)<3