YOLUN SONU MU? (bölüm 2)

16 3 0
                                    

Yıllar geçtikçe o kadar çok görüşmeye,konuşmaya,sırlarımızı anlatmaya başlamıştık ki,neredeyse ders çalışmayı bile unutacaktık.Sadece buluşmamız eksikti.Ona da zaten annelerimiz yaşımız küçük olduğu için izin vermezdi.Derslerde bile zil çalsa da birbirimizle konuşsak diye beklerdik.Bir okul sabahı,kalkıp hazırlandığımda,annem bana seslendi;
- Ela,hazırsan kahvaltıya gel çabuk,gel kalacaksın,dedi.
Annemin ses tonundan kesinlikle bir şey olduğunu anlamıştım.Herşeyimi hazırladıktan sonra çantamı alıp aşağıya mutfağa doğru indim.Çantamı bir kenara bırakıp anneme "Günaydın" dedim.O sırada bana salata doğruyordu.Ama bana cevap vermedi.Tedirgin olmaya başlamıştım.Annem salata tabağımı önüme koydu ve yanıma oturdu.
-Anne bir sorun mu var?,diye sordum.
-Seninle bir şey konuşmak istiyorum,dedi.
-Seni dinliyorum anne,dedim.
-Rehberlik öğretmenin beni okula çağırdı,dedi.
-Neden,kötü bir şey mi yapmışım,dedim sert bir şekilde.
-Beni dinle Ela,lafımı kesme! Öğretmenin okul içindeki performansını değerlendirmiş,işte ders çalışıyor musun?, öğretmenlerini dinliyor musun ? gibi şeyleri değerlendirmiş,ve bir soruna rastlamış,dedi.
-O sorun nedir,diye sordum hemen.
- Senin artık derslerine ağırlık vermediğini,sınav notlarının git gide daha çok düştüğünü söyledi Ela,dedi.
-Anne farkındayım zaten ama biliyorsun ki ben 8.sınıfım.Ve derslerim git gide daha çok zorlaşıyor,beni anlayışla karşılaman lazım,dedim.
- Ela sen çok başarılı bir kızdın,hala öylesin benim için ama bu düşüşünün sebebi derslerinin zorlaşması değilde,arkadaş çevren olmalı.Son zamanlarda Aslı ile o kadar çok görüşüyorsunuz ki seni ders çalışırken bile görmüyorum artık,dedi.
Gözümden bir damla yaş geldi ve ;
- Sorun arkadaş çevrem veya Aslı falan değil anne! Dedim.
-Bu konuyu daha fazla konuşmak istemiyorum Ela.Bugün okula gidip öğretmeninle de konuşacağım.Ve bu sorun ortadan kalkacak.Şimdi kahvaltını yap ve okuluna git,dedi.
Bir lokma bile almadan servisim gelmişti.Servise bindiğimde bu konuyla ilgili içimden kendimle savaşıyordum.Gerçekten artık dostum olan Aslı yüzünden mi olmuştu her şey?...

DostlukHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin