Chapter One

80 2 0
                                    

     "Norul Haieyra A'Aisya Araziend!!!" Tempikan yang keluar dari mulut Adrieyana mengejutkan Haieyra yang sedang tidur.

     "Apa nak jadi dengan kamu ni? Asal saya mengajar jer.. mula lah nak tidur bagai.." bebel Adrieyana sambil mencekak pinggannya.

     "Tak kan lar setiap kali masa saya mengajar saya kena jerit nama kamu? Tolong lahhh.. Awak SPM tahun ni tau.." Adrieyana mencerlungkan matanya ke arah Haieyra.

     "Maaf cikgu.. Saya tak sengaja.. Semalam saya tidur lewat.." ujar Haieyra lantas mengemam bibirnya.

      "Tidur lewat? Huh?? Tak kan lah tiap-tiap malam tidur lewat.. Ada anak nak kena urus ke sampai tak cukup tidur hurm?" Soal Adrieyana. Sempat dia senyum senget ke arah Haieyra.

     "Sa... sa.. saya.. nak.. nn.." "Apa nak makan ke? Kamu kalau nak makan  agak-agak ah.. Tadi dah rehat ann.. Tak cukup lagi ke makan? Tu lar sebab badan gemuk gedempol jer.. Sebab tau makan, tidur, makan, tidur jeee.." perli Adreiyana.

     Satu kelas gelakkan Haieyra kecuali gangnya. Haieyra menunduk lantas mengawal perasaan agar tidak terasa dengan perlian Adreiyana.

     "Sekarang saya nak buat kamu makin kurus.. Jadi saya nak kamu turun ke dataran and lari 5 pusingan sambil pakai ni.." ujar Adreiyana lantas menyerahkan satu kertas besar yang tertulis 'Saya selalu tidur dalam kelas sejarah'.

     Haieyra masih berdiri statik dengan muka yang agak blur. "Turunlah..." marah Adreiyana. Haiera akur lantas ambil kertas tersebut dan turun ke dataran.

     'Ya Allah! Malunya aku..' Haieyra mengelap matanya yang ingin mengeluarkan air mata.

     Haieyra memandang sekelilingnya. Ramai pelajar berada di koridor kelas masing-masing.

     Haieyra mulai berlari anak sambil mengelililingi dataran itu. "Booooooo.. Booooooo" ujar murid-murid di setiap pelusuk.

     "Haieyra you can do it.." gumamnya perlahan. "Woi, laju sikit!" Jerit Adreiyana dari tingkat 3 blok menengah atas yang berada di sebelah kiri Adreiyana.

                                 😚👌✨

     "Haieyra, kau okay tak?" Soal Ezrina. Zahara memandang muka Haieyra yang kemerah-merahan. "Nah air.." Mumtaz menghulurkan sebotol air mineral kepada Haieyra.

     "Tu lah.. Tidur lah lagi.." Perlian Natasya membantutkan pergerakan Haieyra yang ingin membuka penutup botol mineral.

       "Tasya!" Zahara mengerling Natasya. "Betul lah tu apa yang Natasya cakap.." Anabella menyokong Natasya. Biasalar scandal dia kan yalls.🙄

     Zahara mendengus menyampah. "Lek ahhh.. Aku tak papew.. Satgi aku pemes lah.." ujar Haieyra lantas menyengih macam kerang busuk.

     "Choi lar kau.." Mumtaz menepuk bahu Haieyra. "Weiyh.. nak tahu tak? Tadi time aku dengan Ezrina lalu kat bilik guru.. Kitorang dengar salah seorang waris pemilik sekolah ni akan masuk mengajar kita.. sebagai guru ganti yalls.." Anabella membuat muka serious.

     Diorang ni kalau bab gossip nombor satu. Choi lah. Bergossip jer tahu..😚

     "Serious ahh? Handsome ak?"soal Zahara. "Mana kau tau laki?" Soal Mumtaz suspicious sebenarnya.

      "Anabella tak kan pernah cerita sebegini teruja kalau bukan pasal lelaki.." ujar Natasya agak kebanglaan.

     "Yupz.. betul tu.." semua pakat gelak when Anabella buat acah-acah malu kucing.

     "Kalau laki pun.. kita tak dapat gak untuk berkenalan rapat.. mesti dapat kat geng gila kuasa tu.. pffftt.. menyampah aku.. perangai cam setan macam Yono tu lah.. menyampah titew tau.." ujar Haieyra geram.

     "Takpe.. Don't worry.. kali ni.. cikgu ni tak ngajar kelas lain.. aku dengar dia ajar dak-dak kelas sains tingkatan lima jer.. tu maknanya only kelas kita.." ayat cam keling duh Anabella ni.

     Ezrina tersengih melihat gelagat kawan-kawannya. "Woi, Haieyra.." ujar satu suara garau.

     Haieyra berhenti gelak lantas melihat ke arah empunya suara. "Ya Allah... Asal korang ni?" Soal Haieyra lantas bangun dan menarik pemilik suara garau itu ke klinik sekolah.

     "Asal tu?" Soal Mumtaz lantas mengikuti Haieyra. "Asal duh Tid?" Soal Anabella lantas menepuk bahu Atid.

     "Apa lagi.. gaduh ar... Master Areiz marah duh.. sebab kitorang tak bagitau sal Haieyra kat dia.. " ujar Atid dengan muka masamnya.

     "Pasal ape duh sampai lebam muka Akid?" Soal Natasya geram. "Aik, Akid jer?" Soal Atid. Cemburu senanya.. Tapi malu nak cakap.. Agagagaga..

     "Haah lar.. Muka Akid lagi teruk dari kau tau.." Natasya buat muka menyampah tong sampahnya pada Atid.

     "Pasal apa dia marah sial?" Soal Anabella. Kegeraman senanya... Boleh pulak duakoq tu dok bukak mahkamah sini.. Adoiyaaii.. Author kahwin kan dorang baru tau.. 😝

     "Dia tahu Ziend kena denda tadi.. Padahal dia takde kat sekolah.. entah pukimak mana yang gitau.." marah Atid lantas menjeling Anabella dan Natasya.

     "Eleh.. Entah-entah kau yang gitau.." Natasya menjeling Atid tajam. "Mana ada lah.. Dah lar baik aku pi kat Ziend.. sembang dengan Ziend lagi best dari sembang dengan kau cam kentut masam jer tau.." terbuntang biji mata Natasya.

     "Woi, jantan! Tara guna punya orang.. Siap kau aku bgi tau Ziend suruh belasah kau.." Natasya mengepal penumbuk.

     "Udah.. udah.. lek.." ujara Zaharah lantas membaiki tudungnya yang telah senget benget dari kedudukan asalnya. Macam Mak Joyah pun ada.. Agagaga😂

      "Jom ke klinik.. Kita tengok keadaan Akid tu.." ujar Ezrina yang diam dari tadi. Kalau korang nak tahu Ezrina ni minat kat Benjamin Akid tu.. Pffttt tu yang diam and sedih lepas tengok Akid tu.. 😂

Our, SoulmatesWhere stories live. Discover now