Chapter Thirteen

14 1 0
                                    

     Haieyra merenung kepekatan malam di sebalik tingkap biliknya. Keluhan lelah di lepaskannya sebelum beredar ke katilnya. 

     Harrasy merenung kegelapan langit dari kolam renang. "Godness.." keluhnya perlahan lantas menguak rambutnya ke belakang.

Debush! Debush!

     Harrasy merengus geram apabila air terpercik ke arahnya. "bersiram tak ajak dude?" soal Akid tersengih-sengih. Langsung tak rasa bersalah.

     Harrasy menjeling geram ke arah kedua-dua kembar bahenol yang membuat iklan ubat gigi colgate di dalam kolam renang.

      "Siap korang.." Harrasy mula menenggelamkan badannya ke dalam kolam. Harrasy tersenyum sinis lantas berenang pantas ke arah seseorang.

Akid yang ralit berenang terkejut apabila seluarnya di tarik seseorang. "Oiii!!" jerit Akid akibat terkejut lantas menyelam untuk mendapatkan seluarnya kembali.

Nasib malam kalau tak dah nampak dia punya 'tut' ( author miangnya kamu ).. ( bukan beshe beshe.. Hahahahaha).

Atid dah siap-siap pegang dia punya seluar takut dapat nasib yang sama. Tapi malang tak berbau. Takde siapa terlepas dari pembalasan dendam Harrasy.

"Arghhhhhh, Mamaakkkkkkkkkkkkhhhhhhhh!!" Atid di tenggelamkan Harrasy ke dasar kolam dengan mengejut.

"uhuk uhuk.. bodo la kau.." sumpah Atid sambil menepuk dadanya. Geram. "Kau dah kenapa? Kalau aku kiok macam mana?" marah Atid.

"You should get it.." ujar Harrasy. Sarkastik. "Kau kiok ke? Tak kan? So tak yah kecoh.." ujar Harrasy lantas kembali berenang dengan kuak lentang.

Atid menarik muka lantas memercikkan air ke arah Harrasy. Harrasy menjelirkan lidahnya ke arah Atid.

Uiiiiihhhhhh, sakit hati mak. Atid meluru ke arah Harrasy lantas memanjat belakang Harrasy.

Mereka bergelut lantas merenung di antara satu sama lain sebelum tergelak terbahak-bahak.

Akid hanya menggeleng kecil sebelum turut tergelak bersama.

Haieyra bangun lantas bersiap untuk keluar bersiar-siar. "Weiyh, Haieyra nak gi mana?" soal Anabella yang terperasankan Haieyra yg baru membuka pintu utama.

Haieyra menoleh ke arah kawan-kawannya yang elok bersantai di depan tv lcd 80 inch yang memaparkan movie To all the boys, P.S. I still love you. "out.." jawab Haieyra.

Semua mengangguk kecil lantas kembali fokus ke arah movie. Haieyra menyarung sneakers nike miliknya lantas memasuki kereta audi R8 miliknya.

Audi R8 milik Haieyra lincah bergerak membeahi kepekatan malam. Tanpa tahu hala tuju Haieyra teruskan pecutan keretanya.

"Haieyra!!!" Harrasy menjerit memanggil nama kakaknya setelah selesai berendam bersama badak-badak air. "Woi, Haieyra! pekak ke siot!" jerit harrasy lantas mengemaskan ikatan tali bath robe.

"Haieyra!!!!!!!!!!" jerit Harrasy sambal mencekak pinggan di hujung tangga dan sambal melihat ke tingkat atas.

'buk!'

"Auch, sial mana pulak yang baling bantal kat aku ni?!" Harrasy merenung tajam kawan-kawannya yang elok bersantai di depan tv.

"Diam boleh tak? Kitorang nk tengok movie ni dah nak dekat ending ni.." marah Mumtaz. "Suka hati aku lar.. rumah aku.." ujar Harrasy lantas menjeling Mumtaz.

"Haiey., Adehhh.." tak sempat menjerit memanggil kakaknya, Harrasy merasakan sesuatu yang keras telah mencium kepalanya.

"Kau kenapa haa??" Harrasy pantas bergerak ke arah Mumtaz. "KAu tu pasaipa duk memekak memalam buta.." marah Anabella.

"Aku cari Haieyra la.. pekak ke?" Marah Harrasy lantas memeincingkan matanya ke arah Anabella. "Haieyra takde.. keluar?" ujar Zahara.

"Kenapa lar hangpa semua tak habak kat cek awail-awail?" marah Harrasy sambil bergerak ke dapur. "Yang tu lagi sekor.. the hell sia kluar tak ajak adik kesayangan dia ni.." Harrasy menyambung bebelannya hingga ke dapur.

Yang lain hanya merenung kelibat Harrasy seperti ingin menelannya hidup-hidup. "Bodoh apa mamat tu? Gila meroyan ke apa?" ujar Airies. geram.

Harrasy mendail nombor Haieyra. "Hello.." kedengaran suara Haieyra di talian. "Kau kat mana la sial?!" soal Harrasy. garang.

"Out.. relaxing my mind.." jawab Haieyra dengan nada yang menjengkelkan. "Kenapa tak tunggu aku? and why you left me with those beruks?" Soal Harrasy. Geram.

"Yang kau nak ikut aku tu pahal.. tak pernah-pernah nak join aku keluar.." soal Haieyra dengan nada seperti menahan marah.

"Suka hati aku la.." jawab Harrasy dengan annoying-nya. "Dah la.. au nak drive ni.." "Sat, sat, sat.. kau kat mana.. aku nak join jugak la.." ujar Harrasy antas bergerak ke arah ruang tamu untuk menaiki tangga untuk ke biliknya.

"Dungun.." jawab Haieyra. kepenatan. "What??????????!!!!!!!!!!" bergema ruang tamu itu dengan suara jantan Harrasy.

Semua yang baru selesai menonton movie terkejut dengan jeritan nyaring milik Harrasy. "Macam mana boleh sampai Dungun tho?" Soal Harrasy. geram.

"Entah.. weiyh, arghhh, arghhhhh.." terdengart jeritan Haieyra di sebalik corong telefon. "Weiyh, Haieyra.. kau kenapa? Haieyra??" Harrasy mulai anik setelah tidak kedengaran suara kakaknya.

"Why tho?" soal Akid setelah melihat Harrasy gelabah seperti kucing hilang anak. "Haieyra.. Haieyra.." Harrasy lantas bergegas mendaki tangga untuk menukar baju.

"Akid!!!!! Detect location Haieyra.." jerit Harrasy dari tingkat atas. Akid mulai lincah melakukan kerjanya. Semua dalam keadaan bingung dengan keadaan Harrasy tadi.

"What?!!" jeritan Akid yang bergema membuatkan semua bergerak ke arah Akid untuk melihat apa yang membuatkan Akid terkejut.

"The hell.." semua terbuntang mata melihat location Haieyra lantas bergegas bersiap untuk ke sana.

Our, SoulmatesWhere stories live. Discover now