"Ke mana ni?" soal Zahara setelah sekian lama senyap di dalam ferrari 458 milik The White Wolf.
The White Wolf menyediakan hampir mencecah 1000 buah kereta pelbagai jenis yang berjenama seperti lamborghini urus, ferrari f430, ferrari 458, ferrari portofino, lamborghini huracan, lexus LFA, lexus LC 500, honda crv, honda city, honda civic, nissan almera dan toyota vellfire untuk kegunaan kakitangan syarikat dan anak-anak buah mereka di Malaysia.
Kereta-kereta ini diberi kepada yang berkhidmat untuk mereka mengikut pangkat dan gaji mereka. Toyota vellfire di gunakan untuk membawa kakitangan syarikat bagi menghadiri majlis-majlis yang di buat oleh syarikat seperti family's day, worker's day.
Apa kelas naik bas tak bersesuaian lah dengan gaji mereka.. Gaji paling minima mereka pun Rm4000 ke RM5000. Itu pun sebagai Cleaner. Tak hairan lah kalau mereka di mewahkan oleh master mereka.
Kalau ada yang melarikan diri dari melakukan tugas mereka. Mereka dapat di jejaki kerana di setiap kereta The White Wolf di lengkapi sistem penjejak yang hanya dapat di kesan oleh ahli tertinggi mereka sahaja.
"Hei.." Zahara menampar bahu Haieyra apabila Haieyra diam dan termenung jauh ke dalam kepekatan malam itu.
Haieyra tersentak lantas menoleh ke arah Zahara. "Ra fikir apa?" soal Zahara. Haieyra menjongketkan kening kirinya.
"Tengah drive pun boleh termenung eayh?" Haieyra tersenyum kecil. "Zahara tanya apa tadi?" soal Haieyra sambil memandu dengan tenang.
"Kita nak ke mana?" soal Zahara. "Venganza.." ujar Haieyra. Tegas. Zahara mengerutkan keningnya.
"What?" soal Zahara. Kurang jelas. Haieyra menghembus nafas kasar. "Haih.." Haieyra menjeling Zahara tajam.
"Revenge.. balas dendam.." ujar haieyra lantas menukarkan gear kereta dan memecut menuju ke arah tempat yang ingindi tujui untuk tujuan dirinya.
Zahara bungkam. 'Balas dendam apa ni?' detik hati Zahara.
"Asal Ziend tu?" Soal Aid. It's kinda weird when tetiba memecut ke arah utara. "Kau macam tak kenal dia.." ujar Mumtaz sambil menumpukan pemanduannya.
"And aku still tak faham asal dia tak bagi aku drive.. and dia harapkan kau yang tinggi macam budak form 1.. mengarut betul tau dia tu.." ujar Aid. Menceceh macam mak nenek.
Mumtaz mengetap bibir. Geram. Tangannya lincah menukar gear dan turut memecut. Aid tersenyum sinis.
"Huh.. Ingatkan tak sampai nak cecah pedal minyak and break.. and clutch.." Mumtaz menjeling tajam lantas menekan break secara mengejut dan memusing-musingkan stereng membuatkan kereta berputar-putar.
Mumtaz tersenyum sinis lantas kembali lincah menukar gear dan menekan pedal minyak membuatkan kereta kembali memecut.
"Woahhh!!" Aid ternganga. Bangang betul anaknya bahenol ni nasib keadaan lebuhraya utara selatan agak lengang pada malam itu.
Tit! Tit!
Isyarat panggilan melalui wireless spy earpiece milik mereka. "What are you try to do, huh?!" ujar Haieyra geram.
"Just stick to the plan.." ujar Haieyra tegas. "what plan babe.. kita tak plan apa-apa lagi tau.." ujar Anabella. Mencelah.
"Yup.. betul tu.. Kitorang just follow your car ni.. tak tau hala tuju.." ujar Mumtaz. "Haih!!" Haieyra menghembus nafas geram.
"We are going to explode something??" soal Harrasy yang sangat berminat untuk tahu plan kembarnya.
"How did you know what we are going to do?" soal Haieyra. Semua sudah tersenyum sumbing melihat Haieyra yang agak kebendulan itu.
"Bodoh la de ni.." gumam Harrasy kegeraman. "Sengal tul.." ujar Aid. "Woahh, babi.. kau dah pandai sengalkan aku yer babi?" Haieyra menggumam marah dengan Aid.
"Kau babi kan aku tak pe pulak.. Dasar ahli neraka.." ujar Aid. Sulking. "Kalau dia ahli neraka kau pun sama larr.." ujar Mumtaz lantas tergelak.
"Hei you.." "Dah diam.." ujar Anabella yang senyap dari tadi. "What is the plan Ziend?" soal Zahara. "Please be serious.." Zahara mulai tegas dengan persoalannya.
"We will make that stupid cops regret.." ujar Haieyra. Semua menyeringai suka. "Tapi kesianlah dorang.." ujar Aid. Sedih.
"Why?" soal Harrasy. "Siapa nak tanggung anak bini dorang nanti.. Dorang just jalankan tugas je.." ujar Aid. Sayu.
"Did I told you that i want all of you kill them? Nope right?" Soal Haieyra. Dingin. Zahara, Harrasy and Anabella senyap tanpa sebarang reaksi.
Mereka dah tahu tahap kebodohan dan kelembapan dua ekor makhluk yang sedang berperang lidah.
"We will make just a little damage.." ujar Haieyra lantas tersenyum sinis. "Acah kesian tho kau.. padahal tangan ligat hack kereta-kereta peronda dorang.. Bodoh tak bertempat.." ujar Mumtaz yang sempat mengerling apa yang di buat Aid.
"HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA... Buruk bodoh muka korang.. HAHAHAHAHAHA.." Aid tergelak kuat melihat kesengsaraan cops yang berada di dalam kereta peronda yang di hacknya.
"KAU BODOH!!! BABI!!!!!!!! SENGALLLLLLL!!!!!!" jerit Haieyra. Kegeraman. "You are too much Aid.." ujar Harrasy dengan muka kesakitan akibat jeritan Haieyra.
Yang lain dah awal-awal buka earpiece dorang kerana dah jangka benda ni akan jadi. Zahara awal-awal dah tutup telinganya meggunakan ear muff yang terdapat di dalam kereta itu.
Aid menghela nafas berat. "Weiyh bangang.. kau tak leh ke kalau tak menjerit macam babun tu.." marah Aid.
"Babun mejerit macam tu ke?" soal Harrasy tangannya ligat menukar gear kereta. "Wait a minute.. kau bangang kan aku?? Siap kau.." Aid me-rolling-kan matanya ke atas.
"Dasar perempuan gila.. lahanat.. ciau.." Aid meng-off-kan earpiece miliknya. "AID!!!!!!" Harrasy mengeluh geram.
'Mie.. Umie megidam microphone ke time pregnant dulu..' detik hati Aid.
"Uhuk! Uhuk!" Puan Ziela tersedak ketika meminum coffee bersama Hafiz. "Why mie?" soal Hafiz lantas mengusap belakag ibunya.
"Ada yang rindu umie kut.." ujar Puan Ziela. Hafiz mengangguk lantas menukar siaran tv. "Jap-jap tengok tv3.. Nightline tu.." ujar Puan Ziela.
"Wush mie.. meletup teruk tu.. Nasib takde yang cedera.." ujar Hafiz. "Macam mana IPD boleh meletup.. Haih.. pelik.." ujar Puan Ziela.
"HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.." 6 orang mafia gelak terbahak-bahak meraikan kejayaan mereka meletupkan IPD kedah.
"Strikes.." ujar Harrasy apabila satu lagi letupan terhasil. "Yahett.." Aid tersenyum girang. "Serves you right.." Haieyra tersenyum sinis.
YOU ARE READING
Our, Soulmates
Ficção Adolescente20% based on true story 80% based on my imagination ?✨? *Norul Haieyra A'Aisya Araziend *Syed Muhammad Nur Hazrieq Iskandar *Puteri Nur Syaziera Mumtaz *Nurul Anabella *Nurul Airies Ezrina *Zahara Baylinda *Nurul Maizatul Natasya *Nurul Fazlina *Wa...