Nari POV
Aku membuka mataku . Badan aku terasa sakit yang amat . Seperti sedang dikoyak rabakkan . Kedengaran bunyi tangisan bayi yang terngiang di telingaku .
" Doktor , dia dah sedar ! "
Suara seorang perempuan kedengaran . Seorang lelaki pantas menghalakan lampu suluh pada mataku .
Argh , silau
Aku tak boleh bercakap . K-kenapa suara aku tak keluar ?
Apa yang dah jadi ?
Minda aku bercelaru . Apa yang dah jadi ni ? Mana taehyung ? Ni mimpi ke ?
Author PoV
Nari berada di wad sekarang ni . Keadaan dia agak teruk . Dia seperti tidak cam dirinya sendiri .
Dan dia tidak tahu bahawasanya dia sudah melahirkan seorang bayi ke dunia ini .
Bayi tersebut menangis disisinya tapi dia tidak cuba memujuk malah menjentik dahi bayi tersebut .
" Awak buat apa ni ? "
Doktor Mingyu menghalang perbuatan Nari daripada berterusan .
Nari merentap kasar tangannya dari cengkaman tangan doktor mingyu . Dia menjeling tajam wajah doktor itu .
Doktor mingyu mengeluh .
" Dia .. anak awak "
Nari terkejut . Dengan pantas dia menggeleng .
" Terima kenyataan boleh tak ? Dia anak awak ! "
Nari menggeleng laju . Air matanya laju mengalir turun .
Doktor mingyu mengeluh lemah lalu mendukung bayi tersebut . Diciumya ubun-ubun milik bayi itu .
" Aigoo , kyeopta "
Diciutnya pula hidung bayi tersebut .
" Errkk .. k..ken..aype.. s..saqa w abbavbawbb xaxa .. "
Nari cuba bersuara untuk bertanyakan kepada doktor tersebut kenapa dia ada kat sini
Doktor mingyu mengeluarkan sekeping kertas dari poket kotnya lalu dihulurkan kepada Nari .
Nari menulis sesuatu pada kertas tersebut lalu ditunjukkan pada doktor mingyu .
Mingyu membaca apa yang tertera di kertas itu .
" Saya kat mana ? Kenapa saya ada kat sini ? Bayi tu siapa ? Kenapa awak cakap dia anak saya ? Anak saya belum lahir lagi ? Mana suami saya ? "
Mingyu mengheret sebuah kerusi plastik dan duduk di sisi katil Nari .
Dia memulakan bicara ,
" Saya tak tahu awak siapa , awak datang dari mana tapi awak pesakit saya . Saya yang tolong operate awak tadi . Ini anak awak . Dalam perut awak tu berlaku komplikasi jadi awak tak boleh lahirkan anak awak ni dengan normal jadi saya terpaksa jalani pembedahan . Suami awak .. saya tak tahu .. Oh ya , ini Hospital Bangpo , Busan "
Nari menulis lagi ,
" Suami saya .. Kim entah .. saya dah tak ingat nama dia .. saya kena cari dia "
" Maaf tapi susah nak cari dia sebab nama dia tu beribu-ribu orang ada nama yang sama . Awak cam tak wajah dia ? "
Nari menggeleng lemah ,
" Saya cuma ingat suara dia jer "
Mingyu menghadiahkan satu senyuman manis .
" Jangan risau , awak akan jumpa dia suatu hari nanti . Awak tak nak cium anak awak ?
Dia menghulurkan kepada Nari bayinya .
Nari menyambut dengan linangan air mata . Dikucupnya dahi anaknya berkali-kali .
" Ok lah , dah malam ni . Awak rehat lah ya ? Saya keluar dulu "
Mingyu melangkah pergi tapi dia berhenti melangkah buat seketika lalu berpaling ke belakang .
" Nama awak apa ? "
Nari menggeleng lemah . Mingyu faham . Mungkin lama-lama dia akan ingat balik nama dia .
Mata mingyu tertancap pada satu pasu bunga yang berada di atas meja tepi katil Nari .
Mingyu kemudiannya tersenyum.
" Lily . Kalau saya panggil awak lily boleh kan ? "
Nari tersenyum riang dan mengangguk .
Lily atau nama lainnya dalam bahasa korea ialah Nari .
TBC 💕💕
#support
#vote
#commentSorry readers sebab author baru ada masa nak update story ni bubye ~
YOU ARE READING
Wrong Fate +kth ✔
FantasySeason 1 : Salahkah aku mencintai manusia walaupun aku iblis ? Season 2 : Mencintai manusia adalah kesilapan terbesar dalam hidup aku COMPLETED - masih dalam proses mengedit semula.