(4)

157 13 23
                                    

שם: לד זפלין  //  Led Zeppelin.

חברי הלהקה: ג׳ימי פייג׳ (גיטרה), רוברט פלאנט (שירה), ג׳ון בונהם (מתופף) וג׳ון פול ג׳ונס (קלידים).

שנות פעילות: 1968-1980.

ז׳אנר: הארד רוק, הבי מטאל, בלוז רוק.

היסטוריה בקצרה: בשנת 1965 הצטרף ג׳ימי פייג׳ ללהקת היארדבירדס, כנגן בס מחליף, ובהמשך הפך להיות הגיטריסט השני של הלהקה. לאחר שהזמר פרש, החלו השניים הנותרים לחפש חברי להקה חדשים. פייג׳ פנה ראשית לאדם שנקרא טרי ריד שיהיה הסולן, אך הוא דחה את ההצעה והמליץ על זמר צעיר ומתולתל בשם רוברט פלאנט. פלאנט, שקיבל את ההצעה, המליץ על המתופף ג׳ון בונהם, ולאחר שהנגן המקורי של להקת היארדבירס פרש, פנה ג׳ימי פייג׳ אל ג׳ון פול ג׳ונס, כדי שיחליפו. הרכב הלהקה של ארבעת חבריה נשאר אותו דבר מהקמתה הרשמית עד סופה.

עובדות מעניינות:
א. ג׳ימי פייג׳ יצא עם נערה בת 14 בזמן שהיה במסע ההופעות עם לד זפלין, והודה שאהב אותה ואף חשב על חתונה איתה בהמשך חייהם. מערכת היחסים כמובן לא נמשכה עקב פער הגילאים העצום והלא חוקי והשניים נפרדו לאחר כמה שבועות.

ב. כשחלק מחברי הלהקה הלכו לאולפן בכדי להקליט את אחד משירי הדמו שלהם, אחד מהנגנים שהושכר בתשלום שמע את שיחתם של החברים, שהתלהבו מההקלטה, ורצו להקים סופרגרופ מצליחה. אותו נגן ציין שהלהקה לעולם אינה תצליח כ׳בלון מוביל Lead Zeppelin', ושהסיכוי שלהם להצליח שווה לסיכוי של צפלין (סוג של ספינת אוויר) מעופרת ומתכות אחרות לעוף באוויר. כמובן שהוא טעה, פוטר, והם הפכו לאחת מן הלהקות הכי מוכרות בעולם.

50 זמרים ולהקות ישנים שחובה להכיר!Where stories live. Discover now