Di dalam kelas....
"Eh aisyah , asal muka kau merah semacam je ni ? kau marah kat sapa ? bagitau aku , biar aku shoot kepala dia weh " kata syafiqah yang merangkap rakan karibku dari tingkatan satu .Aisyah mengeluh dahulu sebelum menceritakan tentang insiden dengan mamat 'tiang' itu kepada syafiqah .
" Hmm ade mamat sorang ni tah datang dari mana tetiba langgar aku . habis nugget aku jatuh wehh 😤 . pastu sesenang nenek moyang dia je minta maaf kat aku pastu bagi duit . dia ingt aku ni hape ?! 😭 " mengadu aisyah kepada syafiqah sambil membuat mimik muka sedih . atotototo .
" Lahh pasal tu je ke ? ingatkan gempak sangatlah cerita kau nii . rupanya pasal nugget jatuh je . buang masa je dengar cite kau . Hm btw , siapa mamat tu ? " tanya syafiqah sambil membuat muka bosan .
" Ha ! tulah masalah sekarang ni . Mamat tu aku tak kenal langsung . Gaya dia macam cikgu , tapi aku tak rasa dia cikgu sebab sebelum ni tak pernah nampak pun . mungkin pelawat . " teka aisyah
" Ouhhh . Hmm tak kisahlah siapa pun dia tu . Sekarang ni aku nak cerita kat kau , ade cikgu baru masuk wehh . Cikgu lelaki . Aku ade dengar cerita cikgu tu hensem kalah zul ariffin , tapi macam hiperbola je aku rasa "" Dan lagi satu , aku ada dengar cerita dia akan gantikan cikgu faridah sebagai guru bahasa inggeris kita " sambung syafiqah lagi .
" Ouh okay " kata aisyah dalam nada kebosanan
' huh ! cikgu baru ? ado boringnyee . tak ada tajuk lain ke nak borak syafiqah oii ' monolog aisyah di dalam hati .
" Emm iqa , ponteng kelas nak ? lepas ni kelas math wehh . bosan do cikgu tu " ujar aisyah untuk menukar topik tentang guru baru itu .
" Ha ! okay gak tu . aku pon tak bawak buku math harini . ngee " kata syafiqah sambil menayangkan barisan gigi putihnya kepadaku .
' ergh menyampahnya aku tengok minah ni . aku fikir dia ni member aku je sebabtu sampai sekarang aku tahan dengan perangai dia #sistabah '
" Dah . jom " gesa aisyah
ketika ingin melepasi pintu utama untuk masuk ke dalam kelas ini , nama kami berdua dipanggil oleh syafiq a.k.a ketua kelas yang tersangatlah kerek .
" Ha ! ade ape ? " tanya aisyah kepada syafiq dengan garang
" Korang berdua nak pergi mana ? ponteng kelas ? "
Syafiq sudah masak sangat dengan perangai budak dua ekor ni yang selalu sangat buat masalah dekat sekolah .
" Haah ! kenapa ? ade masalah ? " ujar syafiqah sambil membuntangkan mata pada syafiq.
" Aku bagitau cikgu murni yang korang ponteng kelas " ugut syafiq
" Okay " kata aisyah dan syafiqah serentak .
Aisyah dan syafiqah sedikit pun tidak kisah pada ugutan syafiq kerana bagi mereka bilik disiplin adalah bilik kedua mereka selain bilik tidur .
*****---------------------------------*****
" Nur Aisyah Qasrina dan Nur syafiqah , sila ke bilik disiplin sekarang juga ! " Terdengar suara puan murni disebalik pembesar suara memanggil nama aisyah dan syafiqah untuk ke bilik disiplin .
" Ha ! tu mak kesayangan kau dah memanggil . Amari ler kita " ujar syafiqah kepada aisyah .
Aisyah hanya menjegil mata pada syafiqah apabila syafiqah menggelarkan puan murni sebangai mak kesyangannya .
YOU ARE READING
Isteriku Budak Nakal !
RomantikNur aisyah qasrina dan muhd iqram mikael merupakan seorang guru dan seorang murid di dalam satu sekolah . Dengan perangai aisyah yang sering kali membuat hal dekat sekolah , membuatkan puan Rusyaiza mengambil keputusan untuk mengahwinkan anaknya den...