Selamun Aleykum değerli kardeşlerim.
Nasılsınız görüşmeyeli inşaAllah?
Bu günkü konumuz "Dua"
Medyada abimiz Yunus Oran var :)
Dua nedir?
Dua kelime olarak, çağırmak, seslenmek, istemek, yardım talep etmek manalarına gelir. Dinimizde ise dua, Allah’ın yüceliği karşısında kulun aczini itiraf etmesini, sevgi ve tazim duyguları içinde lütuf ve yardımını dilemesini ifade eder. Yalnız şöyle bi şey var. Biz duanı sadece başımız derde girdiğinde değil, diğer zamanlarda da sık sık yapmalıyız. Başımız darda iken duaya sarıldığımız gibi nimete kavuşunca, sağlık ve rahat hallerimizde de ibadet ve duaya sarılmamız, Rabbimizi hep hatırda tutmamız kulluğumuzun gereğidir. Bunun içindir ki Kur’an’da: “Duanız olmasa Rabbim size ne diye değer versin?” buyrulmaktadır.
Yani ki siz diğer zamanlarda Allahı sık sık hatırlayın ki, zamanı geldiğinde duanızın karşılığını ala bilesiniz. Duanı sadece kendin için değil diğerleri için etmen de caizdir.
Düşünsene kardeşim birileri bi yerde senin için Allaha dua ediyordur?! Güzel olmazmı?!
Olur olur bal gibi olur:)
Mesela her akşam başını yastığa koyduğunda askerlerimiz için, evsiz soğukta kalan insanlar için, sahipsiz sokak hayvanları için ve s. dua ede bilirsin. Şehitlerimize Allahtan rahmet dilemek duaların en güzeli mesela. Müminlere dua etmek mesela. Allah şehitlerimize rahmet eylesin. Askerlerimizi korusun, hiç kimse aç açıkta kalmasın. Sokak hayvanları ölmesin. Amin!
İnsanla Allah arasında ki mesafe ve duanın kabulü Resulullah (sav)’e sorulduğunda Bakara suresi 186. ayet inmiştir. Ayette Rabbimiz: “Ben yakınım, biri benden bir şey istediğinde onun duasına karşılık veririm” buyurmuştur. Efendimiz (sav) de: “Dua edene istediği şey ya bu dünyada hemen verilir veya ahirete bırakılır yahut ta üzerinden istediği iyilik kadar bir kötülük giderilir” buyurmuşlardır. Yine duaya devam edilmesini tavsiye ederek, Allah’ı güzel isimleriyle anan, dua ve tevbe eden kimsenin günahlarının deniz köpükleri kadar çok olsa bile affedileceğini bildirmişlerdir.”
Rabbimiz bu kadar güzel izah etmişken, bi duamıza binlerce günahımızı affederken neden dua etmiyelim ki?!
Şimdi size güzel bi misal vericem. Yine kendi başımdan geçmiş bi misal. Şöyle ki universitede okuyanlar anlar beni sınavların ne kadar zor olduğunu. Bi gün bi sınav verdim. Yani öyle berbat yazmıştım ki, geçemeyeceğime adım gibi emindim. Ama tabi ki pes etmedim. Gece gündüz dua ettim Allaha. Cevapları aldığımda şok olmuştum. Geçmiştim. Yani arkadaşlar duanın sayesinde kazanamayacağınız bi şey yoktur. İçten ve samimi bi şekilde sen sarıl o duana kardeşim. Elbet şerrin hayra dönüşeceğine kendin şahit olursun.
Şimdi ellerini kaldır, Rabbine dua et ve de ki, "hepsi geçecek"
Allah gönüllerin rızkını verendir. Yeterki ona sığın kardeşim. Duanın kurtardığı o kadar hayatlar vardır ki!
Dua bizi Allaha yakınlaştırıyor. Bi de şu tarafından bak! Sen dua sayesinde Rabbinle sohbet etme şansı yakalıyorsun. Var mı bundan yüce nimet!
Dualar içten olmalı aynı zamanda. Kalbinin derinliklerinden gelmeli. Bi yerlerde heyecan olmalı. Olmasını istediğin şeyi Allahtan istemenin heyecanı.
Psikolojik ve ruhsal yönden dua
Duanın çok yönlü psikolojik etkileri, gerek teorik gerekse tecrübi gözlemler seviyesinde açıklığa kavuşmuştur. Samimi inanç sürdüğü sürece, kişi üzerinde duanın etkisi kesin ve mutlaktır. Duanın gerçek etkisi dua fiiliyle teselli bulmadadır. Dua ile insan iradesi Allah'ın iradesine uyar ve ona tabi olur. (Bu kısmı internetten aldım sizler için kim yazmışsa Allah razı olsun )
Aynı zamanda duanın sağlamlığımız için de yararları vardır. Şöyle ki zaman zaman içimizde gizli olan duygular gün yüzüne çıkarak bedenimizde sıkıntılara yol aça biliyor. Dua bu sıkıntılardan kurtulmamıza yardım ediyor.
Sadece bunlarla bitmiyor....
Dua etmek sevaptır kardeşim. Dua et ki sevapların bol olsun. Günahlarından arınma zamanı geldi de geçiyor bile! Bi tövbe ile başlaya bilirsin mesela. Dua et ki Allah seni haramlardan sakınsın! Dua et ki, Allah sana cenneti bahş etsin! Dua et ki Allah seni cennette Muhammed (s.a.v) ile komşu yapsın! Dua et ki, Allah anne ve babalarımızı korusun! Ailemizi mutlu etsin!
Bak gördün mü dua karşılığında neler veriyor Yüce Allah bize. Hala ne istiyorsun be kardeşim. Allah sana bu kadar şans sunarken hala neyi bekliyorsun!
Dua insanın kendi kendine yetemeyeceğinin kanıtıdır!
Bi ayet var her okuduğumda bana haddimi bildirir " yoksa insan her istediğini elde edeceğini mi sanır!" (Necm/24)
Yani kardeşim demek istiyor ki Allahtan iste. O sana verir elbet. Şimdiye kadar ne istedin de vermedi? !
Tamam bazı şeyleri vermeye bilir ama emin ol ki senin için hayırlısı değilmiş! Eğer olsaydı verirdi azizim!
Bi de dua ederken yalnızca kendini düşünme azizim! Allahı terif etmeyi de unutma.
Duaya başlamadan önce şöyle de "Rabbim günahkar kulun geldi, senden başka gidecek kimsesi yok! Affet ve dualarımı kabul eyle amin!"
Derdin mi var?! Hiç üzülme kardeşim. Dur dur sakın ağlama ha! Umudunu yitirme! Sarıl o duana kardeşim! Eğer göz yaşı dökeceksen Allah için dök!
Ya aslında düşününce dert dediğimiz şeylere gülesim geliyor. Birisi sevgilisinden ayrılmış ( ki beter olsun! Neden mi?! Haram yahu kardeşim haram!"
Diğeri sınavdan düşük not almış (düzeltirsin neden ağlıyorsun?! Ağlayınca sana puan mı veriyorlar?! Şimdiye kadar ne düzelmedi ki bu da düzelmesin?!"Ha ne diyorduk?! "Dua"
İşte dua böyle boş boş şeylere ağlamaman için bi nevi çare türü azizim! Ya ya gerçekten:)
Haydi şimdi beraber duamızı edelim ne dersiniz:) Haydi Bismillah.
Arada bana da duacı olursanız sevinirim:)
Mesela Ayetül Kürsi
⤵
Vazgeçilmez duam:)Allaha emanet olun , selametle:)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Allah Aşkı ( Haramdan Sakın! )
FanfictionSelamun Aleykum.... Allahı sevenler buyur etsin kitabımıza. Ey sen! Evet sen! Haram hikayeleri bırak da benimle halal aşkı keşf et. Varmısın?! Allah aşkı öyle bi aşk ki sonu yoktur, ebedidir... Aşkların en güzelidir. Haram değil Helaldir. Gözlerini...