Selamun Aleykum değerli kardeşlerim. Biraz ara verdim galiba bölüm atamadım. Ama umarım bugün telafi ederim.
Nasılsınız haliniz hatrınız nasıl in sa Allah?
Sağ olun çok şükür bende iyiyim:)
Değerli kardeşlerim bugünkü konumuz müzik, ki bi çoğumuz resmen müziklerle yaşar olduk. Evde, yolda, iş yaparken, işe giderken, dolaşırken hep kulaklığımız yanımızdadır. Neredeyse vazgeçilmemiz oldu. Peki size desem ki; "Allahı hatırlatmayan tüm müzikler haramdır!" ne dersiniz?
Cevapların bi kısmını tahmin ede biliyorum:))
"Ben müziksiz yaşayamam"
Eyvallah kardeşim yaşama bi şey demiyoruz ama neden dini müzikler, ilahiler dinlemiyon?!"
Ha demek ki neymiş o müzikler size bazı duyguları yaşatıyor.
Mesela diyelim sevgilinizden ayrılmışsınızdır. Geliyorsunuz eve doğru yatak odasına yorganın içine giriyorsunuz, ışıkları kapıyorsunuz ve yalnız kalmak istiyorsunuz. Fonda bi "bitti tebrikler" müziği mesela açıyorsunuz ohh geldi gözlerden yaşlar. Ağlayarak içini boşaltıyorsun. Ha bi de fonda şarkıcı sesini daha da yüksek verince sizde daha şiddetli ağlıyorsunuz. Ve ya arkadaşınızla küstünüz ve ya başka bi şey için canınız sıkıldı. Neticede arkadaş yine kendimize, Allahın bize verdiği bedene zarar vermiyormuyuz?!
Tamam şimdi diyorsunuz ki "benim sevdiğim falan yok ve diğer şeyleri yaşamadım"
Haklısınız yalnızca bunlarla bitmiyor güzel kardeşim:)
Müzik sayenizde haram düşünceler beynimize gire biliyor. Yani şeytan kendi azanıyla üzerimizde hakimiyyetini kuruyor (Yoksa siz müziğin şeytanın azanı olduğunu bilmiyormuydunuz?!) Artık biliyorsunuz :) müzik dinledikde bedenimzde şehvet hisleri kendini belirtiyor. Bazen şeytani haraketler bile ediyoruz. Ve ya bi müzik eşliğinde bize namehrem olan birini düşünüyoruz. Yani nefsimize yeniliyoruz.
Müzik dinlemek 3 yolla beriltilir. Şöyle ki bizde nefsi hisler oyatan, şeytani düşüncelere yol alan müzikler haramdır.
Sürekli kendimizi buna vermemiz adet haline getirmemiz mükrahtır.
Fakat bize Allahı hatırlatan, dünyevilikten uzaklaştıran müzikler hem helal hem de caizdir.
Lakin öyle müzikler de vardır ki onun helal ve ya haram olması biz insanlara bağlı. Evet doğru duydunuz bize bağlı. Yani mesela öyle türküler vardır ki hemde ilahilerdir. Yani o bizim niyetimize bağlı. Mesela bi şarkı vardır "senden başka kimim var ki, bu dünyada?" Şimdi bazıları bu müzikte yarini, sevdiğini düşünür hüzünlenir bu haram, fakat bazılarımız Allahı düşünürüz işte bu helal. Gördünüz mü niyyetlerimize de çok şey bağlı.
Şimdi şu anlattıklarımdan sonra müziği bıraka bilirmisiniz? Haram değil helal müzik dinlemeye varmısınız?!
Hayır mı! Bazılarınızın böyle dediğini duyar gibiyim. Bahaneler de hazır (yok neymiş ben müziksiz yapamazmışım:) )
Anlıyorum gerçekten anlıyorum çünkü aynı cevabı bi zamanlar bende vermiştim. Evet malesef yaptım. Ama dersimi de bi kaç dakika sonrasında aldım da!
Şöyle ki yakın zamanlarda başımdan geçmiş bi olayı anlatıcam. Ahh ben ve şu başıma gelenler dimi:)) beni beni beni:D
Şimdi çok şükür namazımız var. Allaha layığ olmaya çalışıyoruz. Fakat müzik sevdası denilen şey girmiş bi kere kalbime. Napam aşkın gözü kör, haramı nerdeyse helal görüyorum:(. Şimdi bende bi zamanlar depresyona girdiğimde bi müzik açar guya dertlerimi unuturdum. Bi de yurtta kalınca müzik açar özlemimi giderirdim:d. Kulliyen Yalan! Meğer ne Cahilmişim ben ya!
Neyse günlerden bi gün yine kardeşimle buluştum. Yine kulağımda müzik:d
Bana dedi ki, sen ne zaman düzeliceksin! Ha?! dedim. Dedi ki müzik haram bilmiyormusun?
Dedim ki; ben Allahı seviyorum, namazlarım yerinde bi kere, hem haram düşünceler de düşünmüyorum. Bana dedi ki gel sana ilahiler atayım onları dinle, haram kardeşim o dinlediklerin haram! Hem sen düşünce diyorsun ama sabahtan beri müziğe kapılıp nerdeyse dünyadaki bizleri unutucan. Neyse bunun gibi bazı günahlarımı yüzüme vurdu. Sonra bana bi video attı. "Hayalhanem" biliyormysunuz? Allah o kardeşlerimizden razi olsun gerçekten hepsinden. Şöyle ki ordan Sinan abinin müzik hakkında söylediği bi videonu attı bana. Dedim sonra izlerim. Hem dedim izlesem nolucak, zaten ben müzikten vazgeçemem.Hay demez olaydım!
Neyse bi süre geçti. Ben videoya bakmadım. Sonra yine kardeşimle buluştum. Bana dedi ki hala dinliyorsun?
Evet dedim. Dedi peki videoyu izledinmi?!
Annesine yakalanmış suçlu çocuklar gibi "hayır izleyemedim" dedim. Bi de izleyemedim diyorum:D Açık açık izlemedim demiyorum ya! Neyse bana izlemediğin belli zaten dedi. Dedim kardeşim boşuna uğraşma izlesemde müziksiz yapamam, uyuyamam ben.
Zorla videoyu bana açtırdı. Doğrusu videoyu pek dinlemiyordum bile. Sonra sanki o cümleyi işitmem için Allah bi anda dikkatimi oraya verdirtti. Tam olarak cümlesini doğru hatırlamasamda sanırım Sinan abi dedi ki; " Allah sana bu kadar şey verirken, ne istersen verdi peki onun senden istediyini veremeyecek kadar cahilmisin?!" Bu kadar mı sevgin?!"
İnanın o an gözlerim doldu. Allahım meğer ben ne cahilmişim! dedim. Telefonu aldım elime ve müzik listemi sıfıra indirdim:) bu kadar basit işte. Zorluk mu çektim peki?! Hayır! Hiç çekmedim. İlahiler, Allahı hatırlatan müzikler öyle güzel ki:)Zaten önce de söylediğim gibi sen Allaha bi adım at gerisi gelir. Yani Allah için içten bi şey ettiğinde o sana yardım eder kardeşim. Şimdiye kadar ne istedik de vermedi?!
Size de tavsiyem kardeşlerim budur.
Hala silmek istemiyormusunuz?! Peki güzel kardeşim silme:) Elbet bir gün anlayacaksın. Fakat in sa Allah geç olmaz:) Çünki sonradan gelen pişmanlık fayda etmez. İnanın bana şu an cehenneme vesile olmuşlar bu dünyaya gelip günahlarından arınmak için neler vermezler. Ama siz şanslısınız çünkü hala hayattasınız ve Allah bu hikaye gibi bi çok yerde sizi günahlarınızla karşılaştırıyor. Ne için peki?! Hiç düşündünüzmü?!
Ben cevabını vereyim. Tabi ki günahlarınızı temizlemeniz tövbe etmeniz için. Seccaden senden kaç metre uzak kardeşim?! Hadi git ve tövbe et. Önce müzik kutundan başla daha sonra diğer ettiğin günahlardan ötrü af dile. Çünkü Alemlerin Rabbi Allah (c.c) affetmeyi sevendir. Deniz köpükleri kadar olan günahlarınızı bi tövbenize silen Allaha bi tövbeni çok mu görüyorsun?! O zaman sana edecek lafım yok. Git Allah seni affetsin!Geldik bi bölümün daha sonuna. Tabi ki anlayıpta müzik kutusunu temizleyenlerde oldu belki de silmek üzere ama "hayır ben yapamam" diyenlerde oldu. Allah hepinizden razi olsun. Ah ne güzel bi cümle. Düşünsene Allah senden razı olmuş ! Bi tebessüm oldu dimi dudaklarda:) in sa Allah o da olur.
Şimdi her zamanki gibi müzik kutusunu temizleyenler buraya:)
Yok ben hala yapamadım diyenler buraya:)
Zaten yapmaya da niyetim yok diyenler buraya :(
Ve son olarak size güzel müzikler önericem dinlersiniz in sa Allah :) bunu artık her bölümün sonunda yapmak istiyorum. Sizde bana önerirmisiniz?:)
1) Maher Zain - Aşkı- muhabbet
2) Maher Zain - MaşaAllah
3) Mustafa Ceceli ft Maher Zain -o sensin ki
4) Mustafa Ceceli - aşk için gelmişiz
5) Sami Yusuf - Rahmanir Rahim AllahŞimdilik bu kadar yeter sanırım:)
Allaha emanet olun, selametle:)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Allah Aşkı ( Haramdan Sakın! )
FanfictionSelamun Aleykum.... Allahı sevenler buyur etsin kitabımıza. Ey sen! Evet sen! Haram hikayeleri bırak da benimle halal aşkı keşf et. Varmısın?! Allah aşkı öyle bi aşk ki sonu yoktur, ebedidir... Aşkların en güzelidir. Haram değil Helaldir. Gözlerini...