Yayy! Nieuw keuze deel! Hoera! Succes met kiezen! :p
Je komt ergens achter, je hebt een gave. Visioenen en dromen vertellen je de toekomst en keuzes. In flitsen komt dit binnen, tenzij je droomt. Dan is het net echt, maar hoe weet je wat echt is en wat niet? Hoe wordt je wakker? Daar heb je last van. Je wordt tegenwoordig achtervolgd in je visioenen door rode ogen. Starend en kwaad, vol duister.
Je staat voor het raam en je staart door het raam naar buiten. Het is donker. Met moeite onderscheidt je een witte gestaltes in de tuin. Je deinst naar achter, een van de witte vlekken komt dichterbij. Dit kan niet, ik droom nu toch niet? Je ademd kalm uit. Je gaat zitten op de bank met de gedachte in je hoofd alsof alles goed is. 'Er staan geen enge ding in mijn tuin naar me te kijken, er staat geen eng ding. Het is niet echt'
Je ademd rustig uit en ontspant. Je pakt je telefoon en verbiedt je zelf om ook maar aan het beest te denken. Het is gewoon een hallucinatie. Ja draait je stoel weg van het raam een kijkt een netflix aflevering van je favorite serie. Halverwege voel je een koude wind je enkels strelen, het geeft je kippenvel. Je moeder zal wel thuis gekomen zijn. Je doet een oordopje uit. "Hey mam!" roep je zonder om te draaien. Geen antwoord. Je haalt je schouders op en doet je oordopjes weer in. Er valt een stilte in de serie, je hoort net op dat moment een tikje. Je doet je oortjes uit en luisterd. 'Tik... Tik...' Je voelt weer een koude wind langs je benen gaan. Dit is niet goed, zegt je voorgevoel. Je draait je om. De deur naar de tuin staat wijd open, je hart klopt zwaar en je handen worden klam. Je loopt langzaam een paar stappen richting de deur. Hoelang staat de deur al open? En is er niets of niemand naar binnen geslopen? Je schud je hoofd, je mag geen waan ideeën krijgen. Je tuurt naar buiten. Geen witte schimmen of beesten, een zucht van verlichting ontsnapt uit je mond. Je sluit snel de deur en je draait de sleutel om. Je zet wat thee. De waterkoker prutteld en je wurmt een theezakje uit je verpakking.
Je kop thee is klaar en je ploft weer neer op de bank. Je zet de TV aan. In de film loopt de vrouw door een donkere kamer. In de televisie weerspiegeling zie je de deur weer open staan. Je hoort buiten de prullenbak omvallen. Je verstijfd. Langzaam kijk je naar de deur. Je kijktnaar een gesloten deur. Hoe kan dit? Voor de zekerheid knipper je nog een paar keer voordat je je bik afwend. plotseling staat de deur weer open. In een fractie van een seconde is de deur weer van het slot. Met open mond staar je. Het valt je pas op dat in de deurpost donkere, rode druppels liggen.. Bloed. Wat ga je doen!?
-
JAAA KEUZE MOMENT! Wat ga je doen? Wie of wat is er buiten? Ben je in gevaar? keuze 1: ga met naar buiten met een mes. Misschien haalt iemand wel een grap uit... Keuze 2: ga naar buiten en film alles met je telefoon, laten we de grappenmaker eens laten schrikken! Of is het je te gevaarlijk en ga je voor keuze 3? Keuze 3: veel te gevaarlijk! Je sluit de deur en belt iemand. Succes!
JE LEEST
The Choice- Keuze Boek(NL)
Teen FictionKEUZEBOEK! JIJ KIEST! De stappen in de gang klinken luider, de vreemde gestalte komt richting je kamer! Waar moet je je verstoppen!? Wat moet je doen!? De keuze is aan jou...