Let op! Dit is een erg lang deel. Ik raad je aan om dus de tijd te nemen voor deze keuze.
Bloed! Ja no way dat je naar buiten gaat! Je knalt de deur dicht en doet alle deuren en ramen opslot. Je pakt een natte theedoek en gooit de theedoek op de bloedvlekken. Goed genoeg. Je gaat weer zitten en je probeert tot rust te komen. Je besluit een vriendin te bellen. Pff, neem op! Je zucht. En zij zegt dat ze altijd opneemt, dat slaat nergens op zeg. Je zucht en je hoort gebonk boven je. Je zit muisstil en je luisterd zonder zelf te ademen. Je hoort stapjes op de etage boven je.
Je sluipt naar de gang deur en je luisterd. Je hoort de wind huilen en onder de deur door voel koude wind. Is er boven nog iets open!? Shit! Er is iemand binnen gekomen! Je zet je telefoon op recorder en je pakt een mes. Het enige wat je zegt is "Er is iemand boven." Je doet de telefoon in je kont zak en je voelt zachtjes aan het mes. Scherp genoeg.
Je opent de deur zonder geluid. Langzaam loop je richting de trap en je gluurt naar boven. Het licht is uit en je hoord getik, er is iemand boven. Je sluipt zachtjes de trap op terwijl je een soort gegiegel hoort. Je bent boven en je verschuilt je om een hoek. Koude wind bezorgd rillingen door je hele lichaam. Je kijkt om de hoek. Bij de studeerkamer komt licht onder de deur vandaan. Op de witte deur zitten kleine handafdrukjes van bloed. Aan de grootte van de hand is te zien dat ze van een kind zijn. Je loopt naar de deur, je gaat hem openen. Je pakt de deurklink vast en er lijkt een schok door je lichaam heen te gaan. Keer om! Roept je gevoel.
Je negeert het. Er is iemand boven en die persoon moet weg. Nu. Je duwt de deur klink naar beneden, de geur van verrotting dringt neus binnen. Het licht staat uit maar er staan overal kleine kaarsjes te branden. Op de muren staan tekens in donker rood bloed, tenminste, dat is wat je vermoed. Je stapt naar binnen. Er staan 2 kinderen in lange witte jurken naar je te kijken. Hun huid heeft een grijzige, vuile tin en hun ogen zijn met bloed doorlopen. Hun haar zit warrig en ze kijken je met een enge lachend aan.
"W-wat doen jullie in mijn huis!?" Het meisje draait haar hoofd. Het enige wat ze zegt is; "Hij komt, hij is dichtbij! Hij kan ons terug brengen!" de kinderen lachen eng. "W-wie komt?" De kinderen doen hun ogen nog wijder open. "De heerser" fluistert de jongen. Je knipperd een paar keer goed, is dit echt? Slaap ik nog ofzo? Nee ze staan er nog.
Je knipperd nog een keer, maar het meisje is weg. In een fractie van een seconde is het meisje verplaatst. Ze staat een halve meter van je af. Je kijkt naar beneden. Je ziet er onverzorgd uit. Haar klitterige haar hang in slierten over haar schouders. "W-wil je je niet even opfrissen? I-ik heb wel washandjes?" zeg je stotterend. Wat doe je nou! Denk je. Wat ben je toch een sukkel.
Wie biedt nou 2 vreemde kinderen washandjes aan! Ze blijven inbrekers! "Nee, het ritueel gaat beginnen." de kinderen gaan zitten en ze sluiten hun ogen. Ohnee! is dit niet zo satanisch ritueel!? Je rent naar de badkamer en je vult een beker met water. Je rent snel terug en je ziet dat de kaarsvlammen hoger rijken dan eerst.
De beker water gooi je tussen de kinderen in, hopelijk zijn nu de ritueel benodigdheden beschadigd geraakt en onbruikbaar. De kinderen stoppen met fluisteren en schokken. Ze maken spastische bewegingen en ze kijken je woest aan. Het meisje begint te sissen en ze opent haar mond en maakt een hijgend geluid. Haar mond is van binnen zwart en ze steekt een lange, donker paarse tong uit. Hun huid begint te verschroeien waar de water druppels vielen. "Neee! Lucifer was zo dichtbij!" De kinderen schudden en beginnen te schuimbekken.
"Stomme rot etters! Dan doe je dat toch erven anders! Niet bij iemand thuis! En daarbij," Zeg je uitdagend, "Satan is NEP." De kinderen duiken in elkaar en een demonisch gegil komt er uit de 2. Je bedekt je oren.
Je kijkt toe hoe de schuimbekkende kleintjes hun rug open laten barsten. Een puntige, bebloede ruggengraat steekt er uit. Ze sissen woedend en het schuim valt op de grond. Hun nagels worden langer en puntig. Ze zetten hun klauwen in de vloerbedekking en ze laten diepe krassen achter. Ze kijken je weer aan, uit hun ogen rollen rode druppels, bloed. Ze strompelen naar je toe. "Blijf van me weg!" je gooit de beker in het gezicht van het jongetje en je zwaait met je mes.
Ze komen dichterbij en het meisje bijt in je been, je voelt hoe haar tanden met gemak door je huid heen prikken. Je steekt haar in haar rug met je mes, de jongen springt en bijt je in je arm waarmee je het mes vast houdt. Het mes zit onder kleverig donker bloed van het meisje. Je kreunt en herstelt je snel, je pakt met je andere hand het mes en je hakt in op het kind zijn rug. Het meisje ligt op de grond en staat op. Nu valt de jongen op de grond. Je rent snel weg en je knalt de deur dicht.
Je zet stappen naar achter en je wacht in de gang tot dat ze komen. De deur zwaait open en lichten knipperen en vallen uit. Je ziet de 2 gestalten in de deuropening staan. "Rot kinderen! Donder op!" Ze brullen schor als beesten en rennen op je af ze springen en hangen in je shirt. Je valt hard op je rug en je hoofd knalt hard op de vloer.
De wereld draait eventjes maar je realiseerd weer dat je wordt aangevallen door kinderen. Je probeert om te rollen maar je word vast gehouden. Ze bijten zich weer vast en je voelt je bloed worden weg gezogen. Je word licht in je hoof en schreeuwt van de brandende pijn. Je stompt ze kids op hun hoofd en je zet je nagels in hun huid. Ze laten je even los en in die tijd smijt je ze snel de hoek in. Je probeert je wonden dicht te houden tegen het bloeden.
Het meisje loopt naar het bureau, ze grist er wat vanaf en lacht duivels. "Wat heb je daar kleine?" zeg je met angst in je stem. Een vlam in te zien. Ze heeft een aansteker gepaktx shit! Ze rent naar de gesloten gordijnen en houdt de aansteker er tegen aan. Voor je het weet gaan de gordijnen in vlammen op, de vloerbedekking begint ook te branden. Je vlucht naar de deur, je bent er bijna maar vlak voordat je de gang op kan, klapt de deur dicht. Aan de andere kant van de deur hoor je gelach. De kinderen. Shit! Ga je nu dood!? De kamer word gevult met brandende rook. Je hoest en je longen lijken in brand te staan. Je gezichtsveld word wazig en je hoest hard. Je zakt op je knieën en je bonkt op de deur.
Zweet parelt op je gezicht. Het is super heet en je verliest je alertheid. Je valt flauw, je huid lijkt te branden in de hitte. De vlammen komen dichterbij. Dit was het dan. Dit allemaal, komt door 2 kinderen, je sterft door kinderen. Je huilt en zakt weg. Je ziet nog net de vlammen je huidraken. Je sterft.
Ohnee! Je bent dood :O Hopelijk maak je in de volgende delen een betere keuze. Dit leek eerst de veiligste optie maar in dit boek is niets wat het lijkt. Kies dus volgens je gevoel. Vergeet niet te voten en thx voor het lezen! Tot in het volgende deel! Xx Sofie!
JE LEEST
The Choice- Keuze Boek(NL)
Teen FictionKEUZEBOEK! JIJ KIEST! De stappen in de gang klinken luider, de vreemde gestalte komt richting je kamer! Waar moet je je verstoppen!? Wat moet je doen!? De keuze is aan jou...