Evet neden bu kadar kolay ikna olabilmişlerdi ? Neden bu soygunu ellerine yüzlerine bulaştırdılar? Bunun cevabı çok basit aslında. Geçmiş. Geçmişte yaşanmış olayların bir adet meyvesi bu soygun.
Rico salak kardeşi Chipsy' yi ikna etmekte zorlanmadı çünkü Chipsy boş yaşayan bir tipti . Kardeşi nereye o oraya, hayatta hiçbir amacı olmayan bir insandı Chip. Rico ikizine gore daha baskın ve daha atak bir görüntü çiziyordu.Ikizler iki sokak aşağıda oturan Joe ile 5 yaşında tanışmışlardı. Joe ise saf ve avanak bir çocuk , küçükken yakalandığı hastalık yüzünden aldığı ilaçlar onun kilo almasına sebep olmuştu. Bugün ki kilosu olan 126 kilo onun yürümesini bile zorlaştırıyordu. Büyük bedeni arkadaşları tarafından Şişko Joe lakabını taktırmıştı. Bu durumdan rahatsız değildi Joe , kendi ile barışık bir çocuktu.Rico Joe'yu ikna etmek gibi bir derdi olmadı çünkü soyguna katılmak isteyen Şişko Joe'ydu. Soyguna katilacak ve ceplerini karamelli çikolatalarla dolduracaktı.
Rico ile Micheal ortaokuldan beri arkadaşlardı. Bir gün okulun lavabosında ot içen Mike güzelce tüttürürken o sırada orada bulunan Rico '' Siktir Bradley geliyor uza buradan adamım '' demişti.Rico'nun Mike 'a söylediği ilk cümleydi bu.Bay Bradley okulun müdür yardımcısı ve katı ve çok acımasız bir adamdı. O sırada 14 yaşında olan Mike telaşlanmış ve elindeki cigarayı atmıştı. Lavaboya giren Bay Bradley '' Hıı evet yine duman yine Micheal '' diyerek Mike ' ı aramaya başladı. Üstünde hiç bir şey bulamayan Bradley lavabonun heryerine baktı , Rico'yuda arayan Bradley hiçbir kanıt bulamadı. Çünkü yere attığı izmaritin uzerine Rico ayağı ile basmış ve gözükmemesini sağlamıştı daha sonrada ayağı ile lavabonun altına fırlattı. İçerdeki duman tek kanıttı ve Bradley ikisinide odasına götürdü fakat olayı başkasının üzerine atarak kurtulmuşlardı.Bu sayede tanışan Mike ve Rico çok samimi arkadaş olmuşlardı. Micheal hayattaki hiçbir şeyi umursamayan sadece kendi çıkarlarını düşünen biriydi . Rico soygun teklifini iletirken Mike'a ilk başta reddetsede sonradan kabul etti. Daha onceden aldığı tütünün parasını vermemiş ve adamlar boğazına yapışmıştı.Tek çaresi o marketti.
O gecenin kahramanı Yela. O niye soyguna girmişti? Neden John'u vurdu? Yela aslında gruba sonradan dahil olmuştu. Küçük yaşta babasını kaybetmiş ve annesi başka bir adamla evlenmek zorunda kalmıştı. Evlendiği adam alkolik ve Yela'nın annesine hiçte iyi davranmayan biriydi. Her gece geç gelip karısını döven tiplerdendi. Yela her gece annesinin çığlıklarıyla uyuyordu. Böyle bir ortamda büyüdü Yela , 8 yaşında bütün bu zorluklarla uğraşmaya çalışıyordu. Annesi ile birlikte o adamın yanında kalmak zorundaydılar çünkü gidecek bir yerleri yoktu. Okuluda bırakan Yela araba tamir yerinde çıraklık yapiyor günde 3 dolar kazanıyordu ve orada 4 yıl boyunca çalıştı. Calıştığı yer Mike 'ın babasınındı. Mike'ta arasıra oraya uğrardı böylelikle Yela ile dostluğu başlamıştı.Micheal'ın babası Carter Amca Yela'yı çok severdi. Öz oğlu Mike 'ı bile bu kadar sevmiyordu belki de. Carter Amca'da küçükken babasız kalmış ve o yaşta çalışmaya başlamıştı Yela'yı kendine benzetirdi hep. Araba tamir yerinde 2 kişi daha çalışıyordu bunlar pek güvenilmez adamlardı ve 40 lı yaşlarda yalnız yaşıyan kişilerdi. Haftanın iki günü tamirhanede kalırlar 5 6 bira şişe devirip sabaha kadar muhabbet ederlerdi.
Yela 12 yaşına gelmişti ve kendi ayaklarının üzerinde durabiliyordu.Artik eve gitmiyor arasıra tamirhanede kalıyordu. Tamirhanede kaldığı bir gece annesi suratı morarmış bir şekilde yanına geldi.Ağlayarak oğluna'' Oğlum kalk hadi buradan gidiyoruz'' dedi. Anlaşılan o gece kocasıyla yine tartışmış ve dayak yemişti.Artık sabrı kalmamıştı. Yela eşyalarını toplarken içerden biri geldi.Gelen orada çalışan bir adamdı.O gece yine çok içmişler ve kendilerini kaybetmişlerdi. Yela'nın annesine doğru yürüdü.Annesi oranın sahibi olan Carter sandı ilk başta ve kıpırdamadı.Üzerine doğru yürüyen adam sözlu tacizde bulundu.Ve kolundan tuttu.Yela'nın annesi adamı ittirmeye çalıştı fakat cok sıkı tutmuştu ve bağırmaya başladı.Yela korkudan ne yapacağını bilmiyordu.Oradan bir demir alıp adama vurmaya başladı daha sonra buna sinirlenen adam Yela'nın annesini savurdu ve yere ittirdi.Yere düşen kadın başını araba jantlarının olduğu kısıma vurdu ve orada can verdi . Annesinin yanına koşan Yela ağlayamıyordu bile dili tutulmuş korku dolu gözlerle annesinin kafası yarılmış bir şekilde izliyordu. Daha sonra o adam oradan koşarak uzaklaştı. Neyse ki 1 hafta sonra yakalandı ve cezaevine gönderildi . Cezası 10 yıldı.Normalde müebbet yemesi gerekirken yanlışlıkla kim vurduya gitti süsü verilerek bu kadar az ceza almıştı.Zaten Yela'yı savunacak biri bile yoktu. Carter diger adamıda işten kovdu ve tamirhaneyi kapattı.
İşte böyle bir psikolojiyle büyüdü. Annesiz babasız zor bir hayat.Üstelik kalacağı bir yerde yok . Carter Amca Yela'ya da bakamazdı iş yerini kapatmış o da zor durumdaydı. Yela artık tek başınaydı. Sahilde bir kulübe bulmuş orada kalıyor ve oradaki balıkçılara yardım ederek hayatını devam ediyordu. Her gece annesini düşünerek uyuyordu . Mental olarak kendini kaybetmişti. Ve o andan itibaren farklı biri olmuştu.
Yaşlı John.. O gece vurulduktan sonra bayılmış ve gözlerini hastahanede açmıştı.Omzuna gelen kurşun 2 cm daha sola gelseydi onu hayatından edecekti. O gece şanslıydı. John Küçük bir kasabada yetişmiş ve orta gelirli bir aileden gelmişti. Aslında vuruldu diye üzüldüğümüz John'un geçmişi o kadarda temiz değildi. Küçüklükten
beri farklı işlerde çalışmış olan John başı dertten bir türlü kurtulmuyordu.Alkol ve sigara bağımlısıydı ve yanlız yaşıyordu. Hatta hapise bile girmişti John. Hapisten çıktıktan sonra bütün geçmişini silmiş kuzenin marketini devralıp orayı işletmeye başlamıştı. John'un hapse girme nedeni ise bir gece çalıştığı yerde sabahlara kadar içmiş olması ve bir kadını taciz etmeye çalışırken onu öldürmesiydi. Evet o kadın Yela'nın annesiydi...
Yela'nın o soyguna katılması ne para ne kız ne de parti içindi. Sadece o lanet adamı öldürmek için Rico'nun teklifine evet dedi. İşte bu çocukların soyguna katılmasının nedeni bunlardı. Yela hariç hepsi bunun sorunsuz bir şekilde olacağını sanıyordu fakat şimdi hepsinin başı dertte...
Yela geceyi ormanda geçirdikten sonra Mike'ın yanına gitmek için Büyük Jan'ın evine dogru yönelir. Eve gelen Yela zile basar ve bekler . Kapıyı açan Jan..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Soysuzlar
AdventureBir soygun ve onlarca bela. Bu lanet hayatlarında ya kaçacaklar ya da kaybolacaklar...