İMAN, CENNETE GÖTÜRÜR...
İMAN NEDİR?
Ø "Zerre kadar iman, dünya kadar amelden üstündür."
-İman, sözlükteki anlamı itibariyle,bir şeye tereddütsüz inanmak ve kesin olarak, samimi ve yürekten bağlanmak demektir.İman, Amentüdeki altı esasa inanmak ve Allah-ü Teâlâ tarafından bildirilen, Allah-ü Teâlâ tarafından Peygamber Efendimiz Hz. Muhammed (s.a.v.)'e getirilen emir ve yasakların hepsine inanmak ve inandığını dil ile söylemek ve kalp ile tasdik etmek demektir.
-İman konusu her şeyden önemlidir.Çünkü kalbinde zerre kadar iman olan kişi hadiste de belirtildiği gibi elbette cennete döndürülecektir."Kalbinde zerre kadar iman bulunan eninde sonunda cennete gider." (Buhari, Tevhid 19, 31, 36, 37; Müslim, İman 322, 334; Muvatta, 1/212 ) (Yani bir kişi ne kadar günah ve zulüm işlemiş de olsa, imanla kabre girdi mi bu imanı zerre kadar az da olsa eninde sonunda cennete gider demektir.Yoksa kabre imanını muhafaza edemeden giren birisi, ne kadar ibadet ehli de olsa cennete ebedi olarak giremez ve ebedi cehennemlik olur.)
-İman konusu o kadar çok önemlidir ki,Yüce Rabbimiz Nisa Suresi 136. Ayette : "Ey edenler! Allah'a, Peygamberine, Peygambere indirdiği kitaba ve daha önce indirdiği kitaplara edin." buyuruyor mealen. Lütfen dikkat ediniz! " etmeyenlere" değil de " edenlere" hitaben, tekraren "İman Edin" emrinin, ne anlama geldiğini mutlaka çok iyi anlamak zorundayız.Ve bu ayet bu konunun ne kadar çok önemli olduğunu bir daha göstermektedir.
-İman,insanın yaratılma sebebidir.Yani insan, yaratanını îmanla tanımak ve ibâdet etmek için yaratılmıştır.İnsan bu yaratılış gayesine uygun hareket ederse âhirette ebedî mutluluğa erişecek,cennete girecek, aksi takdirde cehenneme atılacak,ebedî şekavet(bela, sıkıntı) ve bedbahtlığa(mutsuzluk) mâruz kalacaktır.Bu bakımdan îman, insan için ebedî mutluluğu kazanma vesilesidir ve cennete giriş anahtarıdır.İmansız cennete girilmez.Bu nedenle insanın îman etmesi ve bu îmanını son nefesine kadar kaybetmeden veya zayıflatmadan muhafaza etmesi,dünyadan da, dünya içindeki herşeyden de daha kıymetli bir nimettir.
-İman, islam binasının temelidir.Ameller iman temeli üzerine bina olur.İmanımız tam olursa hakikatleri anlamak da bir o kadar kolay olur.
-İman bir nurdur, Allah'ın bir lütfudur.Fakat iman aynı zamanda bir ilimdir, öğrenilmesi gereken bir hakikattir.
-Oruç,namaz,hac,zekat İslam'ın şartlarından olup İslam binasının temel yapıtaşlarındandır.Lakin oruç dediğin,namaz dediğin,abdest dediğin İman var ise var kardeşim.İman konusunu bilelim ki abdestimiz abdest olsun ,namazımız namaz olsun.
v İmanımızın güçlenmesinin iki yolu vardır:
Birisi ve en birincisi, Kitap ve sünnet çizgisinde Ehl-i Sünnetin akidesini öğrenmek ve çağımızın bir gereği olarak bunu tahkik süzgecinden geçirmektir.
İkincisi: Salih amel yaparak, günahlardan sakınarak kalbini tasfiye etmek, nefsini terbiye etmek suretiyle manevî alanda yükselmektir.
-İmanı koruma ve takviye etmek bir müminin en önemli meselesidir.Öncelikle imanı korumak için takvaya önem vermek gerekir.İman takva kalesinde korunur.Takva olmazsa iman yıkılma tehlikesiyle karşı karşıyadır.İmanı takviye etmek için imani eserleri bolca okumak ve mütalaa etmek gerekir.İlim ile gelen imani meseleler akıl odasından geçmeden insanın latifelerine sirayet etmez.Önce aklın tatmini gerekir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İman Cennete Götürür...
Spiritualokuduğunuz takdirde pişman olmayacağınız ve dikkatinizi celbedecek bir derleme... Lütfen sorgulayınız...