2.Bölüm: ALLAH'a İman

25 0 0
                                    


ALLAH'A İMAN NE DEMEKTİR?

Ø "Her şeyi yaratan Allah'tır." (Zümer Suresi-62.Ayet)

Ø "Her şeyin yaratıcısı olan Rabbiniz Allah'tır."(Mümin Suresi-62.Ayet)

Ø "İşte Rabbiniz olan Allah budur.O'ndan başka İlah yoktur. Herşeyin Yaratıcısı'dır, öyleyse O'na kulluk edin.O, herşeyin üstünde bir vekildir." (En'am Suresi-102.Ayet)

-Allah Teâlâ'nın varlığına ve birliğine inanmak ve O'nu sıfat ve isimleriyle güzelce tanımaktır.Allah'a iman, Allah'ın var ve bir olduğuna, bütün üstünlük sıfatlarıyla nitelenmiş ve noksan sıfatlardan uzak ve yüce bulunduğuna inanmaktır.Bir başka deyişle Allah hakkında vâcip (zorunlu, gerekli), câiz ve imkânsız sıfatları bilip öylece kabul etmektir.Allah'a îman, bütün dinlerin temelidir.

-İslâm Akaidine göre Allah birdir ve tektir.Bu bir oluş, sayı yönüyle bir "bir"lik değildir.Çünkü sayı bölünebilir ve katlanabilir.Allah böyle olmaktan yücedir.O'nun bir oluşu, zâtında, sıfatlarında, isimlerinde ve fiillerinde, Rab oluşunda ve hâkimiyetinde eşi ve benzeri olmayışı yönündendir.İhlâs Sûresinde Allah'ın bir olduğu, hiçbir şeye muhtaç olmadığı, doğurmadığı ve doğurulmadığı,O'nun hiçbir denginin bulunmadığı ifade edilmiştir.Allah katında mü'min sayılmak için sadece Allah'ın varlığını kabul etmek yeterli değildir, onun bir tek ilah olduğuna da inanmak gerekir.

-Kur'ân-ı Kerîm'in pek çok sûresinde Allah'ın birliğini, eşi ve benzerinin bulunmadığını vurgulayan pek çok âyet vardır :

-"De ki: "O, Allah'tır, bir tektir." Allah Samed'dir. (Her şey O'na muhtaçtır; O, hiçbir şeye muhtaç değildir.) Doğurmadı ve doğurulmadı. Hiçbir şey O'na denk ve benzer değildir." (İhlas Suresi-1-2-3-4.Ayetler),

"Allah evlât edinmemiştir. O'nunla beraber hiçbir ilah da yoktur.Aksi takdirde her ilah kendi yarattığını sevk ve idare eder ve onlardan biri mutlaka diğerine üstünlük sağlardı. Allah onların yakıştırdıkları şeylerden münezzehtir" (Mü'minûn Suresi-91.Ayet),

"Eğer yerde ve gökte Allah'tan başka ilahlar bulunsaydı yer ve gök kesinlikle bozulup gitmişti..." (Enbiyâ Suresi-22.Ayet) Evrendeki düzen Allah'ın birliğinin en açık delilidir.

-"Göklerin ve yerin yaratılışında, gece ile gündüzün birbiri ardınca gelip gidişinde selim akıl sahipleri için elbette ibretler vardır." (Al-i İmran Suresi-190.Ayet)

- "O, geceyi, gündüzü, güneşi ve ayı sizin hizmetinize verdi. Bütün yıldızlar da O'nun emri ile sizin hizmetinize verilmiştir.Şüphesiz bunlarda aklını kullanan bir millet için ibretler vardır." (Nahl Suresi-12.Ayet)

 İmam-ı Azam, Ahmed İ. Hanbel, İmam-ı Şafi, Süfyan-ı Sevri ve diğer bütün âlimlere göre : Kişinin imanı, delili olmasa da sahihtir.Ancak delil aramayı terk ettiği için günahkârdır ve asidir.Bu âlimlere göre: İman hakikatlerinin delillerini bilmek vaciptir.Terki ise haramdır.

ALLAH'IN VARLIĞININ DELİLLERİ

Ø "Sizin İlahınız tek bir İlah'tır; O'ndan başka İlah yoktur; O, Rahman'dır, Rahim'dir (bağışlayan ve esirgeyendir)." (Bakara Suresi, 163.Ayet)

v Bir hadîs-i şerîfte meâlen şöyle buyurulur :

"Allah'ın varlığını, birliğini anlamak için göklere bakın, yere bakın, kendi nefsinize bakın ve bütün bunların yaratılışındaki akıllara hayret veren incelikleri, bunların kendilerinden olamayacağını düşünün.Çünkü bunlar, Allah'ın varlık ve birliğini gösteren alâmetlerdir.

İman Cennete Götürür...Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin