Bab 8

80 7 0
                                    

Amar tanya"bunyi apa tu wei...". Aku pun cari bunyi tu..bang...bang..bang makin jelas lepastu aku pandang poket aku,lah baru aku perasan phone aku punya ringtone lah"wei,phone aku bunyilah...hihihi"aku garu tengkuk yang tak berapa nak gatal. Lepastu amar cakap" apalah kau ni,buat takut je,dah cepatlah angkat phone tu,hish..."
Aku pun angkat,dan ada orang cakap"........"kemudian aku pun jawab"baik,nanti aku datang" lepastu amar tanya"sapa tu?" aku cakaplah"sibuk je..." lepastu amar pun jeling,aku pun jelinglah balik. Dah tolong bukan nak cakap terima kasih. Kemudian aq baru nak jalan amar cakap"terima kasih...",aku pun senyum nipis kemudian keluar

******
"Wei syah kau gi mana semalam,kecoh satu sekolah orang kata kau dating dengan amar,betul ke?" aku pun cakap"sapa pulak yang sibuk pasal hal aku" rina cakap lagi"sapa lagi kalau bukan peminat amar..." "dahlah daripada layan diorang baik masuk kelas jom..."

***********

Bila aku sampai rumah aku tengok keluarga aku semua berkumpul. Kemudian bila aku dah duduk papa terus cakap"syah mulai hari ni kamu harus tinggal dengan pakcik kamu di korea  faham!!" "pa..apa semua ni kenapa tiba-tiba??" "papa tak kira mulai hari ni kamu akan tinggal dengan pakcik kamu titik!!faham dan kamu perlu bersiap petang ni" "pa.....hmm"

*******
Di aiport

Aku pun melangkah masuk tapi ada orang panggil aku"syah!syah!tunggu" aku tengok orang tu dan rupanya amar dan rina"korang aku kena pergi dulu tapi aku janji aq akan kembali okey,dah rina tak mau nangis okey"rina pun cakap"okey janji tau..."amar pun cakap"kau jangan lupa kitaorang tau". Kemudian aku pun lambai diorang dan aku masuk ke dalam airport.....aku akan kembali!!

MS POWER [Hiatus]Where stories live. Discover now