Auliya Irdina binti Rasyid telah sah menjadi isteri aq yg sah dengan sekali lafaz sahaja. Majlis pernikahan kami biase² je..yg datang cuma ahli keluarga, kawan² yg rapat dan jiran tetangga. Masa nenek dapat tahu yg kitorng kne tngkap nenek la yg pling terkejut tapi lepas di beri penjelasan daripada kami berdua trus nenek redha dgn ketentuan tuhan. Nenek dri pada muka masam terus tersenyum sbb kitorng nak kawin katanya ada hikmah setiap yg terjadi bole hindar daripada tercetusnya zina.
"Amril ibu dengan ayah dah nak blk ni kamu tinggal lah kat sini baju kamu ,kelengkapan sekolah kamu semua ibu dah uruskan..Tuk Hasyim dia yang suruh kamu tinggal kt sini."aduh ibu ni memandai je la suruh aq tinggal sini dah la tak ajak bincang tetiba approve suruh aq ddk sini. Nasib kau la Amril no choice dah.
"Okay ibu Am ikut je mana yg terbaik ,as long as ibu okay....okay jgak buat Am"usai ibu habis berceloteh, ibu dan ayah terus meminta diri dari Tuk Hasyim lalu aq terus menghantar kedua² org tua ku ke kereta selepas bayang kereta honda civic hilang dari pandangan ku baru aku masuk ke dalam rumah.
Masuk sahaja ke rumah bayangan Aulia dari tadi tak nampak nak kata lepak dgan kawan dia tapi yg lain smua dh balik..mungkin dalam bilik kot.
"Atok ,nek, Am nak tanya Aulia mana dari tadi tak nampak dia lepas akad nikah tadi?"
"Aik takkan dah rindu kot hahaha"jawab nenek.Hahaha lawak nek Am bagi 5 Bintang getus ku didalam hati
"ada je isteri kamu tu haa kat atas tadi tak tau la buat apa pegi la kamu jenguk kt tingkat 2 bilik die dekat pintu ada tanda nama dia"
"okay tok Am naik dlu" aku mengoyakkan senyuman kepada atuk dan nenek
"Knock knock"
"Knock knock"
"Knock knock'Ni kali ketiga aku ketuk klu kli keempat tak menyahut jgak aq masuk je la bknnye salah pon aq suami die and nenek pon suruh masukkn
"Knock knock.".. Ahh masuk je la
"Assalammualaikum "aik tak de orang mana dia pergi ahh lantak la jnji dapat baring huhuhu. Aq terus melompat keatas tilam milik Aulia uissh empuk sehh.Selepas meluruskan pinggan Amril bercadang mahu pergi ke bilik air. Aq lantas membuka pintu bilik air. Lalu tergamam melihat susuk tubuh Aulia yg tengah berkemban. Amril menelan air liur inilah kli prtama die melihat perkara seperti ini.
Aulia yg masih tidak perasan akan kehadiran Amril terus menyanyi kecil. Aik asal rasa macam ada orang pndang aku naik seram lak aku jangan² ada hannntu tak...aikk tak baik pikir cam tu selama 9 tahun aq duduk kt sini tak de plak....mainan perasaan je kot. Aulia menepis segala fikiran negatif lalu berpusing kerana mahu memakai baju.
"Arghhhh!" Aulia terkejut apabila seorang lelaki merenungnya di pintu bilik air
"Woi kau buat apa kat situ! Pergilah. Tutup pintu tu cepat!!. Tercegat apa lagi tu blah la" Aulia tutup badannya dengan tangan walaupon tngh berkemban. Hahaha normal la kan
"Sorry weyh tak ada niat pon nk tngk...aq tak tau kau tngh mandi. Yang kau tak kunci pintu ni knp? " Amril bersuara cemas
"Aku rasa aku dah kunci tadi...dah la jgn bnyk tnye pergi je lahhh! "Aulia menjerit sambil menolak tubuh Amril keluar . Ehh aku lak yg disalahkan nya..tapi tadi aku rasa dah kunci. Oh no man die dah nampak tidakkkkkkk!!!
Selepas kejadian tadi Aulia dah teragak-agak nak keluar dari situ mana taknya malu kot. Lehernya di panjangkan die sebalik pintu bilik air sebab nak tengok Amril ada lagi ke tak kat situ. Aulia mula keluar lalu berjalan sambil berjengket jengket macam pencuri msk rumah
"Haa kau buat ape tu! Dah macam pencuri aku tngk dari tadi"
"Mak kau hijau"latah ku .sejak bile die ni ada kt belakang aku..tadi takde
YOU ARE READING
I Love You, Miss Kasar. Encik Hati Batu ✔
Novela Juvenil(Complete) September, 2018 Jumpa, Benci, Kawan, Kahwin. Nothing impossible dlm kehidupan ni. Cuma kne lalui, redha, dan tawakal. ✨✨✨ First story. #cumasuka²