Budulínek

87 2 2
                                    

   Bylo nebylo, byla jedna chalupa a v ní žili bába Hastingsová, dědeček Poirot a jejich vnuk Lukáš. Jednoho dne šli Hastingsová s Poirotem do města a Lukáše nechali doma. "Buď hodný a nikomu neotvírej. Kdybys měl hlad tak v troubě máš hrášek" povídá mu Hastingsová. Lukáš si nějakou chvíli hrál, pak dostal hlad a tak si dal hrášek. Tu přišel lišák Doktor a prosil: "Lukáši, dej mi hrášku, povozím tě na ocásku." Lukáš říkal, že nedá, ale Doktor dál prosil: "Lukášku, dej mi hrášku, povozím tě na ocásku! Pojedeme po lavici, pojedeme po světnici." Lukáš už měl hrášku plný zuby a ještě mu trochu zbylo. Otevřel Doktorovi, přistrčil mu talíř a povídá: "Na a jez!". Doktor snědl hrášek, vzal Lukáše na ocásek a vozil ho po lavici, vozil ho po světnici, pak s ním vyběhl na silnici, ze silnice do polí, z polí do lesa a tam rovnou do liščí díry. Poirot s Hastingsovou přišli dom a hledali Lukáše, ale nenašli ho. Hastingsová bulela, naříkala a ne a ne přestat. Když to Poirot viděl, popadl svoje housličky, Hastingsové vrazil bubínek a vydali se hledat Lukáše. Šli a šli až přišli k liščí díře. Poslouchají a zdá se, že tam brečí Lukáš. Poirot rychle naladil housle, Hastingsová připravila bubínek a spustili písničku: "Máme doma housličky a pěkný bubínek, jsou tam tři lišáci a náš Lukášek." Jak to Doktor uslyšel, řekl 9. Doktorovi "Běž a řekni jim, ať nehrají, že mě bolí hlava." Devátý doktor vystrčil hlavu, ale Poirot ho chňapl a šup s ním do pytle. A zase hráli dál: "Máme doma housličky a pěkný bubínek, jsou tam dva lišáci a náš Lukášek." Doktor poslal 11. Doktora aby šel ven a řekl jim ať nehrají, že ho bolí hlava. Ale jen 11. Doktor vystrčil hlavu, Poirot ho chytil a šup s ním do pytle. A zase hráli dál: "Máme doma housličky a pěkný bubínek, je tam jeden lišák a náš Lukášek." Doktor se naštval a rozhodl se že vyleze sám ven. Jakmile vystrčil hlavu, Poirot ho chytil ale Doktor se vytrhnul ze sevření. Chvíli se jeden na druhého dívali a tu náhle Doktor zaostřil na Hastingsovou, skočil po ní a zakousnul jí. Hastingsová byla na místě mrtvá, což Poirota velice rozhněvalo. Chvíli nemohl Doktora vůbec chytit, ale pak se mu poštěstilo a lišáka chytil. Strčil ho do pytle k ostatním doktorům, pytel zavázal, našel si prut a všechny je seřezal. Potom pytel rozvázal a nechal doktory utéct pryč. Poirot poté schoval tělo Hastingsové pod stromy a pomohl Lukášovi ven z liščí díry. Lukáš brečel a sliboval, že už nikdy nebude neposlušný. Poirot mu odpustil samou radostí, že ho má zpátky. Vrátili se zpět do chalupy a žili šťastně až do smrti.

                                                                                        KONEC

BudulínekKde žijí příběhy. Začni objevovat