Park Jihoon

232 19 0
                                    

-Lynaegi

                Salah satu masalah couple yang selalu terjadi ialah susah nak pilih tempat makan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

                Salah satu masalah couple yang selalu terjadi ialah susah nak pilih tempat makan. -,-
Benda ni selalu jugak jadi kat kau dengan namchin kau, Park Jihoon. Kau jarang dapat luangkan masa dia sebab jadual wannaone selalu full. ≥﹏≤

                  Ada satu hari tu, macam biasa kau duduk dekat rumah sorang sorang. Sepatutnya malam ni Jihoon tak balik so kau duduk tengok drama sorang sorang. Tapi tiba tiba Jihoon balik mengejut. Dia ajak kau makan kat luar. Kau dahlah pakai baju tidur. "Ppalli! Ppalli!" Jihoon tolak kau masuk bilik. Dia tunggu kat luar.

                   Kau bersiap simple. Kau pakai T shirt lengan panjang, seluar jeans dan snapback. Bila kau keluar, Jihoon pun dah siap. Dia pakai jaket hitam, seluar jeans dan rambutnya dipacakkan tak seperti selalu. Hensem gila!

                 "Cepat! Cepat! Dah pukul 9.30 malam ni!" Jihoon kalut. Dia tarik tangan kau keluar rumah. Dia pakaikan helmet kat kau pastu kau bonceng motor belakang dia. "Kita nak makan kat mana?" tanya Jihoon. "Molla~" kau geleng. "Pilihlah cepat. Nanti kedai tutup pulak" jerit Jihoon masa tengah tunggang motor.

                  "Makan jelah mi udon kat bandar tu. Susah betul nak pilih" kau memberi kata putus. Jihoon pun berhenti di hadapan sebuah kedai mi udon. Tapi kedai tu tutup. "Ala~ tutup!" Jihoon mencebik kesedihan. "Kita makan burger drive thru jelah. Bungkus bawak balik rumah" Kau peluk tubuh sebab sejuk.

               "Mian" Jihoon mengusap kepala kau serba salah sebelum korang meneruskan perjalanan. Lepas beli burger dengan air, korang terus balik rumah. Kau dengan Jihoon duduk kat tengah ruang tamu. Dua biji burger dan secawan air terhidang di hadapan mata. "Mari makan!" Jihoon bukakkan bungkusan burger kau.

                 Masa tengah makan, Jihoon bukak phone dia. "Lagu favourite kita" bisik Jihoon di telinga kau dan dia bukak lagu 'beautiful-crush'. Tu lagu fav kau dan dia. Jihoon ikut nyanyi lagu tu. Lepas habis makan burger, kau kumpul semua sampah untuk dibuang. "Chagiya! Sini kejap!" Jihoon panggil kau. Kau pun melutut depan dia. "Wae?"

                Jihoon lapkan tepi bibir kau. Rupanya ada sos. "Ingatkan apa lah tadi" kau cover malu. Jam menunjukkan 11.30 malam. Kau tengah baring sebelah Jihoon kat karpet. "Esok awak cuti ke?" kau pandang dia. Dia pun pandang kau tapi dia macam sedih. "Sorrylah chagi~ Saya sibuk. Lusa nak start tour dah. Sebulan tak balik" Jihoon usap pipi kau. "Gwaenchanayo. Nanti saya dating dengan namchin lain" kau mengusik dia.

                Jihoon terus bulatkan mata dia. "Yah! Andwae!" dia menggeleng berkali kali. "Just kidding. Jeles la tu" kau sengih. Keadaan kembali tenang. Jihoon menguap lepastu dia tertidur sambil pegang tangan kau kat dada kiri dia. "Jaljayo~ Park Jihoon" Kau pun tidur.

 "Jaljayo~ Park Jihoon" Kau pun tidur

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Wannaone Namchin Side🌈 {COMPLETED}Where stories live. Discover now