Velkommen på jorden

5 0 0
                                    

Stemmerne nede fra spisestuen finder vej op ad trappen, råben og skrigen fra mor og fars stemmer, jeg låser døren med rystende hænder. Jeg hviler hovedet mod døren og trækker vejret dybt. Det er ikke et af de normale skænderier, ofte går det over efter en lille time højest, med dette har snart varet ved i 4 timer. Hoveddøren bliver smækket, ingen høje lyde eller stemmer, kun små lette skridt på trappen. Jeg tager mit tøj af og lægger mig over i seng, jeg lukker øjnene og forestiller mig dengang hvor mor lå sammen med far, da jeg kom ind fordi jeg var bange for uhyrerne under min seng. Mor trak mig tæt ind til sig og aede mig over håret, mens hun hvisket : Den der ser udad, drømmer men den der ser indad, vågner. Hendes silkebløde stemme gjorde mig så rolig.

Snøften ude for døren, får mig væk fra drømmeland. Jeg går hen og låser døren på, mors øjne er fyldt med vand. jeg tager hendes hånd, og føre hende med over i seng, Jeg slår hendes arme omkring mig, og hvisker ud i det blå: Den der ser udad, drømmer men den der ser indad, vågner, Det lover jeg dig. Hun giver min hånd et klem, og jeg lukker mine øjne i.

Mor sover stadig, jeg listet lige så stille nedenunder, der var ingen. En utydelige summenden inde fra det andet rum fanget min opmærksomhed, min ældste storebror sad med ipad'en op foran ansigtet. Da jeg spurgte ham om han vidste, hvor far var henne, så han skræmt ud og svarede: " politiet har hentet ham". To civilklædte politibetjente havde ringet på døren. Det var storebror der havde ringet, far var kommet fuld hjem i morges og var ikke til at styre. Politiet havde taget ham med fordi de havde prøvet at fange ham i aftes, efter han havde slået en politimand. Ingen fortalte mig hvorfor, men det var ikke godt. Da jeg satte mig i sofaen, fortalt han at far ikke engang havde gjort modstand, han tog bare sit overtøj på og fulgt med dem.

Mor fortalt os at far ikke kom hjem igen, han havde været sammen med en anden kvinde og det var der han boede nu. Far havde fået en dom på 1 måned, for at have slået en politimand, men så snart han var kommet ud af fængsel ville han komme og hente hans ting.

Efter min fars anholdelse var det som om alting ramlede sammen omkring mig, Jeg var bange og forvirret. Der var ikke meget hjælp at hente i min hjælpeløse storebror, Mor gik bare rundt og lod som om alting var helt fint, men hver aften sad hun med tusinde tomme ølflasker og fylder dem med tåre.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

VELKOMMEN  til min nye historie, dette var en lille smags prøve på min histore, hvis du syndes om den så husk at læse vider og smid gerne en kommentar :) 

GOD FORNØJELSE ;D

Den der ser udad, drømmer men den der ser indad vågnerWhere stories live. Discover now