+ 11

459 63 16
                                    

---

Hah..hah..hah.. " Taehyung bersandar di dinding sambil tercungap ii.

Nasib baik dia sempat lari dan masuk ke dalam bilik ni. kalau tidak..

" Bilik apa ni ? Kenapa gelap sangat ? "

Taehyung meraba ii dinding untuk mencari suis lampu. Tetapi tangannya terhenti apabila telinganya menangkap bunyi seperti sesuatu sedang bergerak di penjuru bilik itu.

Taehyung mula cemas. Macam mana kalau ada makhluk lain dalam ni ?

Dari dalam gelap, dia boleh sesuatu sedang bergerak secara mengesot.

Taehyung memejamkan mata serapat yang mungkin, tak sanggup untuk melihatnya lagi.

Dia kini sudah berserah pada takdir.

Hyung.. maafkan tae..

Air mata Taehyung mengalir dengan lebat sekali. Semakin dekat bunyi itu, semakin lebat.

" Tae.. Tae.. "

" .. "

" Tae.. bukaklah mata tu.. ni aku.. "

Dalam keadaan menggigil, Taehyung membuka matanya perlahan

" Chim !! "

Taehyung dan Jimin berpelukan dengan sangat erat.

" Macam mana kau boleh ada dekat sini Tae ?? " soal Jimin bingung

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" Macam mana kau boleh ada dekat sini Tae ?? " soal Jimin bingung

" Sebab aku nak cari kaulah !! " kata Taehyung sambil mengesat air matanya.

" Kenapa kau nak cari aku pulak ? Bukan ke aku ni tak penting dalam grup tu " ujar Jimin dengan nada merajuk.

" Eh sape cakap kau tak penting ?? Bagi aku kau penting tau ! "

Jimin tersenyum kecil. Dulu semasa dia baru bekerja di hospital ini, Taehyung lah orang pertama yang dia kenal.

" Lagipon semua orang risau pasal chim.. lebih ii lagi Hoseok hyung.. kesian dia Tae tengok.. asyik salahkan diri dia je.. "

Jimin terdiam. Sampai begitu sekali Hoseok hyung ?

---

" Huh bagus, sekor sekor dah berambus. Senang sikit kerja aku lepas ni " kata Yoongi selamba sebelum menghempas punggungnya di atas lantai.

Doctors​ | bts [H]Where stories live. Discover now