+ 13

373 45 13
                                    

---

" Dr Lee, hospital kita ni ada kemasukan doktor pelatih yang baharu. " beritahu Puan Min.

" siapa nama mereka ya Puan Min ? " soal Dr Lee.

" urm Kim Namjoon, Min Yoongi, Jung Hoseok, Park Jimin, Kim Taehyung, Jeon Jungkook, dan Kim Seokjin "

Dr Lee tersentak.

" K-Kim Seokjin ? "

" ya, Kim Seokjin. Kenapa ya Dr Lee ? Ada apa ii masalah ? " soal Puan Min.

" ah takda apa ii. Puan Min, boleh bagi saya fail doktor pelatih yang bernama Kim Seokjin tu sekarang ? "

Puan Min mengangguk sebelum menghulurkan fail milik Kim Seokjin itu.

" baik kamu boleh keluar Puan Min, terima kasih. " arah Dr Lee.

Selepas Puan Min keluar dari biliknya, Dr Lee membelek fail Kim Seokjin itu.

Dan tangannya berhenti membelek setelah melihat gambar ic milik Kim Seokjin.

Air matanya mula bertakungan. Terasa sebak di dada.

" sah ini kim seokjin ! Anak aku ! "

Dr Lee menangis sambil meratapi gambar Kim Seokjin itu.

" aku kena cari dia. Aku rindukan dia. Aku rindukan anak aku ! "

---

" lari !! " jerit Jungkook.

Mereka semua bertempiaran lari setelah melihat makhluk ii itu mengejar mereka.

" sini ii ! nyorok dekat sini ! " panggil Hoseok.

Mereka semua pergi ke tempat penyembunyian Hoseok.

Semua tercungap ii, macam baru lepas lari marathon 30 km !

" eh mana Yoongi ? " soal Seokjin.

Mereka mencari kelibat Yoongi, tetapi tiada.

" Changmin pon takde "

" aik ? bukan ke diorang berdua lari sekali ngan kita tadi ? " soal Namjoon. Hoseok dan Jungkook hanya mengangkat bahu mereka.

" haih, jomlah patah balik cari diorang " kata Seokjin.

Tetapi belum sempat Seokjin ingin bangun, Namjoon menghalang sambil menggeleng ii kan kepalanya.

" kenapa ni Namjoon ? " soal Seokjin pelik.

" tak, aku rasa.. kita tak payah la patah balik cari diorang berdua tu.. "

" kenapa pulak ? diorang kan kawan kita ? kita mestilah kena tolong diorang Namjoon ! "

" aku rasa tak perlu kot Seokjin. Kau tak pelik ke dengan tingkah laku diorang berdua tu ? "

" maksud kau ? "

" aku pasti, diorang berdua dah rancang plan ni dari awal lagi. Dan Puan Yoo pun ada termasuk sekali jugak dekat dalam plan diorang ni. "

" macam mana hyung tahu ?.. "

" masa dekat bilik Puan Yoo tu, hyung terdengar diorang berdua berbisik ii. Hyung dengar diorang bisik pasal rancangan diorang, tapi tak tahulah pulak rancangan apa. Lagi satu hyung ada jumpa buku nota yang ditulis Puan Yoo jugak " terang Namjoon.

" apa yang tertulis dekat dalam buku nota tu ? " soal Seokjin.

" aku tak ingatlah.. Tapi aku ada baca yang dia nak sabotaj Dr Lee Changmo "

Seokjin terkejut, tapi dia mengawal mukanya. Dr Lee Changmo ? Mungkin kah..

" siapa pulak lah Dr Lee Changmo ni ? " soal Hoseok.

" yang itu hyung tak pasti.. tapi Puan Yoo memang ada rancangan nak jatuhkan dia. "

" tapi.. apa kena mengena dengan kita ? "

-TBC-

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 13, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Doctors​ | bts [H]Where stories live. Discover now