Aku keluar dari perut kereta dan berjalan menuju kearah kedai runcit yang masih diterangi lampu.
Usai aku membeli barang aku berjalan pantas kearah keretaku. Aku menilik satu persatu kunci diatas tanganku. Sedang aku mencari kunci kereta ,dua orang lelaki datang kearah ku.
"Hai. Lawa la awak ni. Buat apa sini?" Salah seorang dari 2 orang tadi membuka mulut. Aku hanya diam. Dalam hati dah mula resah. Alhamdulillah aki dah jumpa kunci. Dengan pantas aku membuka pintu kereta.
Baru sahaja aku nak tutup pintu dua lelaki itu menahan aku.
"Nak pergi mana rushing ii ni? " aku hanya diam ketakutan."Ada duit sikit tak. Abang macam dah lama tak pegang duit." Lelaki yang menghalang aku tadi menyentuh mukaku . Lalu aku menepis kuat.
"Eh eh. Garangnya. "Yang lagi seorang tiba tiba datang. Aku ketakutan. Aku hampir menangis.
"TOLONGGGGGGGG" Tanpa aku berfikir panjanh aku menjerit. Tapi kesian. Tiada siapa yang dengar.
"Woi pompuan. Bagi duit kau sekarang." Lelaki itu menekup mulut ku dengan tangannya. Kawannya lagi seorang menghulurkan pisau pada aku.
Aku menggerakkan tangan untuk mengambil purse aku di seat penumpang depan. Purse aku capai. perlahan lahan aku mengeluarkan duit dari purse aku. Tiba tiba....
'Gedebuk'
Bunyi tumbukan yang kuat. Aku terkejut. Terlihat Fariq yang datang entah dari mana menumbuk lelaki lelaki itu. Dengan pantas lelaki yang mengganggu aku itu tadi lari bertempiaran.
"Thanks" dengan ikhlas aku berkata kata.
"Lain kali. Nak keluar malam jangan seorang seorang. Kalau kau kena bunuh aku nak kahwin dengan siapa?" Sempat fariq buat lawak hambar.
Aku hanya menjulingkan mata keatas dan pantas menutup pintu kereta dan pandu ia balik kerumah.
😥😥😥
Fariq pov.
Aku merenung ke luar balkoni. Aku melihat hujan yang turun dengan lebat. Kenapa hujan? Aku nak keluar la weyh. Haish.
Aku berjalan masuk kedalam bilik. Aku menutup pintu slaid kaca yang memisahkan bilikku dengan balkoni.
"Haish" aku mengeluh berat apabila aku teringat tentang majlis perkahwinan aku dengan fad.
"Aku sayang dia . Tapi... kenapa susah sangat dia nak sayang aku balik?"Aku meraup mukaku kasar. Aku mencapai telefonku.
Aku menaip nama fad do aplikasi whattapps. Aku melihat last seen dia. "Last seen pukul 2:50 pm?" Dia baru je off. Aku mengambil peluang ni untuk mesej dia.
2:52 pm
Aku: hye!
Fad is typing....
Fad: yes?
Aku: busy ke?
Fad: nope . Why?
Aku: tengah buat apa?
Fad: baring ii je. You?
Aku: ouh samalah.
Fad: hm.
Aku: nak keluar tak?
Fad: sure. Nak pergi mana bila?
Aku: em . U siap ii jelah nanti i sampai baru fikir nak pergi mane? Okay?
YOU ARE READING
"IKUT AKU"
No FicciónKisah yang menceritakan fad anak kepada bangsawan yang terpaksa berkahwin dengan cikgu kaunselingnya atas alasan dia tiada siapa yang memerhatikan ketika ibu bapanya keluar bekerja. Banyak sahaja dugaan mereka apabila mendirikan masjid. Paling sadi...