1-Plötsligt händer det

581 5 0
                                    

Jag även kallad Emma och mina kompisar Carro, Jasmine och Sara skulle åka till söder för att äta på vapiano. Söder, ja vi visste att en viss människa så kallad Noel fucking Flike råkar bo där. Det var delvis därför vi ville äta just där men också för att det är ett väldigt mysigt område.

Vi har ätit klart, klockan är 14.02 och vi ska just börja gå runt i området men då vill två av mina kompisar hellre åka till Mall of Scandinavia, Jasmine och Sara. Då är det bara jag och Carro kvar och vi går runt där och efter en stund börjar vi tröttna och det börjar blåsa så vi funderar på att ta en buss till södra station. Vi är sådana sponta jävlar så vi bara hoppa på någon buss för att vi inte orkade vänta nån mer, jag fick ont i magen, hade en sådant konstig känsla. Jag sätter mig längst ut vid fönstret och min kompis sitter bredvid mig och snapchatar. Plötsligt ser jag Noel från bussen, helt overkligt och jag tar min hand trycker på stopp säkert 7 gånger & skriker till min kompis. Hon tror inte sina öron.

Båda vi kollar mot varandra byter en blick och fortsätter gå ut från bussen eller snarare halv springer. Vi går alltså 5 meter bakom vår livs kärlek, våran man och vårt allt. Min kompis börjar springa och jag säger att vi ska gå men sedan springer jag också för det är 0,01% chans att detta händer av 100% och båda ropar "NOEL!". Han vänder sig långsamt om, drar ut en hörlur från ena örat så han ska höra oss och han säger bara "VA?" med sin trötta, mörka och sexiga röst. Vi kommer fram till han och jag blir helt stel som om jag inte ens gillar han och min kompis Carro blir rena motsatsen, hennes ben började darra och vi har inte ens hunnit krama honom.

Vi filmar, kramar han och pratar med honom och sedan säger han att han har bråttom och vi förstod ju honom. Men 0,5 sekunder efter han sagt det svimmar min kompis och det var ingen människa i närheten, eller jo Noel, så jag ropade på honom igen.

-Vad har hänt? frågar Noel.
-Hon svimmade direkt efter du gick, antar att hon blev rätt chockad, sa jag.
-Oj jag som inte sa att hon skulle svimma haha, skrattar Noel.
-Vi kanske borde ringa ambulansen, sa jag seriöst.
-Ambulans?, frågar Noel.
-Ja vad annars?, frågar jag.
-Jag ringer Ludde, han är mycket snabbare och bättre än en ambulans plus att han har mycket skönare sätten, svarar Noel.
-Ahh, ring han då, svarar jag tillbaka.

Jag och Noel hade just en konversation, helt sjukt men just då och just där kunde jag inte tänka så. Hans ljusa hår, axel kort, 2 meter lång och precis som på FP bilder minst lika snygg om inte snyggare.

Noel ringer Ludwig fucking Kronstrand & han svarar direkt. Han hoppade in i bilen och var påväg till söder med sin silvriga BMW.

————————————————————————
Ganska kort kapitel men de va lite introduktion.

Kniviga situationer || Hov1Where stories live. Discover now