Jag uppskattar ändå att alla ringer mig men jag är inte på sånt humör för att prata, se eller vara runt människor just nu, jag vill bara vara själv i mitt egna rum och gråta. Det är skola imorgon och jag orkar verkligen inte gå dit så jag kommer säga till pappa att jag är förkyld, måndagar är ändå inte så viktiga tycker jag.
Hade alltså ingen väckarklocka eftersom jag ändå skulle vara "sjuk" men jag vaknar ändå vid klockan 8.00 av solljuset och jag känner hur konstigt pigg jag är. Jag tar upp min mobil, åh gud va nervös jag är över att ringa pappa, jag ringer honom, drar ut på min röst så den ska låta lite krasslig men huvudsaken är ju att han gick på det i alla fall.
Sms mellan Carro och Noel
Noel 09.08
Är Emma i skolan?Carro 09.11
Nej, jag vet inte vart hon är.[hade spökläge på snap]
Skolan är inget för mig men jag är nog ändå ganska smart, lär mig av livet liksom och har en vän som tänker likadant. Kolla jag tänker såhär att om jag är hemma så kommer nog förhoppningsvis någon (Noel) knacka på för Carro har säkert sagt att jag inte är i skolan om jag känner dem rätt, så jag ville dra nån annan stans, smart va? Min bästa vän Alex, även mitt ex och mitt livs första och största kärlek han brydde sig inte så mycket om skolan heller. Han är ett år äldre än mig, han hoppade av gymnasiet så jag ringde honom och fråga om han hade lust att ses. Det hade han, han får mig alltid på så gott humör, vi skulle ses i Mall of Scandinavia och luncha och så.
Jag går dit och ler för mig själv, vi har inte träffats på typ 3 veckor och han står där vid porten och vinkar till mig. Det finns inga känslor mellan oss, vi var tillsammans 1 år men han och jag var inte bra tillsammans i ett förhållande. Vi bestämde oss för att bara vara vänner plus att jag tror att han är lite gay faktiskt för min magkänsla säger så och sen har han typ en crush på David Lindgren hahah.
-Hej Emma!, säger han och kramar om mig.
-Hej, jag har saknat dig!, säger jag och ler.
-Jag med, du måste berätta allt som har hänt i ditt liv, säger han.
-mm, nickar jag.
-Varför är du inte i skolan?, frågar han.
-Är "sjuk" ser du inte de, skrattar jag.
-Bli inte som mig, säger han och ger mig en allvarlig blick.
-Nejdå, brukar faktiskt gå på alla lektioner och har faktiskt bara fått några minuters ogiltig frånvaro, säger jag och ler.Vi går in genom dörrarna till shoppingcentret och vi börjar kika runt vart vi ska äta, vi hittar sedan ett ställe, Max hamburgare, nyttiga eller hur? Han tar en halloumi burgare och jag tar chiken Nuggets med ostdip as usually. Vi pratar om allt och ingenting och det känns så bra även om man inte säger något, min bästa väns närvaro gör mig trygg och vi har kul med varandra oavsett vad. Sedan dyker Noel upp i samtalsämnet, det jag helst ville undvika.
-Träffar du någon kille Emma?, frågar han och flinar.
-Kanske de men vi är inte tillsammans, dudå?, frågar jag.
-Nej men berätta mer om killen, svarar han.
-Han har blont fint hår, lång, bra klädstil och har oftast en grå mössa på sig haha. Noel heter han & kan va den bästa jag mött men jag har skämt ut mig, svarar jag och kollar ner.
-Vadå?, säger han.
-Jag tog alkohol från deras studio, svarar jag.
-Har han en studio?, frågar han.
-Ja, Noel och hans kompisar skriver låtar, säger jag.
-Fan va coolt men har ni pratat ut om det?, frågar Alex.
-Nej jag bara lägger på ifall han ringer, svarar jag.
-Du måste ringa han sen!, säger han till mig.Vi hade ätit klart och nu skulle vi gå runt och kolla butiker. När vi är inne i stadium får jag syn på en kille med blont, lite längre hår, det liknar Noel och det plingar en klocka i mitt huvud, han är nog också ganska smart tror jag. Eftersom jag inte var hemma, inte i skolan, så kanske han tänkte att jag var här eftersom Mall of Scandinavia ligger nära mitt hus, jag kanske inte var så smart ändå. Han vänder sig om och jag ser att det är Noel och jag gömmer mig bakom stadium kläderna och Noel står nu i kassakön.
-Vad gör du Emma?, frågar Alex.
-Noel är där, viskar & pekar jag.
-Gå fram nu Emma, hur ska du annars gå vidare?, frågar Alex.
-Men du fattar inte, säger jag.
-Jag måste ändå gå nu Emma, säger han och kramar en hejdå kram.
-hejdå men säg inget till han, viskar jag.
-Du Noel Emma är där borta så du vet, säger Alex.
-Aha.. eh okej, säger han förvånat och ser mig.Jag står och "kollar" på kläder, Noel går ut ur kön, går mot mig och säger:
-Emma, på riktigt?, säger han och höjer på ena ögonbrynet.
————————————————————————
Dundundun
ESTÁS LEYENDO
Kniviga situationer || Hov1
Historia CortaHandlar om att min kompis, jag och några andra kompisar skulle äta på söder och sedan gå en mini-promenad. Gissa vem vi stöter på, jo Noel flike och det händer en incident vilket gör att vi spenderar 1 natt hos honom.